ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در بلغارستان

رشته خلبانی در بلغارستان

تحصیل در رشته خلبانی در بلغارستان مزایای بی شماری از جمله کیفیت عالی آموزش و زندگی در اروپا را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. با انتخاب بلغارستان، دانشجویان از تمام مزایای یک سیستم آموزشی سنتی قدرتمند، مدارک تحصیلی اروپایی، هزینه های مقرون به صرفه زندگی، فرصت های شغلی عالی و محیط باشکوه پر از تاریخ، فرهنگ و غذاهای خوشمزه این کشور استفاده می کنند. در سال های اخیر دانشجویان زیادی عازم بلغارستان می شوند تا تحصیلات خود را در آنجا ادامه دهند و از مزایای تحصیل و زندگی در این کشور بهره مند گردند. گروه تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در بلغارستان 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

چرا تحصیل رشته خلبانی در بلغارستان؟

بلغارستان -سرزمین گل های رز- که در شبه جزیره بالکان واقع شده است به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد انتخابی محبوب برای دانشجویان بین المللی به ویژه از کشورهای همسایه مانند یونان و ترکیه، تا حتی آلمان، نیجریه و هند است. در سال های اخیر افزایش دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا مشهود می باشد و این امر دلایل مختلفی دارد. زندگی در بلغارستان بسیار ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی در همان منطقه است. به علاوه، بلغارستان از نظر امنیت یک محیط امن و مساعد است. نمودار زیر وضعیت امنیت در این کشور اروپایی را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در بلغارستان

تحصیل در موسسات آموزشی بلغارستان مقرون به صرفه است. سیستم آموزش عالی این کشور پیشرفته و امکانات آن در سطح کلاس جهانی است و پس از فارغ التحصیلی مطمئا دانشجویان مدرکی را دریافت خواهند کرد که برای کارفرمایان در سراسر جهان شناخته شده هستند. بلغارستان از دانشجویان بین المللی که تصمیم می گیرند پس از فارغ التحصیلی در این کشور اروپایی بمانند بسیار استقبال می کند. تحصیل به زبان انگلیسی و امکان کار دانشجویی در بلغارستان، نبود مانع زبانی، زیبایی های طبیعی و یادگیری زبان بلغاری از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در بلغارستان می باشند. همچنین، بلغارستان مقصدی عالی برای دانشجویان کسب و کار گرا می باشد که می خواهند شرکت نوپایی برای خود تاسیس کنند.

معرفی آکادمی ها و مدارس خلبانی در بلغارستان

تحصیل در رشته خلبانی در بلغارستان از طریق کالج، آکادمی و مدرسه خلبانی صورت می گیرد. در زیر برخی از آن ها را که جزو بهترین ها هستند نام می بریم:

  • Air Sport
  • Breeze Aviation
  • مرکز هوانوردی بلغارستان
  • آکادمی هوانوردی بلغارستان
  • کالج خصوصی حمل و نقل (PCT)
  • Rebus Fly
  • Sofia Flight Training ATO

در بخش های فرعی زیر به معرفی چند مورد از آنها می پردازیم.

رشته خلبانی در کالج خصوصی حمل و نقل در بلغارستان

کالج خصوصی حمل و نقل (PTC) یک کالج خصوصی هوانوردی است که در صوفیه که جزو بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل می باشد واقع شده است. این کالج آموزش خلبانی را تا سطح ATPL ارائه می دهد. همچنین PTC دوره های آموزش تعمیر و نگهداری هواپیما (EASA Part-66) و مدیریت هوانوردی نیز ارائه می دهد. برنامه های آموزشی خلبانی این کالج عبارتند از: خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، ریتینگ ابزاری (IR)، خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL) و غیره. در PTC، هم آموزش خلبانی هواپیما و هم آموزش خلبانی هلیکوپتر وجود دارد. این کالج یک سازمان آموزشی است که طبق مقررات EASA Part FCL و مقررات 27 دولت بلغارستان تایید شده است. کالج در نزدیکی فرودگاه بین المللی SOF و بسیاری از امکانات و تسهیلات نگهداری هواپیما قرار دارد.

رشته خلبانی در کالج خصوصی حمل و نقل در بلغارستان

رشته خلبانی در آکادمی هوانوردی بلغارستان

آکادمی هوانوردی بلغارستان یک سازمان آموزش پرواز مورد تایید EASA است که در صوفیه پایتخت بلغارستان در فرودگاه سلنوو واقع شده است. در این آکادمی برنامه های خلبانی مانند (PPL(A)، CPL(A)، ATPL(A)، IRI(A)، CRI(A و غیره ارائه می شود. آب و هوا اجازه می دهد تا در طول سال آموزش پرواز در این آکادمی تداوم داشته باشد. آکادمی هوانوردی بلغارستان یک آموزش با کیفیت بالا و رویکرد شخصی را با قیمت رقابتی به علاقه مندان ارائه می دهد. برنامه های آموزشی خلبانی این آکادمی عبارتند از: خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، ریتینگ ابزاری (IR)، خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL) و غیره. برای ورود به دوره (PPL (A متقاضی باید حداقل هفده سال داشته باشد. همچنین متقاضی باید گواهی پزشکی کلاس دو را براساس الزامات (EASA (Part-MED دارا باشد. طول آموزش آن دو تا سه ماه است. به علاوه، این دوره آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

رشته خلبانی در مرکز هوانوردی بلغارستان

مرکز هوانوردی بلغارستان، یک سازمان آموزش پرواز تایید شده توسط JAA /EACA است و معتلق به Air Sofia Ltd بلغارستان می باشد. این مرکز از سال 2002 به طور فعال در زمینه آموزش خلبانی فعالیت می کند. برنامه های آموزشی خلبانی این مرکز عبارتند از: خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL) ریتینگ ابزاری (IR) و غیره. برای ورود به دوره PPL متقاضی باید حداقل هفده سال داشته باشد. برای ورود به دوره CPL نیز متقاضی باید حداقل هجده سال داشته باشد. به طور کلی، گواهینامه PPL به خلبان اجازه می دهد تا بدون دریافت پول به تنهایی پرواز کند یا مسافر یا بار حمل نماید. در صورتی که گواهینامه CPL به خلبان اجازه می دهد تا از پرواز خود درآمد کسب کند و به عنوان یک خلبان حرفه ای به او حقوق داده شود.

زندگی دانشجویی در بلغارستان

زندگی دانشجویی در بلغارستان مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی است. زندگی در این کشور تجربه ای جالب و پر ماجرا برای افرادی ایجاد می کند که می خواهند افق دید خود را گسترش دهند و تحصیلات عالی خود را با موفقیت به پایان برسانند. دانشجویان در این کشور می توانند از پیاده روی، اسکی، قایق سواری، بازدید از سواحل، اسکیت روی یخ، یا حتی تماشای طلوع و غروب خورشید از خوابگاه های کوهستانی لذت ببرند. تعداد دانشجویان بین المللی ساکن بلغارستان هر ساله در حال افزایش است و در واقع این کشور در حال تبدیل شدن به یک مقصد معروف برای افرادی است که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند. زندگی در این کشور بسیار ارزان است. همچنین بلغارستان کشوری امن به حساب می آید. بسیار معمول است که دانشجویان شب ها بیرون می روند. به علاوه، مردم محلی کاملا صمیمی هستند.

بلغاری ها به زبان بلغاری که کاملا شبیه روسی است صحبت می کنند. اما مهارت های زبان انگلیسی در بین جوانان این کشور کاملا رایج است. علاوه بر این، منوهای رستوران ها اغلب به زبان انگلیسی در دسترس هستند و بیشتر کارکنان در فروشگاه ها می توانند انگلیسی صحبت کنند، بنابراین مانع زبانی در این کشور نمی تواند وجود داشته باشد. با این حال، توانایی در برخی از مهارت های زبان بلغاری را قبل از عزیمت به این کشور به دانشجویان توصیه می کنیم زیرا مردم محلی اینکه دانشجویان سعی کنند با آنها بلغاری صحبت کنند را دوست دارند؛ همچنین برای رفت و آمد مفید است. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در بلغارستان 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه هزینه تحصیل در بلغارستان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *