ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در اوکراین

رشته ریاضی در اوکراین

رشته ریاضی در اوکراین یکی از رشته های پرمتقاضی است و از دلایل آن می توان به جایگاه علمی و هزینه های اندک تحصیل در این کشور اشاره کرد. اوکراین یکی از کشورهای شرقی اروپا است و تحت تاثیر فرهنگ شوروی سابق قرار دارد. تحصیل در این کشور علاوه بر زبان های انگلیسی و اوکراینی به زبان روسی نیز امکان پذیر است. دانشگاه های بسیار زیادی در کشور اوکراین وجود دارد که امکان تحصیل در رشته ریاضی را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند. از همین رو برای انتخاب از میان آن ها باید توجه داشت که بهترین گزینه با توجه به رزومه شخصی انتخاب شود و این مسئله نیازمند تحقیقات تکمیلی در این رابطه است.

در این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است تلاش خواهیم کرد تا در رابطه با شرایط تحصیل ریاضی در کشور اوکراین توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با آگاهی در این رابطه تصمیم گیری کنید.

  • شرایط تحصیل رشته ریاضی در اوکراین چگونه است؟
  • تحصیل در کدام دانشگاه های اوکراین برای رشته ریاضی بهتر است؟
  • هزینه تحصیل در کشور اوکراین چه میزان است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در اوکراین کار کرد؟
  • میزان درآمد یک ریاضیدان در کشور اوکراین چه مقدار است؟

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در اوکراین

همانطور که در مقدمه مقاله نیز گفته شد، تحصیل در رشته ریاضی در دانشگاه های زیادی از این کشور امکان پذیر است و شما با توجه به شرایط خود باید در رابطه با تحصیل در هر یک از آن ها تصمیم بگیرید. برای اینکه بتوانید وارد دانشگاه های اوکراین شوید، شرکت در دوره های پادفک برای شما الزامی خواهد بود. این دوره همچون دوره پیش دانشگاهی در کشور ایران است. پس از پایان دوره های آموزشی، شما باید در آزمون های نهایی شرکت کنید و تنها در صورتی می توانید وارد دانشگاه شوید که نمره قبولی در این آزمون ها را بدست آوید. اگر به فکر تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری نیز باشید، شرکت در این دوره برای شما الزامی خواهد بود. در این دوره ها علاوه بر دروس پایه، زبان اوکراینی نیز به دانشجویان آموزش داده می شود.

همین مسئله سبب شده است تا برای پذیرش تحصیل در اوکراین نیازی به مدرک زبان نباشد. دانشجویان خارجی بهتر است در دانشگاه هایی از این کشور به ادامه تحصیل بپردازند که در سطح بین المللی شناخته تر هستند و در این حالت در صورت تمایل به کار در خارج از اوکراین، فرصت های بسیار مناسب ترین در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت. برخی از مهم ترین دانشگاه هایی که دانشجویان خارجی امکان تحصیل در رشته ریاضی در آن ها را خواهند داشت عبارتند از:

  • دانشگاه ملی خارکیف
  • دانشگاه ملی استان نیژین
  • موسسه پلی تکنیک خارکیف
  • دانشگاه استانی سامی
  • دانشگاه پلی تکنیک ملی لووف
  • دانشگاه پلی تکنیک ملی اودسا

شرایط تحصیل در دانشگاه های فوق تقریبا یکسان است و دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه ها را دارند نیازمند رزومه های تقریبا یکسانی هستند. شروع تحصیل در کشور اوکراین را در شرایط خاص می توانید به دست آورید اما برای بسیاری از افراد می تواند گزینه جذابی باشد.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور اوکراین

هزینه تحصیل رشته ریاضی در اوکراین

تحصیل در کشور اوکراین هزینه های زیادی را به نسبت کشورهای پیشرفته اروپایی در بر ندارد و تقریبا مشابه با هزینه های تحصیل در کشور روسیه است. دانشجویان در کشور اوکراین شانس کمی برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور خواهند داشت و در نتیجه باید هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را از کشور مقصد تامین کنند. البته با توجه به این که دولت اوکراین به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا به صورت نیمه وقت در این کشور مشغول به کار شوند، در نتیجه می توان بخشی از هزینه های زندگی در این کشور را از همین طریق پوشش داد. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که دسترسی به کار دانشجویی در کشور اوکراین به سادگی ممکن نیست و باید به زبان رسمی این کشور مسلط باشید.

برای اینکه بتوانید در کشور اوکراین به ادامه تحصیل بپردازید، باید بودجه کافی را در اختیار داشته باشید. شهریه تحصیل در کشور اوکراین به رشته و همچنین زبان تحصیل شما در این کشور بستگی دارد. شهریه دانشگاهی در رشته ریاضی برای دانشجویان خارجی در حدود 1700$ تا 3500$ (دلار) در سال است. این شهریه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار اندک به نظر می رسد.

علاوه بر هزینه های تحصیل در کشور اوکراین، شما باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز تامین کنید. برای یک زندگی دانشجویی، دسترسی به بودجه ماهانه 200$ تا 350$ (دلار) می تواند کافی باشد. دانشجویانی که در کشور اوکراین همراه با تحصیل کار می کنند، قادر خواهند بود تمام یا همه این هزینه ها را تامین کنند و از این نظر نیازی به کمک های مالی از کشور خود نخواهند داشت.

درآمد متخصصین ریاضی در کشور اوکراین

یکی از مباحث مهمی که به عنوان یک دانشجوی رشته ریاضی در اوکراین باید به آن توجه داشته باشید، میزان درآمد یک فارغ التحصیل این رشته در اوکراین است. افرادی که در رشته ریاضی فارغ التحصیل می شوند معمولا در حوزه آموزش فعالیت می کنند یا در گروه های علمی مشغول به کار می شوند. درآمد این افراد به نسبت متوسط درآمد در کشور اوکراین بسیار بیش تر است و این مسئله ضامن رفاه اجتماعی شاغلین این حوزه در کشور اوکراین است. در نمودار زیر اطلاعات تکمیلی در این خصوص را در اختیار شما قرار داده ایم.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور اوکراین

از آن جا که هزینه زندگی یک نفر در کشور اوکراین در حدود 400$ تا 700$ (دلار) در ماه است، به خوبی می توان دریافت که برای مثال، یک استاد دانشگاه در رشته ریاضی دستمزدی بسیار بیش تر از متوسط هزینه ها در این کشور در اختیار خواهد داشت و در نتیجه می تواند از رفاه کامل اقتصادی برخوردار باشد. در شرایط فعلی که تامین هزینه های تحصیل در خارج از کشور می تواند دشوار باشد، تحصیل در کشوری مانند اوکراین بسیار مقرون به صرفه است. در صورت تمایل به تحصیل رشته ریاضی در اوکراین یا سایر کشورهای مطرح دنیا می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *