ویزای تحصیلی

رشته فیلم برداری در بلژیک

رشته فیلم برداری در بلژیک

محیط تحصیل رشته فیلم برداری در بلژیک را می توان مطابق با استانداردهای جهانی در این رشته گروه هنر دانست. بلژیک یکی از کشورهای اروپایی است که تحصیل در آن می تواند یک گام رو به جلو برای بسیاری از افراد باشد ولی باید در نظر گرفت که در حال حاضر افراد کمی این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند و عوامل متعددی را می توان در این زمینه دخیل دانست. هزینه های تحصیل در رشته های مختلف در بلژیک بسیار مناسب است و این مسئله می تواند انتخاب بلژیک برای تحصیل در این رشته را ساده تر جلو کند. فرایند تحصیل رشته های مختلف از جمله فیلم برداری در این کشور بسیار جذاب است و به همین دلیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در بلژیک به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی می پردازند.

  • شرایط تحصیل و دریافت پذیرش در رشته فیلم برداری در بلژیک چیست؟
  • آیا دانشگاه های تراز اولی در بلژیک برای تحصیل در رشته فیلم برداری وجود دارد؟
  • هزینه تحصیل رشته فیلم برداری در این کشور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار پس از تحصیل، در این کشور برای دانشجویان رشته فیلم برداری چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در بلژیک

بلژیک یکی از کشورهای تراز اول اروپایی است که امکان تحصیل در رشته های مختلف را برای دانشجویان خارجی با بالاترین کیفیت ممکن فراهم کرده است. یکی از برتری های انتخاب بلژیک به عنوان مقصد تحصیلی آن است که فرد این امکان را دارد به زبان های مختلف در این کشور به ادامه تحصیل بپردازد. اولویت های انتخاب زبان تحصیل در بلژیک به شرح زیر است:

  • هلندی در مناطق شمالی کشور بلژیک
  • فرانسوی در مناطق جنوبی کشور بلژیک
  • انگلیسی در سراسر بلژیک
  • آلمانی در قسمت هایی از شرق بلژیک

دانشجویان برای این که بتوانند در بلژیک به ادامه تحصیل بپردازند، باید بسته به نیاز دانشگاه و زبانی که رشته فیلم برداری را ارائه می کند، مدرک B2 یکی از زبان های فوق را در اختیار داشته باشند و این یکی از مهم ترین مدارکی است که برای دریافت ویزای تحصیلی بلژیک به آن نیاز خواهد بود.

روند تحصیل در رشته فیلم برداری در این کشور به گونه ای است که دانشجویان تقریبا بدون آزمون ورودی می توانند از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنند و این یک گام رو به جلو برای بسیاری از افراد است. باید دانست که رشته فیلم برداری در مقطع کارشناسی بر خلاف دوره های 3 ساله کارشناسی، در یک دوره 4 ساله ارائه می شود و سایر مقاطع تحصیلی در این رشته مانند رشته های دیگر است.

معرفی دانشگاه های برتر بلژیک در رشته فیلم برداری

در بلژیک دانشگاه های زیادی وجود ندارد اما می توان گفت که بسیاری از آن ها رشته فیلم برداری را به عنوان یکی از رشته های تحصیلی ارائه می کنند و این مسئله حق انتخاب را برای دانشجویان بیشتر می کند. به طور کلی 7 دانشگاه در بلژیک رشته فیلم برداری را به زبان های مختلف برای تحصیل در نظر گرفته اند ولی باید دانست که ظرفیت این دانشگاه ها محدود است و این مسئله می تواند رقابت برای دریافت پذیرش را دشوار سازد. برخی از مهم ترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل در رشته فیلم برداری عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل در رشته فیلم برداری

هزینه تحصیل رشته فیلم برداری در بلژیک

باید به این نکته اشاره کرد که متقاضیان تحصیل در بلژیک، پیش از هرگونه اقدام باید هزینه های تحصیلی خود در این کشور را مورد بررسی قرار دهند چراکه در انتخاب دانشگاه های این کشور، هزینه ها تفاوت بسیار زیادی به یکدیگر دارند. هزینه تحصیل در رشته فیلم برداری در بلژیک را می توان در یک بازه مالی در حدود 1900€ تا 7300€ (یورو) در سال تعریف کرد که نشان از تفاوت بسیار میان شهریه دانشگاهی در این کشور دارد.

علاوه بر این، برای مهاجرت به بلژیک باید به هزینه های زندگی در این کشور برای دانشجویان نیز توجه داشت که سبب می شود آن ها به حدود 750€ تا 1200€ (یورو) در ماه برای گذراندن زندگی خود نیاز پیدا کنند. اگرچه دریافت بورسیه تحصیلی در بلژیک بسیار دشوار است، اما می توان با کار نیمه وقت در این کشور، هزینه های زندگی خود را تامین کرد.

هزینه تحصیل رشته فیلم برداری در بلژیک

شرایط کار یک فیلم بردار در بلژیک

افرادی که به عنوان فیلم بردار در بلژیک کار می کنند، این فرصت را خواهند داشت که مانند سایر شهروندان خارجی در این کشور اقامت دریافت کنند و این مسئله ای ارزشمند برای بسیاری از افراد است. متوسط درآمد فیلم برداران در این کشور در حدود 5710€ (یورو) در ماه است که نسبت به هزینه های زندگی و متوسط درآمد در این کشور، می توان رفاه نسبی را در درآمد این افراد مشاهده کرد. در حال حاضر بلژیک یکی از کشورهای در دسترس برای مهاجرت تحصیلی است ولی اگر قصد دارد با بهترین گزینه مهاجرت برای خود آشنا شوید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *