ویزای تحصیلی

رشته حقوق در اتریش

رشته حقوق در اتریش

تحصیل در رشته حقوق در اتریش فرصتی را برای توسعه طیف وسیعی از مهارت ها و کاوش در بسیاری از جنبه های زندگی بشر فراهم می سازد. حقوق در اتریش یکی از قدیمی ترین دوره های تحصیلی است و هنوز هم بسیار محبوب می باشد و در واقع محبوب ترین در بین دانشجویان اتریشی است. اگرچه مطالب تحصیلی این رشته بسیار طاقت فرسا هستند و به تلاش زیاد برای یادگیری نیاز دارند، ولی فرصت های شغلی و چشم انداز درآمدی این رشته جذابیت خاصی دارد. رشته های بسیاری وجود دارد که فارغ التحصیلان حقوق می توانند در آن کار کنند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت راهنمایی هموطنان گرامی متقاضی تحصیل در رشته حقوق در اتریش در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل تحصیل در رشته حقوق در اتریش

یکی از مزایای بیشمار تحصیل و زندگی در اتریش، بودن در یکی از امن ترین کشورهای جهان و برخورداری از کیفیت بالای زندگی در آن است. در این کشور نرخ بزهکاری پایین و امنیت اجتماعی بالاست. این کشور همچنین مقصد ایده آل طرفداران ورزش در فضای باز است. کوه های آلپ اتریش، بهترین مکان برای اسکی، پیاده روی و کوهنوردی است. تحصیل در این کشور فوق العاده مقرون به صرفه و در بعضی موارد رایگان است. دانشگاه های دولتی در اتریش برای همه شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپایی رایگان هستند. دانشجویان بین المللی نیز هر سال تحصیلی فقط €1500 (یورو) پرداخت می کنند. از دیگر مزایای تحصیل در این کشور، امکان تحصیل در برخی از دانشگاه های رتبه برتر اتریش در میان بهترین های جهان می باشد.

دانشجویان بین المللی درصد بالایی از افراد ثبت نام کننده در دانشگاه های اتریش را به ویژه در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر تشکیل می دهند. با وجود این که، امکان تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی وجود دارد اما تحصیل در این کشور فرصت یادگیری زبان آلمانی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می سازد. وجود مهارت زبان آلمانی در CV می تواند موقعیت های شغلی بهتری را در آینده برای دانشجویان مهیا کند. همچنین، این کشور زیبای اروپای مرکزی، پر از مناظر خیره کننده است که دانشجویان از سفر در آن لذت می برند.

چگونگی تحصیل در رشته حقوق در اتریش

چگونگی تحصیل در رشته حقوق در اتریش

برای تحصیل در رشته حقوق در اتریش، دانشجویان باید درک کنند که دانش زبان آلمانی آن ها باید بیش از حد کافی باشد، در غیر این صورت، همه زمینه هایی را که در مطالعات حقوق بسیار مهم است را درک نخواهند کرد. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی فقط به کار در اتریش و استفاده از قانون اتریش محدود می شوند، مگر این که تحصیلات خود را در رشته حقوق بین الملل به پایان برسانند. تحصیل در این رشته یک پرش سریع به یک موقعیت شغلی نیست، دانشجو باید سال ها برای تحصیلات و مدارک خود وقت اختصاص دهد تا بتواند خود را یک وکیل یا حتی مشاور مالیاتی بنامد.

تحصیل در رشته حقوق شامل خواندن، سازماندهی و انضباط شخصی است. حقوق یک رشته دشوار اما بسیار ارزشمند است زیرا فارغ التحصیلان این رشته در اتریش پس از کسب مدرک کارشناسی، درآمد بسیار مناسبی را خواهند داشت که با €3000 (یورو) شروع می شود. برای فارغ التحصیلی موفق در این رشته، دانشجو به درک سریع اطلاعات و علاقه زیاد به سیاست، قانون و جامعه نیاز دارد. حقوق در این کشور یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین دوره های تحصیلی با آینده کاری بسیار خوب می باشد. دوره استاندارد تحصیل آن 9 ترم است و به دوره مقدماتی که حدود 4 ترم طول می کشد و دوره اصلی که بقیه آن را تشکیل می دهد تقسیم می گردد. برای ثبت نام در رشته حقوق، متقاضیان باید در آزمون ورودی موفق شوند.

معرفی دانشگاه ها برای تحصیل حقوق در اتریش

اتریش بیش از 70 موسسه آموزش عالی دارد و از فرآیند بولونیا پیروی می کند. این کشور یک مقصد محبوب برای تحصیل به شمار می آید و دانشجویان بین المللی 26% از کل دانشجویان آن را تشکیل می دهند. تقریبا 29% دانشجویان بین المللی آن اهل آلمان هستند. اتریش یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته حقوق است. جدول زیر دانشگاه های بهترین دانشکده های حقوق در اتریش را معرفی می کند:

نام دانشگاهمعیار رتبه بندیرتبه جهانیشهریه تقریبی (برحسب یورو)
دانشگاه وینTimes=164€9500
دانشگاه کلاگنفورتTimes301 – 350€7000
دانشگاه اینسبروکTimes351 – 400€14590
دانشگاه گراتسTimes601 – 800€13900
دانشگاه یوهانس کپلرTimes601 – 800€11900
دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین (WU)QS151 – 200€13900

دانشگاه وین یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته حقوق محسوب می شود. نمودار زیر درصد دانشجویان بین المللی در بین 5 دانشگاه برتر جهان جهت تحصیل در رشته حقوق را مقایسه می کند:

درصد دانشجویان بین المللی در رشته حقوق

دانشکده حقوق دانشگاه وین (دانشکده حقوق وین) در سال 1365 تاسیس شده و یکی از اولین دانشکده های حقوقی بوده که در اروپا تاسیس گردیده است. برای قرن ها این دانشکده به دلیل قدرت ابتکاری خود در پیشگام ساختن مرزهای حقوق و آموزش وکلا، در سطح بین المللی شهرت یافته است.

درخواست برای تحصیل حقوق در اتریش

برای اکثر دانشگاه های اتریش، متقاضیان می توانند به راحتی و با ارائه فرم درخواست به همراه کلیه مدارک درخواست شده، به صورت آنلاین اقدام کنند. با این حال، همیشه توصیه می شود که متقاضیان با دانشگاه منتخب خود مشورت کنند، زیرا در برخی موارد باید مدارک را از طریق پست نیز ارسال نمود. در زیر چند مرحله مهم وجود دارد که باید به خاطر سپرد:

  • متقاضی باید تمام اسناد و مدارک مورد نیاز را به دقت بررسی کند و مطمئن شود که همه آن ها به انگلیسی یا آلمانی ترجمه می شوند. به عنوان مثال، مدرک کارشناسی به طور بین المللی شناخته شده یا معادل آن به هنگام ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاهی در اتریش نیاز اصلی است.
  • متقاضی باید مطمئن گردد که زبان مورد نیاز برنامه انتخابی وی چیست و آیا قبل از ثبت نام در آن برنامه نیاز به اثبات مهارت در زبان انگلیسی دارد یا خیر.
  • متقاضی باید نحوه عملکرد خود در دوران دانشجویی قبلی را نشان دهد و از معدل خود در طول تحصیلات قبلی خود اطمینان حاصل کند.
  • توصیه می گردد که متقاضی برای افزایش شانس رفتن به اتریش حتما به بیش از یک دانشگاه درخواست ارسال کند.

در اتریش بیش از 200 برنامه وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشجویان باید مهارت های زبان انگلیسی خود را به دانشگاه اتریشی مورد نظرشان ثابت نمایند. تقریبا تمام دانشگاه های این کشور آزمون های رسمی انگلیسی زیر را می پذیرند:

  • PTE Academic
  • IELTS
  • TOEFL
  • C1 Advanced

تحصیل در رشته حقوق بین الملل در وین اتریش

برنامه های حقوق بین الملل به دانشجویان در مورد روابط حقوقی و تعاملات بین ملت ها آموزش می دهند. دوره های حقوق بین الملل ارائه شده توسط دانشکده های حقوق در سراسر جهان در موضوعاتی مانند حقوق بشر، تجارت بین المللی، تعاملات بین سیستم های مختلف حقوقی و غیره متمرکز هستند. فارغ التحصیلان حقوق بین المللی می آموزند که چگونه روابط خارجی را بهبود بخشند، به مصالحه برسند و همکاری های سیاسی و اقتصادی را تسهیل کنند. در جدول زیر برخی از محبوب ترین برنامه ها در بین دانشجویان بین المللی که به دنبال مدرک حقوق بین الملل در وین هستند را ارائه می دهیم:

رشتهدانشگاهتوضیح
حقوق بشردانشگاه اروپای مرکزی (CEU)این برنامه با ترکیب دیدگاه های نظری و عملی، دانشجویان را برای تاثیرگذاری در حمایت از حقوق بشر ملی، منطقه ای و بین المللی آماده می کند.
مطالعات حقوقی در حقوق تجارت اروپادانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین (WU)با کارشناسی ارشد مطالعات حقوقی در حقوق تجارت اروپا که به زبان انگلیسی تدریس میشود، WU یک برنامه نیمه وقت برای مدیران فعلی و بالقوه بدون مدرک حقوق که در طیف گسترده ای از صنایع و/ یا بخش خدمات کار میکنند، ارائه میدهد.
مطالعات حقوقی بین المللیدانشگاه وینیک برنامه تمام وقت یک ساله یا نیمه وقت دو ساله است.
حقوق و اقتصاددانشگاه اروپای مرکزی (CEU)این برنامه که به طور مشترک با گروه اقتصاد تدریس می شود توانایی ارزیابی انتقادی مسائل حقوقی و اقتصادی را به دانشجویان ارائه میدهد.

علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق در اتریش در سال 2021 می توانند جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و دریافت مشاوره ها و راهنمایی های ارزشمند با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (8 امتیاز)

6 دیدگاه برای “رشته حقوق در اتریش

  1. علی کاکویی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من لیسانس حقوق دارم و 25 سالمه
    میخواستم برای فرانسه یا اتریش اقدام کنم میخوام بدونم چقد هزینه داره
    و اگرتو ایران ارشد حقوق بین الملل بخونم فایده داره یا خیر

    1. داوری گفت:

      سلام
      اول از همه باید بررسی کنید که با شرایط شما امکان مهاجرت به این کشورهای وجود داره یا خیر
      در مورد سوال دوم نمیشه در یک کلام گفت فایده داره یا نه باید بررسی کنیم که شما هدفتون چیه؟
      و لطفا مقاله هزینه تحصیل و زندگی در فرانسهرو مطالعه نمایید

  2. محسن گفت:

    خیلی ممنونم از شما
    بله در مورد این که کدام کشور برای تحصیل در رشته حقوق بهتر هست می خواستم اطلاعاتی کسب کنم.

    1. داوری گفت:

      رشته حقوق در مقطع ارشد در کشورهایی که گرایش های حقوق بین الملل و حقوق بشر ارائه میدن و راحت میشه ازشون پذیرش و ویزا گرفت میشه اقدام کرد
      مثل کانادا ایتالیا سوئد و هلند و غیره

  3. محسن گفت:

    بسیار سپاسگزارم از مقاله خوبتون
    راستش مثل یه کتاب درسی جامع و مفید بود
    ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      خواهش میکنم اگر سوالی هم داشتید بفرمائید تا راهنماییتون کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *