ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در امارات

رشته شهرسازی در امارات

تحصیل در رشته شهرسازی در امارات از طریق دانشگاه ها و نمایندگی دانشگاه های معتبر خارجی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. امارات طی نیم قرن گذشته از یک واحه بیابانی به یکی از توسعه یافته ترین کشورهای جهان عرب تبدیل گشته است. بنابراین جای تعجب ندارد که این کشور، مرکزی برای مهاجران، گردشگران و به طور فزاینده ای دانشجویان بین المللی است که به دنبال یک تجربه تحصیلی فراموش نشدنی در خاورمیانه هستند.

وجود برخی از بهترین دانشگاه ها در منطقه و نمایندگی دانشگاه های معتبر خارجی، تحصیل به زبان انگلیسی، امنیت بالا، فرهنگ غنی و فرصت های شغلی هیجان انگیز پس از فارغ التحصیلی برخی از مواردی هستند که امارات برای دانشجویان ارائه می دهد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شهرسازی در امارات تهیه نموده اند.

بهترین فرصت های کارشناسی ارشد رشته شهرسازی در امارات

در جدول زیر چند فرصت عالی برای تحصیل در امارات در مقطع کارشناسی ارشد در رشته شهرسازی را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یورو در سالمدت زمان تحصیلنوع برنامه
برنامه ریزی فضایی و توسعه املاک و مستغلاتدانشگاه هریوت-وات دبی1716€2 ½ سالپاره وقت
شهرسازی (برنامه ریزی شهری)دانشگاه بیرمنگام دبی23405€1 سالپاره وقت/ تمام وقت
طراحی شهریدانشگاه عجمان20700€1 سالتمام وقت
برنامه ریزی و توسعه شهریدانشگاه پاریس-سوربن ابوظبی (PSUAD)20026€2 سالتمام وقت
شهرسازی (برنامه ریزی شهری)دانشگاه آمریکایی شارجه (AUS)17805€2 سالپاره وقت/ تمام وقت

در بخش های فرعی زیر چهار مورد از برنامه های فوق را معرفی می کنیم.

بهترین فرصت های کارشناسی ارشد رشته شهرسازی در امارات

رشته شهرسازی در دانشگاه بیرمنگام دبی در امارات

هدف اصلی برنامه کارشناسی ارشد شهرسازی (برنامه ریزی شهری) در دانشگاه بیرمنگام دبی، آموزش نسل بعدی برنامه ریزان شهری است که به اتخاذ رویکردی چند رشته ای و بین رشته ای برای رسیدگی به چالش های معاصر و حل مشکلات مرتبط با مناطق شهری نیاز خواهند داشت. این برنامه به صورت زیر ارائه می شود:

نوع برنامهمدت زمان تحصیل
تمام موقت12 ماه
پاره وقت24 ماه

مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش و زمان آغاز برنامه به صورت زیر می باشد:

آغاز برنامهمهلت ارسال درخواست
سپتامبر 2022آخرین مهلت برای ارسال درخواست مشخص نشده است

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان قابل قبول برای ورود به رشته شهرسازی در دانشگاه بیرمنگام دبی در امارات

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. برخی از دروس برنامه عبارتند از:

  • برنامه ریز در جوامع معاصر
  • شهرهای پایدار
  • شهرهای هوشمند
  • طراحی شهری و توسعه املاک و مستغلات
  • زندگی شهری

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 23405€ (یورو) در سال و هزینه های زندگی در دبی 5300€ تا 9200€ (یورو) در ماه می باشد. برنامه کارشناسی شهرسازی (برنامه ریزی شهری) دانشگاه بیرمنگام با تکیه بر تخصص پیشروی جهانی این دانشگاه در برنامه ریزی، علوم محیطی، بهداشت عمومی و مطالعات شهری انتقادی، درک، مهارت ها و دانش لازم را که برنامه ریزان در دولت، شرکت های خصوصی، سازمان های غیر دولتی و جوامع برای ارائه راه حل های نوآورانه برای مسائل پیچیده به آن نیاز دارند، ارائه می دهد. این برنامه آموزش موثر نسل جدید از برنامه ریزان را امکان پذیر می سازد که بتوانند رویکردی جامع تر و متمرکز بر پایداری را برای توسعه شهری و کاهش مسائل زیست محیطی و اجتماعی موجود ارائه دهند.

رشته طراحی شهری در دانشگاه عجمان امارات

برنامه کارشناسی ارشد طراحی شهری (که یکی از گرایش های رشته شهرسازی است) دانشگاه عجمان، معماران واجد شرایطی را در اختیار جامعه قرار می دهد که می توانند با مسائل پیچیده محیط شهری و شهرها مقابله کنند. جدول زیر جزئیات این برنامه را نشان می دهد:

آیتمشرح
نوع برنامهتمام وقت
مدت زمان تحصیل12 ماه
آغاز برنامهآگوست 2022
مهلت ارسال درخواستآخرین مهلت برای ارسال درخواست مشخص نشده است
زبان آموزشانگلیسی
محل تحصیلپردیس دانشگاه

برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • تاریخ و نظریه شهرسازی
  • پایداری و صرفه جویی در انرژی
  • توسعه املاک و مستغلات
  • روش های تحقیق

هزینه سالانه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 20700€ و هزینه های ماهانه زندگی در شارجه که دانشگاه عجمان در آن واقع است نیز 3400€ تا 5200€ (یورو) در ماه می باشد. فارغ التحصیلان این برنامه می توانند به عنوان طراح و مدیر ساخت و ساز، تصمیم گیرندگان برای برنامه ریزی شهری، سازمان های اجتماعی و ادارات دولتی کار کنند. فارغ التحصیلان همچنین می توانند تحصیلات خود را برای دریافت مدرک دکتری و پیوستن به موسسات دانشگاهی دنبال کنند.

رشته برنامه ریزی و توسعه شهری در PSUAD در امارات

برنامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی و توسعه شهری در دانشگاه پاریس-سوربن ابوظبی (PSUAD) بیش از 25 سال پیش توسط موسسه برنامه ریزی شهری و منطقه ای در پاریس ایجاد گردید و با هدف آموزش نسل بعدی برنامه ریزان شهری در مورد چگونگی رسیدگی به رشد سریع شهری ابوظبی و نیاز به برنامه ریزی موثر ارائه شد. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه طول می کشد. مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز برنامه به صورت زیر می باشد:

مهلت ارسال درخواستآغاز برنامه
قبل از آگوست 2022سپتامبر 2022

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان قابل قبول برای ورود به رشته برنامه ریزی و توسعه شهری در PSUAD در امارات

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 20026€ (یورو) در سال است. هزینه های زندگی در ابوظبی که PSUAD در آن واقع است نیز 5000€ تا 8600€ (یورو) در ماه می باشد. برخی از دروس برنامه عبارتند از:

  • تاریخچه برنامه ریزی شهری
  • تاریخ معماری
  • جامعه شناسی شهری
  • مهندسی شهرسازی
  • طراحی شهری
  • حمل و نقل و برنامه ریزی شهری

در طول تحصیل در این برنامه، دانشجویان خط مشی های جامع، ابزارهای برنامه ریزی و پیشرفت های فناورانه از جمله سیستم های اطلاعات جغرافیایی، شیوه های به حداکثر رساندن فضا و نحوه ادغام فرم (شکل) با کارکرد را مطالعه خواهند کرد. آن ها همچنین یاد خواهند گرفت که مناطق شهری را بر اساس مشخصات موضوعی و ویژه توسعه دهند.

رشته شهرسازی در AUS در امارات

به عنوان اولین برنامه حرفه ای از این نوع در امارات متحده عربی، برنامه کارشناسی شهرسازی (برنامه ریزی شهری) در دانشگاه آمریکایی شارجه (AUS) توسط هیئت علمی اختصاصی رهبری می شود که رویکردهای عملی برای درک و تعامل با روندها و مسائل توسعه شهری در دنیای واقعی را به دانشجویان ارائه می دهد. این برنامه هم به صورت تمام وقت و هم به صورت پاره وقت ارائه می شود:

نوع برنامهمدت زمان تحصیل
تمام وقت24 ماه
پاره وقت36 ماه

مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز برنامه به صورت زیر است:

آغاز برنامهمهلت ارسال درخواست
ژوئن 2022قبل از می 2022
آگوست 2022قبل از جولای 2022

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان قابل قبول برای ورود به رشته شهرسازی در AUS در امارات

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. برخی از دروس برنامه عبارتند از: تاریخچه، نظریه و اصول برنامه ریزی، کاربردهای کامپیوتر در برنامه ریزی و اصول، فرآیندها و مهارت های طراحی شهری. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 17805€ (یورو) در سال و هزینه های زندگی در شارجه که AUS در آن واقع است نیز 3400€ تا 5200€ (یورو) در ماه است. این برنامه به مردان و زنان حرفه ای، آموزش عالی و چند رشته ای ارائه می دهد.

این امر به دانشجویان این امکان را می دهد که نقش های رهبری را در مدیریت رشد شهری ایفا کنند. چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته شهرسازی در امارات هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت پس از تحصیل در امارات با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *