ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در برزیل

رشته فارماکولوژی در برزیل

رشته فارماکولوژی در برزیل یکی از قدرتمندترین رشته های تحصیلی است و بسیاری از دانشگاه های این کشور در این رشته جایگاه علمی بسیار خوبی دارند. هزینه های مربوط به تحصیل در کشور برزیل بسیار مقرون به صرفه است و شرایط زندگی در این کشور نیز در بالاترین سطح ممکن در آمریکای جنوبی قرار دارد. از طرف دیگر برزیل می تواند کشوری مناسب برای علاقمندان به ادامه زندگی در کشورهای مطرح آمریکای شمالی باشد.

رشته فارماکولوژی از جمله رشته های مرتبط با علوم داروسازی است و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، در آینده خود می توانند در محیط آزمایشگاهی مشغول به کار شوند تا از این طریق بتوانند آثار داروها بر موجودات زنده مختلف را مورد بررسی قرار دهند و دریابند که استفاده از یک دارو چه عوارضی را می تواند به همراه داشته باشد و این که چگونه می توان اثرات مثبت یک دارو را افزایش داد تا طول درمان را کوتاه تر کند. به دلیل اهمیتی که رشته های داروسازی و فارماکولوژی در طول سال های اخیر به ویژه پس از شیوع بیماری کرونا به دست آورده اند، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار به بررسی شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در برزیل خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در برزیل چگونه است؟
  • برای شرکت در رشته فارماکولوژی در برزیل به چه بودجه ای نیاز خواهد بود؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در برزیل چگونه است؟
  • آیا یک فارماکولوژیست در برزیل می تواند درآمد مناسبی را به دست آورد؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در برزیل

رشته فارماکولوژی در برزیل یکی از رشته های برتر در این کشور به حساب می آید به طوری که بر خلاف بسیاری از رشته های تحصیلی، 6 دانشگاه برزیل در جمع 200 دانشگاه برتر جهان در رشته فارماکولوژی هستند و این مسئله می تواند به جذابیت تحصیل در این رشته در کشور برزیل بیافزاید.

دانشگاه سائوپائو برزیل بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در این رشته است به طوری که این دانشگاه در رده بندی کلی در جایگاه 122 جهان قرار گرفته است اما در رشته فارماکولوژی جایگاه 27 جهان را به دست آورده است و این مسئله به خوبی نشان می دهد که یکی از دلایل موفقیت این دانشگاه، امتیاز بالای رشته فارماکولوژی است.

دانشگاه دولتی کامپیناس با قرار گرفتن در رده 150 جهان در رشته فارماکولوژی دومین دانشگاه برتر در کشور برزیل برای تحصیل در این رشته است. دانشگاه فدرال میناس گریس نیز توانسته تا جایگاه 167 جهان را در این رشته به خود اختصاص دهد و یکی از بهترین دانشگاه های برزیل به شمار می رود. دانشگاه فدرال ریو دِ ژانیرو نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر برزیل است که توانسته در رشته فارماکولوژی رتبه 179 جهان را به خود اختصاص دهد.

دانشگاه دولتی ریو گرنده دو سول با وجود این که رتبه 447 جهان را به دست آورده است، در رشته فارماکولوژی رتبه 189 را به خود اختصاص داده است و همچنین یکی از بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در این رشته است. دانشگاه استادوال پائولیستا نیز با قرار گرفتن در رده 193 جهان در رشته فارماکولوژی آخرین دانشگاه برزیل در جمع 200 دانشگاه برتر جهان در این رشته است.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در برزیل

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در برزیل

یکی از نکات مثبتی که در رابطه با تحصیل در کشور برزیل وجود دارد، هزینه های مناسب تحصیل و زندگی در این کشور است. دانشجویانی که در برزیل تحصیل می کنند، به ندرت بیش از 6900$ (دلار) در سال را به عنوان هزینه تحصیل خود به دانشگاه پرداخت می کنند و شرایط برای تحصیل در رشته فارماکولوژی نیز به همین صورت است. بر اساس داده های به دست آمده، هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در برزیل سالیانه بین 1890$ تا 10000$ (دلار) است که به نسبت کشورهای آمریکای شمالی بسیار مقرون به صرفه است.

از سوی دیگر دانشجویان باید هزینه زندگی خود در برزیل را نیز در نظر داشته باشند چرا که بخش عمده ای از هزینه های تحصیل در این کشور را تشکیل می دهد. هزینه زندگی در کشور برزیل برای دانشجویان می تواند در حدود 450$ تا 700$ (دلار) در ماه باشد. البته در شهر سائوپائولو در صورتی که فردی بخواهد در یک خانه یک اتاقه به صورت جدا زندگی کند هزینه های زندگی او به 1100$ (دلار) نیز ممکن است برسد.

دانشجویان در کشور برزیل از سال 2016 این فرصت را پیدا کرده اند که به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند و این موضوعی است که تحصیل در برزیل را نیز تحت تاثیر قرار داده و تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور نیز در طول این بازه زمانی افزایش پیدا کرده است. البته شرایط اشتغال در برزیل به گونه ای نیست که دانشجویان بتوانند اطمینان داشته باشند که شغل مورد نظر خود در این کشور را پیدا خواهند کرد.

درآمد یک فارماکولوژیست در برزیل

در صورتی که فردی در برزیل تحصیل کرده باشد، می تواند پس از دوره تحصیلی خود در این کشور به کار مشغول شود و از این طریق هزینه های تحصیل خود در این کشور را جبران کند. اگرچه تحصیل داروسازی در برزیل گزینه بهتری برای کاریابی در این کشور است اما فارماکولوژی نیز می تواند گزینه مناسبی برای ورود به بازار کار در برزیل باشد. فارماکولوژیست ها در برزیل نیز از درآمد بسیار مناسبی برخوردار هستند و به راحتی می توانند از طریق کار خود، هزینه های زندگی در این کشور را تامین کرده و از رفاه مناسبی برخوردار باشند. در نمودار زیر، به منظور درک هرچه بهتر این موضوع متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در برزیل به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور برزیل

همانطور که از نمودار فوق مشخص است، فارماکولوژیست ها در کشور برزیل در دسته افراد دارای رفاه اجتماعی بالا قرار می گیرند و این موضوعی است که باید به آن در هنگام انتخاب این رشته تحصیلی در برزیل به آن توجه داشت. شما نیز به مانند بسیاری از دانشجویان بین المللی که در برزیل می توانید در این کشور به تحصیل بپردازید و از مزایای آن بهره ببرید. تنها کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را از آخرین اخبار در این زمینه باخبر شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *