ویزای تحصیلی

رشته دندانپزشکی در مکزیک

رشته دندانپزشکی در مکزیک

رشته دندانپزشکی در مکزیک یکی از مهم ترین رشته هایی است که در دانشگاه های متعددی با کیفیت مناسب ارائه می شود. باید در نظر داشت که این رشته تحصیلی امروزه یکی از مهم ترین رشته ها به حساب می آید. دانشجویان زیادی در حال تحصیل در این رشته هستند و البته بازار کار مناسبی در آن وجود دارد. باید در نظر داشت که در حال حاضر، کشورهای زیادی با کمبود نیروی کار در این رشته روبرو هستند. تخصص های مرتبط با این رشته نیز شرایط بسیار مناسبی دارند. فرایند تحصیل رشته دندانپزشکی در بسیاری از کشورهای جهان شرایط مشابهی دارد. مکزیک نیز به مانند اکثر کشورهایی که در این رشته شناخته شده هستند، مسیر ساده ای را پیش روی متقاضیان قرار نمی دهد.

  • شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در مکزیک چگونه است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در مکزیک در کشورهای دیگر به کار مشغول شد؟
  • شهریه رشته دندانپزشکی در این کشور چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های مکزیکی در این رشته کدامند؟
  • محدودیت های انتخاب رشته دندانپزشکی در این کشور چیست؟

باید در نظر داشت که افرادی که قصد تحصیل رشته دندانپزشکی در خارج از کشور را دارند، باید جزئیات بیشتری را بررسی کنند. عدم آگاهی کافی در رابطه با انتخاب مقصد، می تواند چالش های فراوانی را برای فرد به همراه داشته باشد. مکزیک یکی از کشورهای خوب در منطقه آمریکای لاتین است و می توان دانشگاه های خوبی در آن یافت. برای درک هرچه بهتر این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خواهند کرد که جزئیات بیشتری را ارائه کنند.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در مکزیک

برای این که فرد بتواند در مکزیک به ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی مشغول شود، حتما باید در آزمون MCAT شرکت کند. ممکن است برخی از دانشگاه های مکزیکی، بدون آزمون های ورودی نیز پذیرش خود را در اختیار فرد قرار دهند. با این حال باید دانست که این دسته از دانشگاه ها، شرایط مناسبی برای تحصیل نخواهند داشت. رقابت برای تحصیل رشته دندانپزشکی در همه کشورهای جهان بالا است. به همین دلیل است که مکزیک و سایر کشورهای شناخته شده نیز برای اعطای پذیرش از دانشجویان می خواهند تا در آزمون های ورودی شرکت کنند.


رشته دندانپزشکی یکی از رشته هایی است که تحصیل در آن 5 ساله است. دانشجویان در سال آخر در محیط بیمارستانی کار می کنند. با این حال برای به دست آوردن مجوزهای کاری، فرد حداقل یک سال باید در دوره های کارآموزی شرکت کنند. به همین دلیل است که دوره دندانپزشکی در این کشور را باید 6 تا 7 ساله دانست. این رشته به زبان انگلیسی نیز در مکزیک ارائه می شود. با این حال در اکثر دانشگاه های این کشور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در مکزیک

دانشگاه های برتر گروه پزشکی در مکزیک

افرادی که می خواهند در مکزیک به ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی مشغول شوند، بهتر است که بهترین دانشگاه ها را نیز بشناسند. در مکزیک دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد که این رشته را ارائه می کنند. با این حال 18 دانشگاه مکزیکی در این رشته موفق به دریافت رتبه های بین المللی شده اند. می توان در نظر داشت که انتخاب دانشگاه های تراز اول، می تواند مسیر تحصیل با کیفیت تر را برای فرد فراهم کند.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته دندانپزشکی در مجارستان

بهترین دانشگاه های مکزیک در رشته دندانپزشکی عبارتند از:

بهترین دانشگاه های رشته دندانپزشکی در مکزیک

در چنین شرایطی است که فرد باید به جایگاه علمی دانشگاه های مکزیک توجه ویژه داشته باشد. تفاوت های زیادی از نظر علمی بین دانشگاه های این کشور دیده می شود. در این شرایط می توان گفت که تفاوت عمده ای بین دانشگاه های مکزیک در این رشته وجود دارد.

هزینه های دندانپزشک شدن در مکزیک

در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که مکزیک یکی از کشورهایی است که انتخاب آن برای تحصیل هزینه های مقرون به صرفه ای دارد. به این دلیل از چنین اصطلاحی استفاده می شود که هزینه های تحصیل در این کشور کم نیست اما در مقایسه با آمریکا و کانادا ناچیز است.

مقایسه شرایط دندانپزشک شدن در آمریکا

در رشته دندانپزشکی، شهریه های دانشگاه در مکزیک در حدود 5100$ تا 11300$ (دلار) در سال است. اگر فرد دانشگاه های خصوصی مکزیک در این رشته را در نظر داشته باشد، ممکن است با شهریه ای بالاتر از 25000$ (دلار) در سال نیز روبرو شود. در کنار این هزینه ها باید هزینه های زندگی در مکزیک را نیز در نظر داشت. برای یک زندگی عادی در مکزیک، باید هزینه ای در حدود 850$ (دلار) در ماه را در نظر داشت که برای دانشجویان کمتر خواهد بود.

پرسش های کلیدی درباره رشته دندانپزشکی در مکزیک

مهم ترین پرسش هایی که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باید به آن پاسخ دهند عبارتند از:

  • دوره آموزش دندانپزشکی در مکزیک چقدر به طول می انجامد؟ در شرایط کنونی، دوره آموزش دندانپزشکی در این کشور 5 ساله است.
  • آیا شهریه دانشگاه های مکزیک در این رشته بالا است؟ شهریه دانشگاه ها در حدود 5100$ تا 11300$ (دلار) در سال برای دانشگاه های دولتی مکزیک است.
  • زبان رشته دندانپزشکی در این کشور چیست؟ دانشجویان در مکزیک، امکان تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی و اسپانیایی را خواهند داشت.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *