ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در قبرس

رشته رادیولوژی در قبرس

رشته رادیولوژی در قبرس طرفداران زیادی دارد؛ خصوصا در قبرس جنوبی که عضوی از اتحادیه اروپا و حوزه یورو می باشد. البته هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس شمالی نسبتا پایین تر است؛ اما در عوض سطح رفاه اقتصادی، امنیت اجتماعی، سطح علمی دانشگاه ها و غیره همگی در قبرس جنوبی بهتر می باشند. آیا بیش از 300 روز آفتابی در سال و تابستانی که از ماه می تا اکتبر ادامه دارد، با آب و هوای مدیترانه ای به نظر مقصد عالی شما برای تحصیل در خارج از کشور است؟ قبرس جنوبی با زیبایی های طبیعی غنی، پوشش گیاهی منحصر به فرد، سواحل طلایی و آب های شفاف آماده است تا شما را همراهی کند تا زندگی آموزشی و اجتماعی خود را در خارج به تجربه بی نظیر تبدیل کند. قبرس در سال 2022 با کمک سرمایه‌گذاری‌های سازمان‌های بین‌المللی بزرگ در حال تبدیل شدن به مرکز آموزش منطقه است.

قبرس جزیره ای است که به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود؛ قسمت شمالی توسط ترکیه هدایت می شود و به آن جمهوری ترک قبرس شمالی می گویند و قبرس جنوبی به رهبری یونان و به آن جمهوری قبرس می گویند. قبرس یکی از بزرگترین جزایر دریای مدیترانه است که در جنوب ترکیه قرار دارد. قبرس شمالی در قسمت شمال شرقی جزیره قبرس واقع شده است؛ اگرچه دو کشور قبرس شمالی و جنوبی در یک جزیره و به هم متصل هستند، اما همان طور که اشاره شد، قوانین، فرهنگ و حتی زبان آنها با یکدیگر متفاوت است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در قبرس به یکسری سوالات از جمله موارد ذیل پاسخ داده می شود:

  • رشته رادیولوژی در قبرس چقدر درآمد دارد؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در قبرس چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های قبرس برای رشته رادیولوژی کدامند؟

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در قبرس

ابتدائا لازم به ذکر است هزینه های تحصیل در قبرس به دو بخش اصلی تقسیم می شود:

  • شهریه دانشگاه
  • هزینه زندگی در قبرس

شهریه دانشگاه در قبرس نیز به موارد متعدد از جمله موارد ذیل بستگی دارد:

  • رشته
  • مقطع
  • تابعیت دانشجو
  • قوانین مالی هر دانشگاه

اما در سال 2022 به طور کلی شهریه دانشگاه های قبرس برای تحصیل در رشته رادیولوژی را می توان به سالانه 6025€ تا 8000€ (یورو) دانست. البته این رقم ممکن است در هر دانشگاهی در قبرس متفاوت باشد و برای دانشجویان تبعه این کشور هم ارزان تر خواهد بود. علاوه شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در قبرس نیز باید مد نظر قرار بگیرد که معمولا به شرح ذیل می باشد:

هزینه زندگی 1 نفر در قبرس به صورت ماهانه بدون احتساب اجاره مسکن (یورو)هزینه زندگی 4 نفر در قبرس به صورت ماهانه بدون احتساب اجاره مسکن (یورو)
685€2415€

به این مبلغ باید اجاره مسکن در قبرس را نیز افزود که در سال 2022 به شرح ذیل می باشد:

نوع آپارتمانحدود اجاره بهای ماهانه در قبرس (یورو)
آپارتمان 1 خوابهاز 495€ تا 600€
آپارتمان 3 خوابهاز 870€ تا 1015€

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در قبرس

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در قبرس

قبرس دانشگاه های مطرحش به اندازه کشورهایی مثل آلمان، اتریش، فرانسه، هلند، کانادا، آمریکا، انگلیس و غیره نمی باشد. اما به طور کلی برای رشته رادیولوژی دارای تعدادی از دانشگاه هایی است که در سال 2022 جایگاه بین المللی نسبتا خوبی دارند. از جمله بهترین این دانشگاه ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه های قبرس برای رشته رادیولوژیQS Ranking 2022THE Ranking 2022
University of Cyprus440401
University of Nicosia601
Near East University801

برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ها در رشته رادیولوژی باید وبسایت هر دانشگاه به طور دقیق بررسی گردد. اما به طور معمول، کلی ترین مدارکی که برای اخذ پذیرش از دانشجو تقاضا می شود، عبارت هستند از:

  • رزومه یا CV به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر با توجه به حداقل های مورد نیاز دانشگاه که معمولا در قبرس در مقطع کارشناسی رشته رادیولوژی آیلتس 6.5 است.
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع قبلی تحصیلی به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید
  • انگیزه نامه
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک که در هر دانشگاهی متفاوت است (application fee)

با توجه به امنیت نسبتا بالا در قبرس، تحصیل در دانشگاه های این کشور برای دانشجویان مقبولیت زیادی دارد:

وضعیت امنیت در قبرس

کار در کشور قبرس

شرایط کار در قبرس تقریبا مساعد است و مردم در این کشور سطح درآمد خوبی دارند. رادیولوژیست ها نیز در صورتی که علاوه بر زبان انگلیسی به زبان یونانی نیز مسلط باشند می توانند به راحتی در قبرس مشغول به کار شوند. درآمد آن ها در سال 2022 به شرح ذیل می باشد:

درآمد رادیولوژیست ها در قبرستوضیحات
€3310حداقل درآمد ماهانه
€9270حداکثر درآمد ماهانه

در واقع در سال 2022 رادیولوژیست ها در قبرس به طور متوسط ماهانه 6140€ (یورو) درآمد دارند. این بدان معناست که نیمی از جمعیت رادیولوژیست ها در قبرس کم تر از این مقدار و نیمی دیگر بیشتر از این رقم درآمد دارند. در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی در خصوص رشته رادیولوژی در قبرس ارائه شد که امید است مطالعه آن برای علاقمندان به این کشور و رشته مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *