ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در آمریکا

رشته حسابداری در آمریکا

رشته حسابداری در آمریکا یکی از رشته های تحصیلی است که می تواند آینده شغلی بسیار مناسبی را برای علاقمندان به این رشته تحصیلی ایجاد کند. افرادی که در این رشته تحصیل کرده باشند، به فرصت های شغلی متعددی دسترسی دارند و می توانند از این طریق اطمینان حاصل کنند که پس از خروج از دانشگاه می توانند وارد برترین شرکت های بین المللی برای کار شوند. کلیه شرکت ها در آمریکا به حسابداران نیاز خواهند داشت و علاوه بر این بسیاری از افراد در آمریکا به حسابداران شخصی برای پرداخت مالیات خود نیاز دارند و در نتیجه می توان گفت که هر خانواده ممکن است برای گرفتار نشدن در چنگ قوانین مالیاتی به یک حسابدار خبره نیاز داشته باشد.

دانشگاه های آمریکا از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند و این مسئله ای است که باید به آن توجه داشت. در بسیاری از رشته های تحصیلی، می توان برترین دانشگاه های جهان را در این کشور مشاهده کرد و رشته حسابداری نیز یکی از همین رشته ها است. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های آمریکا در این رشته را دارند، برای دریافت پذیرش تحصیلی به مدارک معتبر و همچنین ریز نمرات بالا نیاز خواهند داشت تا بتوانند شانس بالاتری برای ورود به دانشگاه های آمریکا داشته باشند. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که تحصیل در رشته حسابداری در آمریکا دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی این موضوع خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در آمریکا چیست؟
  • آیا هزینه تحصیل در آمریکا برای دانشجویان خارجی سنگین است؟
  • شرایط اقامت دانشجویان خارجی در آمریکا چگونه است؟
  • آیا یک حسابدار در کشور آمریکا از شرایط مالی مناسبی برخوردار است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در آمریکا

دانشگاه های آمریکا از بالاترین کیفیت آموزش در جهان برخوردار هستند و به همین دلیل است که جمعیت بسیار زیادی هر ساله به این کشور مهاجرت می کنند تا بتوانند دوره تحصیلی خود را به پایان برسانند. اگرچه هزینه های تحصیل در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است اما می توان گفت که فرصت های متعدد دریافت بورسیه در این کشور تحصیل در آمریکا را همچنان جذاب نگه می دارد. در کل برنامه حسابداری در مقطع کارشناسی از دانشگاه های آمریکا 3 تا 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 2 سال طول می کشد.

در ضمن برای پذیرش در این رشته از دانشگاه های آمریکا شما نیازمند تامین یکسری شرایط به شرح زیر هستید:

  • مدرک دیپلم متوسطه معتبر
  • ریزنمرات با معدل GPA بالا
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • توصیه نامه
  • رزومه CV
  • انگیزه نامه

تحصیل در آمریکا در تمامی رشته های تحصیلی تنها به زبان انگلیسی امکان پذیر است و علاقمندان به تحصیل در این کشور باید رزومه ای درخور را در این رابطه ارائه دهند. در بسیاری از دانشگاه های آمریکا در رشته حسابداری، دانشجویان به حداقل نمره 82 در آزمون تافل نیاز خواهند داشت تا بتوانند پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنند. متقاضیان همچنین باید به ریز نمرات خود و جایگاه علمی دانشگاه نیز توجه داشته باشند چراکه بدون تناسب میان این دو مورد، دریافت پذیرش تقریبا غیر ممکن می شود.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در آمریکا

بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته حسابداری

دانشگاه هاروارد به عنوان بهترین دانشگاه آمریکا و البته جهان در رشته حسابداری شناخته می شود. دانشگاه استنفورد نیز رتبه سوم در این رده بندی را به خود اختصاص داده است. دانشگاه ماساچوست آمریکا نیز رتبه 6 در جمع بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته حسابداری را به دست آورده است و دانشگاه کالیفرنیا در برکلی نیز با اختلاف اندک از نظر امتیازی، رتبه هفتم را در اختیار گرفته است. دانشگاه شیکاگو نیز رتبه دهم در این رشته را به خود اختصاص داده است.

مهمترین دلایل تحصیل رشته حسابداری در آمریکا

هزینه تحصیل رشته حسابداری در آمریکا

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند باعث شود که بسیاری تحصیل در آمریکا را برای آینده خود انتخاب نکنند آن است که هزینه تحصیل و البته زندگی در این کشور بسیار بالا است. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که بسته به شرایط تحصیلی خود می توانند در دانشگاه های آمریکا بورسیه تحصیلی دریافت کنند اما ضمانتی در این رابطه وجود ندارد و ممکن است بورسیه تحصیلی تنها برای یک بازه زمانی مشخص و کوتاه مدت در اختیار آن ها قرار گیرد.

متوسط هزینه تحصیل دانشجویان خارجی رشته حسابداری در دانشگاه های آمریکا، 31000$ تا 55000$ (دلار) در سال است و دانشجویان می توانند قبل از شروع هر ترم یا در ابتدای سال کل هزینه را به دانشگاه پرداخت کنند. دانشجویان همچنین فرصت استفاده از وام های دانشجویی در این کشور را خواهند داشت و در این صورت موظفند پس از پایان تحصیل آن را به دانشگاه بازپرداخت کنند.

هزینه زندگی در آمریکا نیز برای بسیاری از دانشجویان بین المللی سنگین است. به طور متوسط می توان گفت که هر فرد برای زندگی در این کشور به حدود 1000$ تا 1500$ (دلار) در ماه نیاز خواهد داشت تا بتواند هزینه های زندگی دانشجویی خود را تامین کند. دانشجویان خارجی در آمریکا اجازه کار به صورت موقت را خواهند داشت و می توانند از این طریق هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

متوسط درآمد حسابداران در کشور آمریکا

دانشجویان خارجی در آمریکا فرصت بسیار خوبی برای رسیدن به کار در این کشور خواهند داشت و این رویایی است که به راحتی و از خارج از خاک این کشور قابل دسترس نیست. زمانی که فردی در آمریکا به کار دست پیدا کند، به سرعت می تواند گرین کارت خود را نیز به دست آورده و در این کشور اقامت بلند مدت دریافت کند.

حسابداران، چنانچه گفته شد، فرصت های شغلی بسیاری در آمریکا دارند و این مسئله می تواند به آن ها کمک کند تا در یک بازه زمانی کوتاه مدت به کار دست پیدا کنند. البته باید به این نکته اشاره داشت که حسابداران در آمریکا تخصص های مختلفی را در اختیار می گیرند و بسته به همین موضوع می توانند درآمدهای متفاوتی در این کشور داشته باشند. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک حسابدار در کشور آمریکا نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور آمریکا

درآمد یک حسابدار در آمریکا می تواند برای زندگی سطح متوسط در این کشور کافی باشد اما برای رسیدن به درآمدهای بالا، حسابداران به تخصص در این کشور نیاز خواهند داشت. در چنین شرایطی، همچنان می توان گفت که تحصیل در آمریکا یک برگ برنده در رزومه هر فرد است که می تواند مسیر رسیدن به کار در بازارهای جهانی را نیز برای او هموار کند. در صورتی که تمایل به تحصیل در بهترین کشورهای جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سوالات متداول در خصوص رشته حسابداری در آمریکا

در بخش موخره به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته حسابداری کدام اند؟ دانشگاه هاروارد به عنوان بهترین دانشگاه آمریکا و البته جهان در رشته حسابداری شناخته می شود. دانشگاه استنفورد نیز رتبه سوم در این رده بندی را به خود اختصاص داده است. دانشگاه ماساچوست آمریکا نیز رتبه 6 در جمع بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته حسابداری را به دست آورده است و دانشگاه کالیفرنیا در برکلی نیز با اختلاف اندک از نظر امتیازی، رتبه هفتم را در اختیار گرفته است. دانشگاه شیکاگو نیز رتبه دهم در این رشته را به خود اختصاص داده است.
  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در آمریکا چگونه است؟ دانشگاه های آمریکا از بالاترین کیفیت آموزش در جهان برخوردار هستند و به همین دلیل است که جمعیت بسیار زیادی هر ساله به این کشور مهاجرت می کنند تا بتوانند دوره تحصیلی خود را به پایان برسانند. اگرچه هزینه های تحصیل در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است اما می توان گفت که فرصت های متعدد دریافت بورسیه در این کشور تحصیل در آمریکا را همچنان جذاب نگه می دارد. در کل برنامه حسابداری در مقطع کارشناسی از دانشگاه های آمریکا 3 تا 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 2 سال طول می کشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *