ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در لوکزامبورگ

رشته شنوایی سنجی در لوکزامبورگ

رشته شنوایی سنجی در لوکزامبورگ با توجه به کوچکی این کشور و کم بودن دانشگاه ها و موقعیت های کاری آن، علاقمندان زیادی ندارد. البته لوکزامبورگ کشوری توسعه یافته و صنعتی است که در آن نرخ جرم و جنایت، تورم و بیکاری پایین و قدرت خرید مردم بسیار بالا می باشد. اما مقیاس این کشور اقتضا می کند که هم دانشگاه های کم تری در این کشور وجود داشته باشد، هم خود این کشور نیازی به جذب نیروی کار خارجی احساس نکند. با این حال تحصیل رشته شنوایی سنجی در لوکزامبورگ هم ممکن است علاقمندانی داشته باشد. برای زندگی و تحصیل در لوکزامبورگ به عنوان یک دانش آموز بین المللی، گواهی مدرسه متوسطه باید توسط وزارت آموزش و پرورش ملی به رسمیت شناخته شود. به عنوان یک غیر اروپایی، ویزای اقامت در این کشور برای مدت زمان تحصیل شما الزامی است.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، راجع به رشته شنوایی سنجی در لوکزامبورگ در سال 2022 به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • شرایط تحصیل و تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی در لوکزامبورگ چگونه است؟
  • درآمد رشته شنوایی سنجی در لوکزامبورگ چقدر است؟

درباره تحصیل در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ با توجه به برنامه های خوب، هزینه های پایین و زبان هایش، مقصد خوبی برای دانشجویان مختلف است؛ اما معمولا خود اروپایی ها این کشور را انتخاب می کنند. چرا که اخذ ویزای لوکزامبورگ برای برخی ملل دشوار است و پیچیده تر از کشورهایی مثل آلمان و فرانسه می باشد. البته از مزیت های لوکزامبورگ نیز می توان به امکان اخذ اقامت دائم پس از تحصیل و با کار در این کشور اشاره نمود. به این منظور فرم درخواست روابط عمومی را پر کنید و همراه با کپی شناسنامه خود به اداره ببرید؛ کارکنان کمون تایید می کنند که شما بیش از 5 سال ساکن لوکزامبورگ بوده اید و درخواست را برای شما ارائه می کنند. طبق لوکزامبورگ تایمز، مجوز روابط عمومی خود را ظرف 1 ماه پس از ارسال، از طریق پست دریافت خواهید کرد.

منتهی به منظور اخذ اقامت دائم در لوکزامبورگ، فرد ابتدائا باید شغلی مرتبط با تحصیلات خود در این کشور پیدا کند. به منظور کار در لوکزامبورگ فارغ التحصیلان رشته شنوایی سنجی باید علاوه بر انگلیسی به یکی از زبان های لوکزامبورگی یا آلمانی هم تسلط داشته باشند. کار در این کشور در رشته مزبور به عنوان فعالیت در کلینیک ها یا مدارس کودکان با مشکلات شنیداری، صورت می پذیرد. سطح درآمد حاصل از کار در لهستان، رومانی، مجارستان و لیتوانی در مقایسه با لوکزامبورگ کم تر است. در لوکزامبورگ متخصصین رشته شنوایی سنجی در سال 2022 به شرح نمودار ذیل درآمد کسب می نمایند:

درآمد رشته شنوایی سنجی در لوکزامبورگ

نیاز به رشته شنوایی سنجی در لوکزامبورگ

سازمان بهداشت جهانی لوکزامبورگ را بخشی از منطقه با درآمد بالا در جهان می داند؛ این منطقه دارای 11% جمعیت با کم شنوایی ناتوان است (0.5% کودکان، 4.9% مردان بزرگسال و 4.4% زنان بالغ) و این تخمین ها تقریباً نیمی از سایر مناطق است. در مناطق با درآمد بالا، مانند لوکزامبورگ، حدود 18% از بزرگسالان بالای 65 سال، در مقایسه با 26% تا 48% در سایر مناطق، کم شنوایی دارند. در سال 2022، جمعیت 65 سال و بالاتر لوکزامبورگ 14.1% از کل جمعیت و 7.6% کاهش شنوایی خود گزارش شده بود. از آنجایی که لوکزامبورگ در مقایسه با همسایگان خود (فرانسه، آلمان و بلژیک) کشور نسبتا کوچکی است، همه خدمات ارائه نمی شود و مواردی که ارائه می شوند اغلب توسط دولت پوشش داده می شوند.

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در لوکزامبورگ

به طور متوسط ​​باید انتظار داشته باشید که بین 400€ تا 800€ (یورو) در سال بپردازید و برای مطالعات مربوط به کسب و کار، هزینه های تحصیل گران تر است، حدود 4000€ تا 5000€ (یورو) در سال. اگر تصمیم به تحصیل در یک دانشکده بازرگانی یا تحصیل در رشته هایی مثل دندانپزشکی را دارید، باید انتظار داشته باشید که هزینه تحصیل در حدود 17000€ (یورو) در سال را بپردازید. رشته شنوایی سنجی اگرچه به ارزانی رشته هایی مثل ادبیات انگلیسی و باستان شناسی نمی باشد اما از رشته هایی مثل مدیریت و پزشکی هم ارزان تر است. برای رشته شنوایی سنجی تحصیل در لهستان، آلمان، فرانسه و ایتالیا هزینه های کم تری دارد. در دانشگاه های خصوصی لوکزامبورگ رشته مزبور با توجه به مقطع تحصیلی سالانه بین 30000€ تا 33000€ (یورو) هزینه به دنبال دارد.

تنها یک دانشگاه دولتی وجود دارد و آن دانشگاه لوکزامبورگ است که شهریه رشته شنوایی سنجی در آن حدود 2000€ (یورو) در سال می باشد. به این رقم باید هزینه زندگی در لوکزامبورگ را نیز افزود که به سبک زندگی هر فرد بستگی دارد و در ادامه گفته شده است. مقایسه هزینه زندگی دانشجویی در لوکزامبورگ و آلمان به شرح ذیل است:

  • در آلمان ماهانه بین 700€ تا 950€ (یورو)
  • در لوکزامبورگ ماهانه بین 1100€ تا 1500€ (یورو)

فعالیت رشته شنوایی سنجی در لوکزامبورگ

فعالیت رشته شنوایی سنجی در لوکزامبورگ

در لوکزامبورگ بیمارانی که نیاز به سمعک دارند ابتدا به متخصص گوش و حلق و بینی (ENT) مراجعه می کنند که نیاز به سمعک را تایید می کند. سپس بیمار با بخش دولتی خدمات شنوایی شناسی تماس می گیرد و از اداره بهداشت ملی (Caisse Nationale de Santé (CNS)) درخواست بازپرداخت می کند و پس از تایید بازپرداخت، بخش یک قرار ملاقات برای بیمار در یک مرکز منطقه ای تعیین می کند. بیمار با یک متخصص سمعک (audioprothésiste) برای تکمیل آزمایش شنوایی و تعیین سمعک مناسب ملاقات می کند. بیمار به ازای قیمت کوپن دریافت می کند و سپس بیمار برای قرار ملاقات با سمعک بازخواهد گشت. در نهایت، بیمار نامه ای دریافت می کند تا برای امضای آن به گوش و حلق و بینی ببرد تا بتواند توسط اداره بهداشت لوکزامبورگ بازپرداخت شود.

تعداد معدودی که در شنوایی شناسی تخصص دارند و به لوکزامبورگ بازمی گردند، مسئول مراقبت های بهداشتی شنوایی نوزادان از طریق بزرگسالان هستند. آن‌ها ارزیابی‌های شنوایی سنجی، گسیل‌های صوتی (OAEs)، تست پتانسیل برانگیخته شنوایی (AEP) و تست پاسخ حالت پایدار شنوایی (ASSR) را انجام می‌دهند. گروه کوچکی از گوش و حلق و بینی ارزیابی های شنوایی شناسی جامع، ارزیابی دهلیزی، جراحی کاشت حلزون و مشاوره برای وزوز گوش، کاهش شنوایی و سرگیجه را کامل می کنند. ارزیابی های کودکان اغلب در خارج از کشور انجام می شود؛ با این حال، در لوکزامبورگ مدرسه ای وجود دارد که در آن کودکان کم شنوا می توانند درس بخوانند و خدمات اضافی دریافت کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته شنوایی سنجی در لوکزامبورگ توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *