ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در اندونزی

رشته جراحی پلاستیک در اندونزی

رشته جراحی پلاستیک در اندونزی به دلیل کیفیت آموزشی برتر و هزینه تحصیلی پایین تر همواره از گزینه های ایده آل دانشجویان این رشته می باشد. دوره تحصیلی جراحی پلاستیک در دانشگاه های معتبر اندونزی در حدود 5.5 سال می باشد. این رشته تحصیلی در کشور اندونزی گرایشی از مجموعه علوم پزشکی محسوب شده و بر سر راهیابی به دوره های آن رقابت حکمفرماست. چرا که قبولی در این رشته مستلزم قبولی در آزمون ورودی خاص می باشد. از این گذشته متقاضیان برای قبولی در این رشته از دانشگاه های اندونزی نیازمند ارائه مدرک زبان هستند چرا که تحصیل در اکثر دانشگاه های اندونزی به زبان انگلیسی است. برای اخذ مشاوره در خصوص مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشور اندونزی در سال 2022 توصیه می شود با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اندونزی

کلیه برنامه های پزشکی اندونزی از جمله تحصیل رشته جراحی پلاستیک حدود 5.5 سال به طول می انجامد. این دوره در اندونزی شامل 3.5 سال فاز پرمدیکال یا پیش پزشکی و حدود 2 سال پزشکی یا مدیکال می باشد. در قالب این رشته تحصیلی، دانشجویان بین المللی علاوه بر آشنایی با مفاهیم دروس پایه همچنین بصورت علمی و عملی با تکنیک ها و روش های جدید در زمینه ترمیم، اصلاح و نیز تغییر در بدن انسان آشنا شده و تخصص لازم را در تشخیص، جراحی و درمان انواع بیماری ها، سوختگی ها، جراحات، اختلالات و امراض مادر زادی به دست می آورند. و به این ترتیب آنها با قبولی در آزمون بورد پزشکی اندونزی می توانند وارد بازار کاری جراحان پلاستیک در این کشور شوند.

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اندونزی

نحوه پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در اندونزی

کلا پذیرش دانشجوی رشته های پزشکی و پیراپزشکی در اندونزی به صورت آنلاین انجام می گیرد و در ابتدای امر نیازی به حضور در دانشگاه مربوطه نیست. اما برای درخواست پذیرش، دانشجویان بین المللی نیازمند ارائه مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه می باشند. در درجه دوم لازم است تا آنها در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه های اندونزی یا Seleksi Bersama Masuk Perguruan Tinggi Negeri شرکت کنند و یا از طریق دعوت نامه خاصی پذیرفته شوند. نکته پایانی درباره پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در اندونزی اینکه این دوره در دانشگاه های اندونزی به زبان انگلیسی برگزار شده و از همین رو ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL الزامی است.

ضمنا از دیگر شرایط پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در اندونزی وضعیت سنی آنهاست. طبق قوانین پذیرش، حداقل سن متقاضیان بایستی 17 سال و حداکثر سن آنها حدود 25 سال قبل از تاریخ 31 دسامبر باشد. اما از بهترین دانشگاه های پزشکی اندونزی جهت ادامه تحصیل در رشته جراحی پلاستیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشگاهرتبه
دانشکده پزشکی یونیورسیتاس اندونزی1
دانشکده پزشکی دانشگاه آندالاس2
دانشکده پزشکی، بهداشت عمومی و پرستاری دانشگاه گادجا مادا3
دانشکده پزشکی دانشگاه ایرلانگا4

ویزا برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اندونزی

طبق مقررات مهاجرتی کشور اندونزی، فقط متقاضیانی می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی اندونزی درخواست دهند که از قبل نامه پذیرش خود را از یکی از دانشگاه های این کشور دریافت کرده باشند. اما قبل از هر اقدامی بایستی به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که ویزای دانشجویی اندونزی اصطلاح جامعی است که شامل مجوزها و ویزاهای مختلفی است. در واقع به منظور تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اندونزی، دانشجویان بین المللی بایستی همزمان برای اخذ سه مدرک زیر اقدام کنند:

مدارک لازم برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اندونزی

بر این اساس، متقاضیان بایستی مجوز تحصیلی خودشان را از وزارت آموزش اندونزی ولی ویزای ورود را از سفارت این کشور و مجوز اقامتی اشان را از اداره مهاجرت درخواست دهند. در این میان نیز تهیه و تحویل مدارک زیر به سفارت اندونزی جهت اخذ ویزای تحصیلی (VITAS) الزامی است:

  • کپی از پاسپورت ملی
  • کپی از مجوز تحصیلی صادره از وزارت آموزش ملی
  • کپی توصیه نامه از دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر
  • کپی نامه پذیرش از یکی از دانشگاههای اندونزی
  • کپی مدرک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه
  • رزومه یا CV
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید 4 در 6 سانتی متری و جدید
  • ضمانت نامه مالی برای اثبات توانایی اقامت و تحصیل در اندونزی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • رسید هزینه درخواست ویزای دانشجویی اندونزی

شرایط کاری جراحان پلاستیک در اندونزی

جراحان پلاستیک در اندونزی پس از اتمام دوره تحصیلی اشان و اخذ مدرک آکادمیک نمی توانند مستقیما وارد بازار کار این کشور بشوند. بنابراین آنها برای شروع کار حرفه ای خود حتما بایستی مجوز لازم را از انجمن پزشکی این کشور دریافت کنند. آنها می توانند شانس خود برای استخدام در بیمارستان ها و مطب ها را امتحان کنند و با توجه به شرایط بازار کار این کشور درصد بخت و اقبال آنها در کاریابی در اندونزی نسبتا بالاست. طبق آمار سال 2022 نیز متوسط درآمد ماهیانه یک جراح پلاستیک در اندونزی در حدود IDR53800000 (روپیه اندونزی) است. این در حالی است که متوسط درآمد یک کارگر ساده در همین کشور چیزی در حدود IDR3070000 (روپیه اندونزی) است. همین امر نیز نشان دهنده جایگاه شغلی ویژه جراحان پلاستیک در اندونزی می باشد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در اندونزی

در سال های اخیر اندونزی به عنوان بزرگترین کشور مسلمان در جهان به پیشرفت های عظیمی از نظر اقتصادی دست یافته است و به همین دلیل رشد اقتصادی این کشور رو به رشد گزارش می شود. شما عزیزان برای آشنایی با کشور اندونزی و شرایط کار و زندگی مهاجران در این کشور و نیز امکان اخذ ویزای کار اندونزی می توانید با تیم کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *