ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در مکزیک

رشته شهرسازی در مکزیک

رشته شهرسازی در مکزیک علاقمندان کمی دارد، خصوصا با توجه به این موضوع که این کشور همانند کلمبیا، نرخ بالای ارتکاب جرم دارد. در واقع کارتل های مواد مخدر به قدری آزادانه در کشورهایی مثل مکزیک و کلمبیا مرتکب تجاوز، قتل، قاچاق و غیره می شوند که بعضا حتی پلیس محلی هم جرئت نزدیک شدن به آن ها را ندارد. همچنین اگر تحصیل در مکزیک را انتخاب کنید، دروس جالبی برای دنبال کردن نخواهید دید؛ البته خوشبختانه امکان تحصیل رشته شهرسازی وجود دارد. مکزیک در میان فرهنگ‌های پر جنب و جوش آمریکای جنوبی و بیابان‌های خشک جنوب غربی ایالات متحده، از بسیاری جهات بندری برای جابجایی و تبادل است: فرهنگ، غذا، مردم، پول و مواد مخدر. گذراندن یک سال یا ترم تحصیلی در مکزیک برای رشته شهرسازی و غیره راهی فوق العاده برای مشاهده سیاست خارجی ایالات متحده است.

نزدیکی کشور مکزیک به ایالات متحده، آن را به یک کنشگر فوق العاده مهم در اقتصاد ایالات متحده تبدیل می کند و این تنها یک بعد از روابط چند وجهی و پیچیده بین این دو کشور است. ممکن است تحصیل در مکزیک در سال 2022 عالی به نظر برسد، اما حتی اگر از سفر به آن سوی دنیا، پرواز طولانی مدت، کابینه کهنه، غذای وحشتناک خطوط هوایی و غیره صرف نظر کنید، امنیت پایین این کشور نکته مهمی است. در حالی که درست است که مکزیک یک مقصد تفریحی سرگرم‌کننده و پربازدید برای تعطیلات است، برای تحصیل گزینه خوبی به شمار نمی رود. هرچند ممکن است طرفدارانی داشته باشد؛ به همین دلیل موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به سوالاتی در خصوص این کشور پاسخ می دهند:

  • هزینه تحصیل رشته شهرسازی در مکزیک چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های مکزیک برای تحصیل در رشته شهرسازی کدام اند؟
  • زندگی در مکزیک چقدر هزینه به دنبال دارد؟

هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در مکزیک

تحصیل در مکزیک همان طور که به آن اشاره شد، دافعه های زیادی دارد و خیلی مورد علاقه و پرطرفدار نیست. شهریه دانشگاه های دولتی مکزیک با توجه به رشته انتخابی، مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه متفاوت است و رشته شهرسازی در دانشگاه های خصوصی مکزیک جزو رشته های پرهزینه به شمار می رود. در دانشگاه های دولتی مکزیک که علاقمندان به رشته شهرسازی می توانند با سالانه حدود 1000$ (دلار آمریکا) شهریه های خود را پرداخت نمایند. اما دانشگاه های خصوصی مکزیک به مراتب پرهزینه تر هستند و شهریه آن ها برای رشته شهرسازی در هر مقطعی متفاوت است. هزینه این رشته در دانشگاه های خصوصی مکزیک سالانه به 16000$ (دلار آمریکا) و در رشته های پزشکی به 18000$ (دلار آمریکا) نیز می رسد.

هزینه زندگی در مکزیک نیز باید مورد توجه دانشجویان قرار گیرد؛ البته رقم بالایی نیست و ماهانه 500$ تا 700$ (دلار آمریکا) می باشد. دانشجویانی که کموفق به تهیه خوابگاه دانشجویی در مکزیک شوند می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را به ماهانه 450$ (دلار آمریکا) نیز کاهش دهند. البته اجاره مسکن در مکزیک، به مراتب پایین تر از کشورهایی مثل سوئیس، نروژ، انگلیس و غیره است. در عوض نه خانه های مکزیک امکانات خانه های کشورهای مزبور را دارند، نه خیابان های مکزیک امنیت خیابان های کشورهای یاد شده را برای شهروندان خود و دانشجویان خارجی فراهم می کنند. در نمودار ذیل متوسط اجاره بهای ماهانه مسکن در سال 2022 در مکزیک بررسی شده است:

متوسط اجاره بهای ماهانه مسکن در مکزیک

بهترین دانشگاه های مکزیک

به منظور تحصیل در مکزیک دانشجویان باید قادر باشند از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند. پذیرش رشته شهرسازی مستلزم ارائه پرتفلیو، مدرک زبان و تمکن مالی کافی است. از جمله بهترین دانشگاه های مکزیک برای تحصیل رشته شهرسازی در سال 2022 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Monterrey Institute of Technology and Higher Education
  • National Autonomous University of Mexico
  • Instituto Politécnico Nacional
  • Tecnológico de Monterrey

کار رشته شهرسازی در مکزیک

کار رشته شهرسازی در مکزیک

دانشجویان در مکزیک معمولا حین تحصیل موفق به کاریابی نمی شوند؛ مگر علاوه بر زبان انگلیسی یه یکی از زبان های اسپانیایی یا پرتغالی هم آشنایی و تسلط کامل داشته باشند. در ضمن کاری که حین تحصیل در مکزیک پیدا می کنند معمولا به صورت کار در رستوران ها به عنوان پیشخدمت، کار در کتابخانه و غیره می باشد. این در حالی است که بعد از فارغ التحصیلی می توانند مرتبط با رشته خود یعنی رشته شهرسازی شغلی در مکزیک بیابند. درآمد رشته شهرسازی در مکزیک به مهارت های هر فردی بستگی دارد. اما به طور کلی ماهانه بین 20200MXN تا 81000MXN (پزوی مکزیک) می باشد.

یعنی درآمد رشته شهرسازی در مکزیک در سال 2022 به طور متوسط ماهانه 42100MXN (پزوی مکزیک) می باشد. لازم به ذکر است مردم مکزیک را به طور کلی نمی توان دارای قدرت خرید بالا دانست، این مسئله به علاوه نبود امنیت کافی سبب شده مکزیکی های زیادی غیر قانونی به ایالات متحده آمریکا بگریزند. البته اگرچه درآمد در مکزیک پایین است، هزینه های زندگی در این کشور نیز متناسب با آن بالا نمی باشد. ولی اگر کسی بخواهد از مکزیک به کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، کانادا و غیره مهاجرت تحصیلی کند، برای تبدیل پزوی مکزیک به دلار، پوند و غیره، کمی دچار مشکل می شود؛ چون ارزش پول پزو پایین تر است. علاقمندان رشته شهرسازی در مکزیک برای کسب اطلاعات در خصوص هزینه زندگی در مکزیک می توانند به مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *