ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در فرانسه

رشته فیزیک در فرانسه

از مزایای تحصیل رشته فیزیک در فرانسه اینست که شما در بهترین دانشگاه های جهان می توانید این رشته را به دو زبان فرانسوی و انگلیسی آموزش ببینید. علاوه بر این شما برای تامین قسمتی از مخارج خود در فرانسه می توانید کار حین تحصیل انجام داده و با تجربه اندوزی خود را برای کار در این کشور عضو اتحادیه اروپایی (EU) آماده کنید. مطمئنا تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همه نوع خدمات مشاوره حقوقی و مهاجرتی را برای موفقیت شما در این مسیر تهیه خواهند کرد.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در فرانسه

رشته فیزیک در فرانسه جزء رشته های مهم و پایه ای در مجموعه رشته های علوم در کشور فرانسه به شمار می رود. متقاضیان می توانند از طریق انتخاب فرانسه برای تحصیل رشته فیزیک شانس خود را برای پذیرش در یکی از مقاطع سه گانه کارشناسی (270 واحد ECTS)، کارشناسی ارشد (120 واحد ECTS) و دکتری آزمایش کنند. تقریبا اکثر پذیرش های رشته فیزیک در فرانسه نیز در مقطع کارشناسی (مدت: 3 سال) در رشته های فیزیک، فیزیک کاربردی، فیزیک ترمودینامیک، بیوفیزیک و غیره انجام می پذیرد. اما بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته فیزیک در فرانسه 2021 عبارتند از:

برترین دانشگاه های فیزیک فرانسه

اما برای پذیرش در رشته فیزیک در فرانسه شما بایستی از طریق مکاتبه آنلاین با دانشگاه مورد نظر، بسته مدارک زیر را تهیه و منتظر دریافت تاییدیه پذیرش بمانید:

مدارک ضروریشرایط
فرم درخواست پذیرشامضاء و تکمیل شده
مدرک دیپلم 12 ساله بهمراه ریزنمرات مربوطهفتوکپی برابر اصل
مدرک مهارت زبان فرانسهTCF, the DELF و یا DALF در سطح B1 برای پذیرش در مقطع کارشناسی و C1 برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد
مدرک مهارت زبان انگلیسیIELTS با نمره مینیمم 6 و مدرک زبان TOEFL با نمره مینیمم 76
رسید پرداخت هزینه درخواستبه میزان حدود 91€ (یورو)
CV یا رزومههمان سوابق کاری و تحصیلی متقاضی
توصیه نامه از اساتید مدرسه یا دانشگاه پیشیندستکم 2 توصیه نامه
انگیزه نامهدر 500 کلمه

نحوه تقاضای ویزای تحصیلی فرانسه 2021

گام نهایی از پذیرش دانشجوی رشته فیزیک در فرانسه درخواست ویزای تحصیلی این کشور می باشد که برای این کار حتما بایستی با مراجعه به سفارت فرانسه هماهنگی های لازم را انجام دهید. اما قبل از هر اقدامی باید با شرایط درخواست ویزای دانشجویی فرانسه به ترتیب زیر آشنا شوید:

شرایط درخواست ویزای دانشجویی فرانسه

طبق قوانین مهاجرتی کشور فرانسه نیز متقاضیان با درنظر گرفتن مدت دوره یا کورس تحصیلی خود می توانند برای اخذ ویزای کوتاه مدت و بلند مدت موقتی و بلند مدت فرانسه اقدام نمایند. لازم به یادآوری است که ویزای کوتاه مدت مخصوص دانشجویانی است که دارای دوره های کوتاه مدت (کمتر از 3 ماه) در فرانسه هستند. اما ویزای بلندمدت موقتی خاص دانشجویان دارای برنامه 3 تا 6 ماهه و ویزای بلند مدت خاص دانشجویان دارای کورس تحصیلی بیش از 3 یا 6 ماه می باشد که به محض ورود به کشور فرانسه نیازی به تشریقات اضافی ندارد. پس دسته بندی ویزای تحصیل در فرانسه 2021 از این قرار است:

دسته بندی ویزای تحصیل در فرانسه

اما مراحل درخواست این ویزا شامل زمانبندی مصاحبه شخصی از طریق مراجعه به سایت سفارت فرانسه، پرداخت هزینه رسیدگی به ویزا به میزان 99€ (یورو) و نهایتا انتظار برای دریافت پاسخ از سفارت می باشد. اما مدارک مورد نیاز در جهت درخواست ویزای دانشجویی فرانسه یا Visa de long séjour etudes از قرار زیر میباشد:

  • فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر همراه با کپی آن
  • نامه پذیرش از دانشگاه فرانسه
  • مدرک تمکن مالی ماهیانه حدود 615€ (یورو)
  • بلیط رفت و برگشت رزرو شده
  • بیمه پزشکی
  • مدرک اسکان
  • مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • شناسنامه و کارت ملی

هزینه تحصیل رشته فیزیک در فرانسه

هزینه تحصیل رشته فیزیک در فرانسه

اصولا یکی از مزایای تحصیل در فرانسه، هزینه پایین تحصیلی در این کشور می باشد. دقیقا همانند دیگر کشورهای اروپایی، سطوح شهریه دانشجویان خارجی در فرانسه نیز بسته به مقطع و رشته تحصیلی و نیز دانشگاه محل تحصیل آنها از همدیگر متفاوت است. مخصوصا اینکه شهریه ها با در نظر گرفتن نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) در فرانسه 2021 متفاوت است. مثلا هزینه تحصیل سالانه دانشجویان اروپایی در مقطع کارشناسی حدود 170€ (یورو)، دانشجویان کارشناسی ارشد حدود 260€ (یورو) و دانشجویان دکترا در حدود 396€ (یورو) می باشد. حالا این ارقام را با ارقام شهریه دانشجویان غیر اروپایی مقایسه کنید و در این صورت پی خواهید برد که هزینه تحصیلی دانشجویان غیر اروپایی در فرانسه بسیار بالاتر بوده و از قرار ذیل می باشد:

نوع دانشگاه محل تحصیلسطح شهریه سالیانه
دانشگاه دولتی فرانسه1454€ الی 15000€ (یورو)
دانشگاه خصوص فرانسه6000€ الی 30000€ (یورو)

برای اطلاع از جزئیات مهم درباب شرایط شهریه ها می توانید در نمودار زیر با ارزانترین و گرانترین دانشگاه های فرانسوی برای تحصیل رشته فیزیک آشنا شوید:

ارزانترین و گرانترین دانشگاه های فرانسوی برای تحصیل رشته فیزیک

هزینه زندگی دانشجویان فیزیک در فرانسه

بخش دیگر از هزینه های دانشجویان فیزیک در فرانسه مربوط به هزینه زندگی آنها در فرانسه می باشد. هزینه زندگی در فرانسه 2021 برای هر دانشجویی از جمله دانشجویان رشته فیزیک متناسب با سبک زندگی او و از همه مهمتر مکان یا شهر محل اسکان او می باشد. به همین دلیل نیز در انتخاب شهر محل اسکان در فرانسه بایستی نهایت دقت را به خرج داد. چراکه زندگی دانشجوئی در شهرهای بزرگ یا متروپل ها با اینکه بسیار جذاب است اما هزینه های بالایی هم به دنبال دارد. در جدول زیر به راحتی می توان متوجه این هزینه ها در شهرهای مختلف فرانسه شد:

شهرمتوسط ماهیانه هزینه زندگی (یورو)
پاریس1200€ الی 1800€
نیس900€ الی 1400€
لیون800€ الی 1000€
بوردو800€ الی 1000€
تولوز800€ الی 1000€
مارسیبالای 650€

روش های مختلفی برای مهاجرت به فرانسه 2021 و اخذ اقامت و تابعیت این کشور عضو EU وجود دارد. در حال حاضر بهترین روش مهاجرتی ممکن برای ایرانیان ازطریق مهاجرت تحصیلی به فرانسه می باشد و شما با اخذ مشاوره از وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با یک برنامه ریزی دقیق به این هدف برسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *