ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در برزیل

رشته ریاضی در برزیل

تحصیل در رشته ریاضی در برزیل به عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان و یکی از 5 کشور برتر قاره پهناور آمریکا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. کمتر کسی را در جهان می توان یافت که نام برزیل را نشنیده باشد. برزیل یکی از قدرت های اقتصادی جهان است اما به دلیل آن که هنوز نرخ سواد در این کشور پایین تر از استانداردهای جهانی است و همچنین توزیع ثروت در این کشور به خوبی انجام نمی شود، در بسیاری از شهرهای این کشور مردمان فقیر زندگی می کنند.

وجود 45 دانشگاه و موسسه علمی معتبر در سراسر برزیل، این کشور را به گزینه ای مناسب برای ادامه تحصیل تبدیل کرده است و از همین رو سالیانه جمعیت قابل توجهی از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام می کنند. تحصیل در این کشور معمولا به زبان پرتغالی میسر است اما دانشگاه های زیادی در این کشور وجود دارند که فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را نیز برای دانشجویان فراهم کرده اند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات تکمیلی در خصوص تحصیل در رشته ریاضی در برزیل را در اختیار شما قرار دهیم.

  • شرایط تحصیل در موسسات علمی برتر در کشور بزریل در رشته ریاضی چیست؟
  • آیا تحصیل در کشور برزیل هزینه زیادی را در بر خواهد داشت؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور برزیل چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی خارجی در کشور برزیل کار کرد؟
  • درآمد یک متخصص رشته ریاضی در کشور برزیل چگونه است؟

موسسات علمی ارائه دهنده رشته ریاضی در برزیل

آیا برزیل را تنها با قدرت آن در رشته های تیمی ورزشی می شناسید؟ این یک اشتباه بزرگ است چراکه برزیل از نظر علمی نیز بسیار قدرتمند است و به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند اقتصادی در جهان شناخته می شود. اگر به دنبال تحصیل ریاضی در یکی از 50 کشور برتر جهان هستید، یک گزینه مناسب در کشور برزیل نیز برای شما در دسترس است. دانشگاه سائوپائولو در کشور برزیل، در رشته ریاضی جایگاه 43 جهان را در اختیار دارد و با بیش از 82960 دانشجو در رشته های مختلف دانشگاهی، یک از پرجمعیت ترین دانشگاه های جهان است.

علاوه بر این دانشگاه، دانشگاه استان کامپیناس نیز یکی از دانشگاه های بسیار قدرتمند کشور برزیل در رشته ریاضی است. این دانشگاه در همین رشته جایگاه 121 جهان را در اختیار دارد. دانشگاه فدرال ریو دو ژانیرو نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر کشور برزیل است که به دانشجویان فرصت تحصیل در رشته ریاضی را ارائه می کند. جایگاه جهانی این دانشگاه نیز در رشته ریاضی 243 اعلام شده است.

در صورتی که قصد تحصیل تا مقطع دکترا در کشور برزیل را دارید، 11 دانشگاه در این کشور این فرصت را در اختیار شما قرار خواهند داد در حالی که برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز بیش از 40 دانشگاه در برزیل آماده پذیرش شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی هستند. در نتیجه می توان چنین بیان کرد که شما برای تحصیل در کشور برزیل آزادی عمل بسیار زیادی خواهید داشت. برخی از دانشگاه های مهم برزیل در این رشته عبارتند از:

  • دانشگاه فدرال سائو کارلوس
  • دانشگاه فدرال سئارا
  • دانشگاه فدرال دورادوس بزرگ
  • دانشگاه فدرال پیائی
  • دانشگاه فدرال اوبرلندیا
  • دانشگاه برازیلیا
  • دانشگاه سانتا ماریا
  • دانشگاه فدرال کمپینا گرنده

موسسات علمی ارائه دهنده رشته ریاضی در برزیل

هزینه تحصیل رشته ریاضی در برزیل

یکی از بزرگ ترین مزیت های تحصیل در کشوری مانند برزیل، شهریه های بسیار اندک تحصیل در این کشور است. دانشجویان بومی برای تحصیل در برزیل سالیانه شهریه ای معادل 100$ تا 500$ (دلار) را برای تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور برزیل پرداخت می کنند و شهریه تحصیل در این دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی سالیانه در حدود 800$ تا 1200$ (دلار) است. بنابراین شما برای تحصیل در کشور برزیل به یک پس انداز بسیار زیاد نیاز نخواهید داشت.

در کنار شهریه ای که به صورت سالیانه پرداخت می کنید، شما باید هزینه های روزانه زندگی خود در کشور برزیل را نیز پرداخت کنید. همه چیز در این رابطه به سبکی زندگی شما بستگی دارد. به طور متوسط برای اینکه بتوانید هزینه های زندگی خود در کشور برزیل را پرداخت کنید، ماهیانه به 500$ تا 1050$ (دلار) نیاز خواهید داشت. این مبلغ نیز به صورت تقریبی مشابه زندگی در برخی از کشورهای بلوک شرق اروپا و کشورهای آسیایی است.

بر اساس قوانین کشور برزیل، در گذشته امکان کار برای دانشجویان خارجی وجود نداشت اما امروزه دانشجویان خارجی می توانند درخواست اجازه کار خود را به اداره کار و مهاجرت برزیل ارسال کنند تا بتوانند اجازه کار دریافت کنند. در این صورت دانشجویان قادر خواهند بود تا با مشغول شدن به کار نیمه وقت در این کشور می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. در حقیقت همین قانون جدید سبب محبوبیت برزیل به عنوان یک مقصد برای مهاجرت تحصیلی شده است.

درآمد متخصصین ریاضی در کشور برزیل

زمانی که دوره تحصیلی شما به پایان می رسد، این فرصت را خواهید داشت که در این کشور مشغول به کار شوید و در نهایت اقامت این کشور را بدست آورید. هزینه های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و با توجه به کیفیت مناسب زندگی برای افراد متخصص در این کشور، زندگی برای این افراد می تواند جذاب باشد. در ادامه متوسط درآمد در کشور برزیل به عنوان یک متخصص ریاضی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

یک معلم ریاضی در کشور ریاضی به طور متوسط 8450BRL (رئال برزیل) معادل 1615$ (دلار) درآمد ماهیانه خواهد داشت اما یک استاد دانشگاه درآمد بسیار بیش تری خواهد داشت که در نمودار زیر به بررسی آن پرداخته ایم.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور برزیل

برای زندگی با سطح بالا در کشور برزیل شما تقریبا به درآمدی معادل 1500$ (دلار) نیاز خواهید داشت که با توجه به نمودار فوق، فاصله زیادی با متوسط درآمد در کشور برزیل دارد. به طور کلی می توان گفت که فارغ التحصیلان رشته ریاضی در مقطع کارشناسی ارشد در کشور برزیل از رفاه اجتماعی بسیار خوبی برخوردار هستند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در رشته ریاضی در برزیل یا سایر کشورهای مطرح جهان با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از دانش ایشان بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *