ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی

رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی در در وضعیت نسبتا مناسبی قرار دارد و می تواند متقاضیان زیادی را همچون گذشته به خود جلب کند. مالزی یکی از کشورهای منطقه شرق آسیا است که در سال های نه چندان دور مورد توجه ایرانیان بسیار زیادی قرار گرفته بود. با توجه به این که قیمت ارز در آن زمان بسیار مناسب بود، در وضعیت مشابه با دانشگاه های خصوصی ایران، دانشجویان می توانستند در مالزی به ادامه تحصیل بپردازند اما در حال حاضر این کشور از شرایط مشابه برخوردار نیست و هزینه تحصیل در مالزی می تواند سنگین باشد.

رشته جراحی مغز و اعصاب یکی از مهم ترین و البته حساس ترین تخصص های پزشکی است و افراد زیادی نمی توانند شرایط حساس کاری در این زمینه را تاب بیاورند. باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی می تواند برای برخی از افرادی که رزومه های سطح متوسط در اختیار دارند، یک برگ برنده باشد و به همین دلیل است که به دارندگان رزومه های قدرتمند توصیه می شود تا سایر کشورهای جهان را برای تحصیل در این رشته بسیار معتبر و عالی بررسی کنند. شرایط تحصیل در این کشور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بر آن داشته است تا در این مقاله به بررسی شرایط رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی بپردازند.

  • شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور چگونه است؟
  • آیا مالزی از جمله کشورهای معتبر برای تحصیل در این رشته است؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این رشته، در مالزی اقامتی کاری به دست آورد؟
  • متوسط درآمد یک متخصص جراح مغز و اعصاب در مالزی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی

مالزی به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته در منطقه شرقی آسیا، دانشگاه های معتبری را در اختیار دارد و به همین دلیل است که جمعیت قابل توجهی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. باید به این نکته توجه کرد که دانشگاه های مالزی در طول سال های اخیر پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده اند و به همین دلیل است که نمی توان از این کشور به سادگی در رشته های مختلف تحصیلی عبور کرد. در رشته جراحی مغز و اعصاب نیز دانشگاه های این کشور توانسته اند رتبه های تراز اول آسیا را به دست آورند که در تصویر زیر رتبه جهانی آن ها در این رشته مشخص است.

بهترین دانشگاه های رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی

گراف فوق به خوبی نشان می دهد که تحصیل در مالزی در رشته جراحی مغز و اعصاب می تواند برای برخی از افراد بسیار جذاب باشد و با توجه به این که می توان در این رشته به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل پرداخت، می توان گفت که مالزی یکی از ایده آل ترین کشورهای منطقه شرق آسیا برای تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب است. دوره تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور معمولا 3 ساله است و دانشجویان می توانند در همان دوره انترنی شرایط مناسبی برای آینده خود در این کشور ایجاد کنند.

هزینه های تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی

کشورهای شرقی آسیا هزینه های نسبتا زیادی را برای تحصیل در رشته های مختلف در نظر می گیرند و این مسئله ای است که در مالزی نیز رخ می دهد. دانشجویان خارجی برای این که بتوانند هزینه های تحصیل خود در این کشور را تامین کنند، به طور تقریبی به 15800$ تا 22000$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت که هزینه ای نسبتا سنگین با توجه به اعتبار دانشگاه های این کشور است.

از سوی دیگر، هزینه زندگی در مالزی برای دانشجویان چندان زیاد نیست و آن ها می توانند در این کشور با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 450$ تا 600$ (دلار) در ماه، هزینه های زندگی خود را تامین کنند. در سوی دیگر به دانشجویان خارجی اجازه داده می شود تا طبق قوانین خاصی در این کشور به کار دانشجویی مشغول شوند که البته برای بسیاری از پزشکان، اشتغال به این دسته از مشاغل ممکن است دشوار به نظر برسد.

هزینه های تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی

شرایط مالی متخصصان مغز و اعصاب در مالزی

افرادی که مدرک خود در رشته جراحی مغز و اعصاب را در این کشور به دست آورده باشند، فرصت خواهند داشت تا در این کشور به جستجوی کار پرداخته و شرایط مناسبی برای خود از نظر مالی ایجاد کنند. یک متخصص جراحی مغز و اعصاب در این کشور به طور متوسط 28000MYR (رینگیت مالزی) در ماه درآمد دارد و این مبلغی است که به طور محسوس با متوسط درآمد در این کشور فاصله دارد.

در این شرایط می توان گفت که کار در مالزی می تواند از نظر مالی شرایط مناسبی برای افراد ایجاد کند و کیفیت مناسب زندگی در این کشور نیز بر جذابیت های انتخاب مالزی به عنوان مقصد تحصیلی می افزاید. در صورتی که به دنبال بهترین کشورهای جهان برای تحصیل و اقامت هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *