ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در شیلی

رشته حسابداری در شیلی

رشته حسابداری در شیلی یکی از رشته هایی است که در دانشگاه های معتبر سطح جهانی ارائه می شود و از کیفیت بالایی در این کشور برخوردار است. به طور کلی تحصیل در شیلی نمی تواند برای بسیاری از رشته های تحصیلی چندان ایده آل به نظر برسد اما باید در نظر داشت که رشته های مرتبط با علوم مالی از جمله حسابداری در کشور شیلی از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار هستند و می توان از طریق تحصیل در این کشور، رزومه شخصی خود را افزایش داد. به همین دلیل است که می توان رشته حسابداری در این کشور را یک استثنا دانست که در دانشگاه های این کشور مطابق با استانداردهای جهانی ارائه می شود.

افرادی که در رشته حسابداری تحصیل می کنند، معمولا بلافاصله پس از پایان دوره آموزشی خود وارد بازار کار می شوند و می توانند شرایط مناسبی را برای خود از نظر مالی نیز ایجاد کنند. هزینه های تحصیل در این رشته به ویژه در شیلی مقرون به صرفه است و این می توند برای متقاضیان تحصیل در این کشور این اعتماد را ایجاد کند که با پرداخت هزینه های اندک می توانند رزومه تحصیلی خود را تا حد زیادی ارتقا دهند.

در راستای توجه به اهمیت این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند داشت تا شرایط تحصیل در رشته حسابداری در شیلی را مورد بررسی قرار دهند.

  • بهترین دانشگاه های شیلی برای تحصیل در رشته حسابداری کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته حسابداری در این کشور چقدر است؟
  • آیا دانشجویان می توانند پس از تحصیل در شیلی، اقامت آن را به دست آورند؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در کشور شیلی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور شیلی

شیلی یکی از کشورهای برتر در آمریکای جنوبی است اما بسیاری از دانشگاه های این کشور در سطح جهانی جایگاه چندان مناسبی را در اختیار ندارند. چنین مسئله ای می تواند بسیاری را از تحصیل در این کشور منصرف سازد اما حقیقت امر در تحصیل رشته حسابداری در این کشور تفاوت هایی وجود دارد که می تواند آن را به یکی از جذاب ترین گزینه های ممکن برای تحصیل تبدیل کند. دانشجویان خارجی در کشور شیلی می توانند به زبان انگلیسی نیز در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند و این فرصتی است که در برخی از کشورهای پیشرفته جهان وجود دارد. بسیاری از دانشجویان به این دلیل زبان انگلیسی را برای تحصیل خود در این کشور انتخاب می کنند که پس از تحصیل بتوانند برای کار و ادامه زندگی خود را به کشور آمریکا یا کانادا در آمریکای شمالی برسانند.

دانشگاه کاتولیک پونتیفیکای شیلی، بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته حسابداری است که رتبه 135 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه شیلی در سانیاگو نیز با به دست آوردن رتبه 183 در جهان، یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل در رشته حسابداری است. دیگر دانشگاه های شیلی فاصله امتیازی نسبتا زیادی با این دو دانشگاه دارند اما به طور کلی 20 دانشگاه در شیلی توانسته اند امتیازات کافی برای حضور در جمع دانشگاه های برتر جهان در این رشته را به دست آورند.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور شیلی

هزینه تحصیل رشته حسابداری در شیلی

در کنار جایگاه علمی مناسبی که تحصیل در برخی از دانشگاه های شیلی به همراه دارد، باید به این نکته نیز اشاره داشت که تحصیل در شیلی برای بسیاری از دانشجویان خارجی در این کشور مقرون به صرفه است. دانشجویانی که رشته حسابداری را برای تحصیل خود در این کشور انتخاب می کنند، باید بودجه ای در حدود 3100$ تا 4200$ (دلار) برای هر سال تحصیل در این کشور را در اختیار داشته باشند. در شیلی دسترسی به بورسیه های تحصیلی نیز ساده نیست و این می تواند برای نیازمندان به کمک هزینه های تحصیلی کمی سخت باشد.

دانشجویان در شیلی اجازه کار به صورت نیمه وقت را نیز نخواهند داشت و این یکی از بزرگ ترین معایب تحصیل در شیلی است چراکه دانشجویان به منبع درآمدی در این کشور دسترسی ندارند ولی باید هزینه های زندگی خود را پرداخت کنند. به طور متوسط 700$ تا 1100$ (دلار) در ماه برای تامین مخارج زندگی دانشجویی در این کشور مورد نیاز است.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور شیلی

زمانی که یک دانشجوی خارجی مدرک تحصیلی خود را در کشور شیلی به دست آورد، این فرصت را خواهد داشت تا در این کشور به کار مشغول شود با این حال بسیاری از افراد شیلی را به عنوان پلی برای رسیدن به کانادا و همچنین آمریکا در نظر می گیرند و تلاش می کنند تا پس از تحصیل در این کشور، در مسیر مهاجرت دوباره قرار گیرند.

رشته حسابداری یکی از رشته های تحصیلی است که در لیست مشاغل مورد نیاز در شیلی نیز دیده می شود و به همین دلیل افراد زیادی می توانند در این حوزه به کار دست پیدا کنند و یکی از بهترین گزینه های ممکن در شیلی برای پر کردن این خلاء، استفاده از نیروی کار خارجی است و دانشجویان فارغ التحصیل در دانشگاه های شیلی بیشترین شانس برای رسیدن به کار در این زمینه را خواهند داشت.

حسابداران در شیلی از درآمد خوبی نیز برخوردار هستند که می توان در نمودار زیر متوجه آن شد:

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور شیلی

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که یک حسابدار در کشور شیلی می تواند به درآمد نسبتا خوبی دسترسی داشته باشد و کیفیت زندگی خود از نظر اقتصادی را در شرایط مناسبی قرار دهد اما از سایر جنبه های زندگی تردیدهایی در این زمنیه وجود خواهد داشت. یکی از مهم ترین دلایلی که نمی توان زندگی در شیلی را به بسیاری از افراد توصیه کرد آن است که شهروندان شیلی نیز خود برای رسیدن به زندگی بهتر دست به مهاجرت می زنند. در صورتی که به دنبال بهترین گزینه های مهاجرتی هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات کلیدی در خصوص رشته حسابداری در شیلی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته حسابداری در شیلی پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • بهترین مقطع در رشته حسابداری در شیلی کدام دوره می باشد؟ طبق آمار به دست آمده از دانشجویان بین المللی، محبوب ترین مقطع در رشته حسابداری در شیلی دوره کارشناسی ارشد در این کشور می باشد.
  • آیا امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته حسابداری در شیلی وجود دارد؟ آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل رشته حسابداری در شیلی را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی این کشور بهره مند شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *