ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در انگلستان

رشته زمین شناسی در انگلستان

رشته زمین شناسی در انگلستان علاقمندان زیادی دارد؛ چراکه در کشورهای در حال توسعه با بازار کار ضعیف، امکان کاریابی با این رشته وجود ندارد. اما در انگلستان برای تمامی رشته ها بازار کار خوبی وجود دارد، خصوصا وقتی فرد فارغ التحصیل رشته زمین شناسی از دانشگاه های خیلی مطرحی مثل کمبریج، آکسفورد، منچستر و غیره باشد. انگلستان اگرچه دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست اما علاقمندان بسیاری دارد؛ خصوصا از وقتی برنامه اقامتی برای نخبگان در نظر گرفته است و به آنان پس از 3 سال اقامت قانونی و تحت شرایطی پاسپورت این کشور را اعطا می نماید. دلایل بسیاری برای انتخاب انگلستان وجود دارد، علاوه بر موارد مذکور، می توان به پایین بودن نرخ تورم و بیکاری، قدرت بالای خرید و سطح بالای درآمد مردم، امنیت بالای اقتصاد اجتماعی و غیره اشاره نمود.

البته هزینه های زندگی در انگلستان خیلی بالا است و شهریه دانشگاه های این کشور معمولا خیلی زیاد می باشد، علی الخصوص زمانی که دانشجو نه تابعیت انگلیس را داشته باشد نه سایر کشورهای بریتانیا (UK) یعنی ایرلند، اسکاتلند و ولز. از دیگر معایب انتخاب انگلستان می توان به دشواری اخذ ویزای این کشور اشاره نمود؛ چرا که از جمله کشورهایی است که سختگیری زیادی نسبت به صدور ویزا برای ایرانی ها اعمال می نماید. یعنی دانشجویان باید توجه داشته باشند آیا سابقه سفر خوبی دارند؟ آیا تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان را دارند؟ و آیا شرایط سنی آن ها برای مقطع تحصیلی مورد نظرشان در انگلستان تناسب دارد؟ موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • هزینه های تحصیل در رشته زمین شناسی در انگلستان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته زمین شناسی طی سال 2021 کدام اند؟

هزینه های تحصیل در رشته زمین شناسی در انگلستان

شهریه دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در رشته زمین شناسی در غالب موارد برای دانشجویان بریتانیایی، اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا کم تر از سایرین است. این گروه از دانشجویان به غیر از این که شهریه کم تری می پردازند، امکان دریافت وام های دانشجویی را هم دارند که مزیت بزرگی محسوب می شود؛ چرا که سایرین عملا باید تمام هزینه های خود را از قبل بپردازند. البته این موضوع تا 2020 اجرایی بود و از 1 آگوست 2021 دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا هم در گروه دانشجویان بین المللی قرار می گیرند. همچنین معمولا شهریه دانشگاه های خصوصی برای تمام دانشجویان یکسان است. علاوه بر تابعیت از دیگر مواردی که در تعیین میزان شهریه ای که دانشجویان باید برای تحصیل در انگلستان پرداخت می کنند می توان به نوع دانشگاه، یعنی دولتی یا خصوصی بودن، رشته تحصیلی و مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری اشاره نمود.

شهریه رشته زمین شناسی در دانشگاه های انگلستان با توجه به معیارهای گفته شده، خصوصا نوع دانشگاه، معمولا سالی 5000£ تا 10000£ (پوند) می باشد. زمین شناسی جزو رشته های نسبتا ارزان تر است و گران ترین رشته های تحصیلی در انگلستان مدیریت، مهندسی و علوم کامپیوتر هستند. البته یکی دیگر از کشورهای بریتانیا یعنی اسکاتلند بعضا برای همین رشته زمین شناسی هم شهریه های پایین تری در نظر می گیرد که بعضا سالی 500£ تا 1000£ (پوند) می باشد. به طور خاص در خصوص شهریه دانشگاه های معروف انگلیس می توان چنین بیان داشت که مثلا در دانشگاه آکسفورد شهریه رشته زمین شناسی بین 1985£ تا 10000£ (پوند) می باشد ولی در دانشگاه کمبریج شهریه ها معمولا کم بیشتر است و بالای سالی 5500£ (پوند) می باشد. به این موارد باید هزینه زندگی در انگلستان را نیز افزود که در نمودار ذیل بررسی شده است:

هزینه زندگی ماهانه دانشجویان در انگلستان و کانادا

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در انگلستان

بهترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل زمین شناسی در انگلستان و آمریکا واقع شده اند. یعنی با فارغ التحصیل شدن از چنین دانشگاه هایی افراد به راحتی بتوانند در تمام کشورهای توسعه یافته از جمله هلند، سوئد، کانادا، فنلاند و غیره نیز در حوزه زمین شناسی، شغل مناسبی بیابند. در جدولی که در ادامه ترسیم گشته است بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در رشته زمین شناسی در سال 2021 معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در رشته زمین شناسیTimes Higher Education Ranking 2021QS Ranking 2021U.S. News & World Report Ranking 2021
University of Oxford155
University of Cambridge679
Imperial College London11820
University College London (UCL)161019
London School of Economics and Political Science2749244
The University of Edinburgh302030
King’s College London353134
The University of Manchester512764
University of Warwick7762135
University of Bristol915886

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در انگلستان

کار ضمن تحصیل رشته زمین شناسی در انگلستان

دانشجویان رشته زمین شناسی و سایر رشته های دانشگاهی در انگلستان این اجازه را دارند تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند. آن ها به این ترتیب می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود، یعنی حدودا ماهانه 300£ تا 800£ (پوند) را تامین نمایند. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه مورد نظر در انگلستان نیز امکان کار با رشته زمین شناسی وجود دارد؛ به طوری که دانشجویان از زمان فارغ التحصیلی تا 2 سال اجازه اقامت در انگلستان به منظور کاریابی را خواهند داشت. بنابر آمار سایت glassdoor.com، زمین شناسان در لندن به طور میانگین سالانه 49893£ (پوند) حقوق اخذ می نمایند.

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

همان طور که پیش تر اشاره کوتاهی شد، یکی از معدود معایب تحصیل در انگلستان سختگیری این کشور در خصوص صدور ویزا می باشد. البته این سختگیری در روند بررسی مدارکی است که معمولا کشورهای دیگر هم از افراد درخواست می نمایند. از جمله مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان (Tier 4) مورد نیاز است می توان به این موارد اشاره نمود: پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، نامه تمکن مالی، نامه پذیرش قطعی دانشگاه، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و غیره. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته زمین شناسی در انگلستان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *