ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در ایتالیا

رشته ریاضی در ایتالیا

رشته های علوم پایه در ایتالیا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و از همین رو نمی توان از تحصیل رشته ریاضی در ایتالیا چشم پوشی کرد. دانشگاه های بسیار زیادی در کشور ایتالیا امکان تحصیل در این رشته را در اختیار متقاضیان قرار می دهد و رزومه تحصیلی هر فرد تعیین می کند که او در چه دانشگاهی می تواند به ادامه تحصیل بپردازد. هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در کشور ایتالیا و همچنین امکان استفاده از بورسیه تحصیلی در تمامی مقاطع ایتالیا را به مقصدی جذاب برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است.

زمانی که فردی تحصیلات خود در کشور ایتالیا را به پایان برساند می تواند در این کشور مشغول به کار شود و در نهایت اقامت بلند مدت این کشور را به دست آورد. از آنجا که ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شنگن است، اخذ اقامت این کشور می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. در این مقاله که به کوشش تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات جامعی در خصوص رشته ریاضی در ایتالیا به شما عزیزان ارائه کنیم.

  • شرایط تحصیل در رشته ریاضی در ایتالیا چیست؟
  • هزینه تحصیل در ایتالیا چگونه است؟
  • آیا می توان هزینه زندگی در ایتالیا را تامین کرد؟
  • شرایط کار دانشجویی در این کشور چگونه است؟
  • درآمد ریاضیدانان در ایتالیا چگونه است؟

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در ایتالیا

اگر به دنبال تحصیل در کشور ایتالیا هستید، گزینه های بسیار زیادی را پیش رو خواهید داشت. تردیدی وجود ندارد که دانشگاه ساپینزا در شهر رم بهترین گزینه برای علاقمندان به تحصیل رشته ریاضی در کشور ایتالیا است. این دانشگاه در رشته ریاضی جایگاه 32 جهان را بدست آورده است که نشان از قدرت علمی این دانشگاه دارد.

دانشگاه دیگری که می تواند مقصد بسیار جذابی برای علاقمندان به رشته ریاضی باشد، دانشگاه میلان است. این دانشگاه نیز در جایگاه 61 جهان قرار دارد و در نتیجه می تواند گزینه بسیار مناسبی برای علاقمندان به رشته ریاضی باشد. دانشگاه پلی تکنیک میلان نیز سومین دانشگاه کشور ایتالیا است که در بین 100 دانشگاه برتر جهان در ارائه رشته ریاضی قرار دارد. زمانی که این دانشگاه ها را انتخاب می کنید، باید رزومه تحصیلی بسیار خوبی را در اختیار داشته باشید. سایر دانشگاه های برتر رشته ریاضی در ایتالیا عبارتند از:

  • مدرسه بین المللی آموزش پیشرفته
  • مدرسه پیزا
  • دانشگاه ناپل فدریکو دوم
  • دانشگاه تورورگاتا رم
  • دانشگاه پاویا
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه پروجا
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه پادوا
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه تورین

نکته قابل توجه در رابطه با لیست فوق آن است که تمامی این دانشگاه ها در جمع 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و در نتیجه تحصیل در هریک از آن ها نیز می تواند یک گزینه بسیار عالی برای تحصیل در این رشته باشد. در صورتی که می خواهید در این کشور تحصیل کنید، همچنان گزینه های دیگری را نیز پیش رو خواهید داشت که می تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در ایتالیا

هزینه تحصیل ریاضی در دانشگاه های ایتالیا

یکی از نکاتی که تحصیل در کشور ایتالیا را به گزینه ای جذاب برای بسیاری از متقاضیان تبدیل می کند، هزینه های تحصیل در این کشور است. زمانی که به عنوان یک دانشجوی غیر اروپایی راهی ایتالیا می شوید، باید هزینه های تحصیل در این کشور را به طور کامل پرداخت کنید. شهریه دانشجویان خارجی در ایتالیا در دانشگاه های مختلف متفاوت است. برای اینکه بتوانید شهریه خود را پرداخت کنید به بودجه ای معادل 800€ تا 4000€ (یورو) در سال نیاز خواهید داشت که در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان بسیار اندک است. البته تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ایتالیا می تواند شهریه ای بیش از 13000€ (یورو) را به همراه داشته باشد.

در صورتی که در یکی از دانشگاه های دولتی کشور ایتالیا تحصیل کنید، این فرصت را خواهید داشت که از بورسیه تحصیلی این کشور نیز بهره مند شوید. این بورسیه تحصیل در کشور ایتالیا به شما کمک خواهد کرد که بدون نیاز به پرداخت شهریه به ادامه تحصیل بپردازید. علاوه بر این، شما می توانید تا سقف 5200€ (یورو) کمک هزینه تحصیلی نیز دریافت کنید که بخش قابل توجهی از هزینه زندگی شما را پوشش خواهد داد.

برای زندگی در کشور ایتالیا نیز شما باید مبلغی معادل 600€ تا 1000€ (یورو) در ماه را در نظر بگیرید. البته با توجه به اینکه دانشجویان خارجی می توانند تا سقف 20 ساعت در هفته در کشور ایتالیا به کار مشغول شوند، در نتیجه می توان امیدوار بود که بخش عمده ای از این هزینه ها با کار دانشجویی تامین شود. ضمن آنکه بورسیه تحصیلی نیز می تواند پوشش دهنده 5 تا 6 ماه از هزینه های زندگی شما در این کشور باشد.

میزان درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در ایتالیا

در بخش های قبل اشاره کردیم که دانشجویان خارجی در کشور ایتالیا، پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور می توانند به منظور کار در این کشور، در ایتالیا اقامت داشته باشند. به دانشجویان یک سال فرصت داده می شود تا شغل مناسبی در این کشور پیدا کنند و در نتیجه اقامت موقت این کشور را بدست آورند. در صورتی که چنین امکانی فراهم شود، دانشجویان پس از 5 سال می توانند اقامت دائمی کشور ایتالیا را نیز بدست آورند.

از آنجا که نرخ بیکاری در کشور ایتالیا در حدود 10% است و سیاست های کلی این کشور در سال های اخیر دچار تغییر شده است، پروسه کاریابی در ایتالیا نیز نسبت به گذشته تغییر کرده است اما این کشور همچنان در جمع برترین کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی قرار ندارد. در نمودار زیر می توانید به درک دقیق تری در رابطه با درآمد یک ریاضیدان در ایتالیا دست پیدا کنید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور ایتالیا

همانطور که در نمودار فوق مشاهده می کنید، متوسط درآمد یک ریاضیدان در کشور ایتالیا بسیار بالاتر از سطح درآمد متوسط در این کشور است در نتیجه می توان گفت که این افراد از سطح رفاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند. در صورتی که تمایل به تحصیل در ایتالیا را دارید، می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از تجربه ایشان در زمینه اعزام دانشجو به ایتالیا بهرمند شوید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *