ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در لهستان

رشته فیزیوتراپی در لهستان

تحصیل رشته فیزیوتراپی در لهستان هزینه های آن و کار کردن در این زمینه شرایط خاصی برای متقاضیان و دانشجویان بین المللی به همراه دارد. متقاضیانی که از رشته فیزیوتراپی در لهستان فارغ التحصیل می شوند، می توانند با داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز، وارد بازار کار این کشور شوند و پس از آن، اقدام به کسب اقامت در لهستان کنند. کشور لهستان یکی از کشورهای اروپایی می باشد که در همسایگی کشورهای روسیه، جمهوری چک، لیتوانی، بلاروس، اسوواکی، اوکراین و آلمان قرار گرفته است.

زبان اصلی مردم کشور لهستان زبان لهستانی می باشد. اما متقاضیانی که برای تحصیل و یا اشتغال به این کشور مهاجرت می کنند، حتما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشند. در ادامه کارشناسان کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان عزیز را با شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در لهستان و شرایط کار در بازار کار فیزیوتراپی در این کشور به صورت کامل آگاه و مطلع سازند.

تحصیل رشته فیزیوتراپی در لهستان 2022

تحصیل رشته فیزیوتراپی در لهستان با مزایا و موارد مثبت بیشماری همراه است. دانشجویان خارجی با شرکت در برنامه های تحصیلی فیزیوتراپی در دانشگاه های معتبر لهستان که در 3 دوره تحصیلی اصلی ارائه می شود می توانند در زمینه فیزیوتراپی تبدیل به متخصصان حرفه ای شوند. بعد از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان، اکثر دانشجویان بین المللی برای ورود به بازار کار لهستان وارد دانشگاه ها و کالج های معتبر می شوند تا مدرک لیسانس معتبر در زمینه تحصیلی فیزیوتراپی کسب کنند. کسب مدرک لیسانس فیزیوتراپی در دانشگاه های لهستان حداقل 3 سال به طول می انجامد. متقاضیان جهت کسب مدرک فوق لیسانس در این زمینه باید حداقل 2 سال تحصیلی در دانشگاه مورد نظر مشغول به تحصیل شوند.

به یاد داشته باشید که کسب مدرک فیزیوتراپی از دانشگاه های لهستان در دوره دکترا نیز امکان پذیر می باشد. تحصیل رشته فیزیوتراپی در لهستان در سال 2022 به دو زبان لهستانی و انگلیسی امکان پذیر می باشد. متقاضیان و دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان به زبان انگلیسی نیاز به ارائه مدرک زبان معتبر انگلیسی دارند. متقاضیانی که مدرک زبان معتبر ندارند، می توانند قبل از شروع دوره های تحصیلی خود، در دوره های آموزش زبان شرکت کنند و توانایی های لازم در زمینه زبان انگلیسی کسب کنند. دانشجویانی که قصد دارند هزینه های تحصیل و اقامت خود را در لهستان کاهش دهند، می توانند از کمک هزینه ها و بورسیه تحصیلی در لهستان بهره مند شوند.

هزینه های تحصیل رشته فیزیوتراپی در لهستان

هزینه های تحصیل فیزیوتراپی در کشور لهستان برای دانشجویان داخلی و بین المللی متفاوت می باشد. فیزیوتراپی با رفع پیامدهای بیماری، کاهش روند بیماری و اثرات آنها و بازگرداندن کارآیی روانشناختی انسان سروکار دارد. مباحث مبتنی بر اشکال مختلف انرژی بدنی که در محیط انسان اتفاق می افتد، مانند حرکت و حرارتی، مکانیکی، الکتریکی، سبک، شیمیایی و انواع دیگر محرک ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رشته فیزیوتراپی شامل موضوعات زیر می شود:

  • علوم پزشکی پایه
  • آموزش مهارت های حرکتی
  • کمک های اولیه پیشرفته
  • اردوهای آموزشی تابستانی و زمستانی
  • فیزیولوژی
  • نوروفیزیولوژی
  • فیزیوتراپی بالینی در تخصص های پزشکی مختلف
  • درمان دستی
  • ماساژ درمانی
  • ارتوپدی و آسیب شناسی
  • Balneology و فیزیوتراپی آبگرم

هزینه تحصیل و شرکت در برنامه های آموزشی فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور لهستان از 8000$ الی 16000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. میزان شهریه دانشجویان به دوره تحصیلی آن ها بستگی دارد و متغیر می باشد. به یاد داشته باشید که دانشجویان و متقاضیان بین المللی جهت تحصیل در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور لهستان، علاوه بر هزینه های تحصیل می بایست هزینه زندگی در لهستان را نیز در نظر بگیرند.

هزینه زندگی و اقامت دانشجویی در کشور لهستان از 650$ الی 800$ (دلار آمریکا) می باشد و دانشجویان خارجی جهت مهاجرت تحصیلی به کشور لهستان می بایست توان مالی کافی برای پرداخت شهریه و هزینه های تحصیلی مختلف را دارا باشند. دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند جهت کاهش هزینه های تحصیل خود از کمک هزینه ها، بورسیه های تحصیلی و وام دانشجویی بهره مند شوند.

هزینه های تحصیل رشته فیزیوتراپی در لهستان

بازار کار فیزیوتراپی در کشور لهستان

فیزیوتراپیست ها به افراد در هر سنی کمک می کنند تا به طور موقت یا دائمی از ناتوانی جسمی و شرایط ناتوان کننده ای که رنج می برند، نجات یابند. این متخصصان مراقبت های بهداشتی در بیمارستان ها و مناطق مختلف جامعه برای معالجه بیماران با انواع بیماری ها در زمینه های مختلف از جمله آسیب های ورزشی و مشکلات مداوم مفاصل و یا فلج ناشی از سکته های مغزی و شرایط عصبی فعالیت می کنند. فیزیوتراپیست ها دامنه حرکت و توانایی بیماران در انجام کارهای روزمره را ارزیابی کنند. سپس آن ها برنامه های درمانی دائمی را طراحی و تهیه می کنند که به بیماران کمک می کند با استفاده از فعالیت هدفمند، استقلال جسمانی و تحرک خود را بازیابی کنند.

طیف گسترده ای از درمان ها توسط فیزیوتراپیست ها برای بهبود قدرت بیماران، استقامت، تعادل و تحمل ورزش از جمله ورزش درمانی، الکتروتراپی، هیدروتراپی، گرما درمانی و دستکاری مفصل قابل استفاده می باشد. به طور معمول، فیزیوتراپیست ها در کشور لهستان بین 37 تا 40 ساعت در هفته کار می کنند. با این حال، اضافه کاری و کار آخر هفته برای فیزیوتراپیست های جوان در چند سال اول اشتغال رایج می باشد. فیزیوتراپیست ها می توانند در بیمارستان ها و درمانگاه ها و مراکز توانبخشی با عقد قرارداد مشغول به کار شوند. مسافرت های درون شهری به صورت روزانه ممکن است برای فیزیوتراپیست هایی که بیماران خود در خانه های خود درمان می کنند، ضروری باشد. در ادامه از میزان درآمد رشته فیزیوتراپی در لهستان آگاه خواهید شد.

درآمد فیزیوتراپیست ها در لهستان 2022

درآمد فیزیوتراپیست های تازه کار در کشور لهستان در 2022 با در نظر گرفتن ساعات کاری و پاداش حداقل 61000$ (دلار آمریکا) می باشد. افرادی که در رشته کاری فیزیوتراپی در لهستان تا نه سال سابقه کاری دارند می توانند در سال به طور میانگین 85000$ (دلار آمریکا) درآمد داشته باشند. همچنین میزان درآمد افرادی که در این رشته کاری متخصص می باشند و بیش از ده سال سابقه کاری دارند به 105000$ (دلار آمریکا) در سال می رسد. شما عزیزان و هموطنان گرامی می توانید با تماس با کارشناسان ما جهت مشاوره در زمینه های مختلف مهاجرتی و حقوقی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *