ویزای تحصیلی

رشته مدیریت ساخت در ژاپن

رشته مدیریت ساخت در ژاپن

رشته مدیریت ساخت در ژاپن به عنوان بهترین گزینه آسیایی شناخته نمی شود اما کیفیت بسیار مناسبی را ارائه می کند. به طور کلی باید به این نکته اشاره داشت که کشورهای پیشرفته کمتر به این رشته توجه دارند و به همین دلیل است که رتبه بندی جهانی این رشته تفاوت های بسیاری با انتظارهای عمومی دارد. ژاپن نیز به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته جهان در این رشته نتوانسته رتبه های تراز اول آسیایی را به خود اختصاص دهد اما برخی از دانشگاه های این کشور همچنان جایگاه مناسبی در سطح جهانی در اختیار دارند. برای تحصیل در این رشته نیاز به در اختیار داشتن مقدماتی است که باید رعایت شود.

ژاپن به دلیل شرایط خاص فرهنگی، نظر بسیاری را به خود جلب کرده است و این مسئله می تواند برای بسیاری از افراد ارزشمند باشد. شرایط خاص کار و تحصیل در این کشور نظر بسیاری را به خود جلب می کند و افرادی که این کشور را انتخاب می کنند باید آماده یک رقابت سنگین باشند. در صورتی که فردی نتواند خود را با شرایط زندگی در ژاپن وفق دهد، با مشکلات آموزشی بسیاری روبرو خواهد شد که باید پیش از اقدام برای مهاجرت به آن ها توجه کرده باشد. در همین راستا، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که رشته مدیریت ساخت در ژاپن چه شرایطی را به همراه خواهد داشت.

  • چه محدودیت هایی برای تحصیل رشته مدیریت ساخت در ژاپن وجود دارد؟
  • دانشگاه های ژاپن در رشته مدیریت ساخت چه جایگاهی دارند؟
  • هزینه های مربوط به تحصیل رشته های مدیریتی در ژاپن چقدر است؟
  • آیا می توان برای کار در ژاپن به عنوان مدیر ساخت و تولید اقدام کرد؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت ساخت در ژاپن

ژاپن یکی از کشورهای آسیایی است که شاید بتوان آن را از تمامی کشورهای جهان تمیز داد. احترام و تلاش دو رکن اساسی فرهنگ در ژاپن است و همین مسئله در روند تحصیل و کار در این کشور نیز به شدت موثر است. افرادی که قصد تحصیل در رشته مدیریت ساخت در این کشور را دارند، باید در نظر داشته باشند که آغاز تحصیل در این کشور به معنی چشم پوشی کردن از بسیاری از تفریحات خواهد بود.


این رشته در مقطع کارشناسی بیشتر به زبان ژاپنی ارائه می شود و به همین دلیل رقابت برای دریافت پذیرش از دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور بسیار سخت تر است. نمی توان انتظار داشت که به راحتی از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کرد و همین مسئله می تواند مسیر تحصیل در این کشور را با چالش هایی همراه سازد.

رشته مدیریت ساخت در دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی در یک دوره 4 ساله ارائه می شود و دانشجویان برای این که بتوانند در مقطع کارشناسی ارشد این رشته تحصیل کنند، باید مدرک مرتبطی را ارائه کنند. مدارک مرتبط عبارتند از:

دانشگاه های برتر ژاپن در رشته مدیریت ساخت

دانشگاه های بسیار زیادی در ژاپن برای تحصیل وجود دارد اما نکته قابل تامل آن است که مدیریت ساخت در دانشگاه های کمتری ارائه می شود. همین مسئله سبب می شود تا دریافت پذیرش در این رشته چالش جدی برای دانشجویان خارجی باشد. دانشگاه های این کشور از نظر رتبه های جهانی در این رشته نیز در بین 20 دانشگاه برتر آسیا جایگاهی ندارند و بین 60 دانشگاه برتر آسیایی نیز تنها نام 1 دانشگاه ژاپنی دیده می شود.

کلیات اعزام دانشجو به ژاپن

رتبه بین المللی دانشگاه های ژاپن در این رشته عبارتند از:

125- دانشگاه توکیو

280- دانشگاه کیوتو

327-  دانشگاه واسدا

379- موسسه تکنولوژی توکیو

400- دانشگاه اوساکا

412- دانشگاه توهوکو

497- دانشگاه کوبه

دانشگاه های برتر ژاپن در رشته مدیریت ساخت

هزینه تحصیل رشته مدیریت ساخت در ژاپن

تحصیل در ژاپن برای دانشجویان خارجی می تواند هزینه های بسیاری را به همراه داشته باشد. اگرچه دانشجویان بیش از 25 ساعت در هفته می توانند کار کنند، اما دشواری مسیر تحصیل، نمی توان انتظار داشت که دانشجویان بتوانند از این طریق کار کنند. هزینه های کلی تحصیل رشته مدیریت ساخت در این کشور را می توان به شرح زیر معرفی کرد:

هزینه های تحصیل رشته مدیریت ساخت در ژاپن

شرایط کار در حوزه CM در ژاپن

با پایان یافتن دوره تحصیل در ژاپن، فرد می تواند به این کشور به عنوان یک مقصد نهایی نگاه کند. فرصت 2 تا 4 ساله ای که برای تحصیل در این کشور وجود دارد، فرد را به خوبی با شرایط زندگی در این کشور آشنا می شوند و می توانند بپذیرند که آیا امکان زندگی با کیفیت در این کشور خواهند داشت یا خیر. یک مدیر ساخت در ژاپن می تواند درآمدی در حدود 856000JPY (ین ژاپن) را به دست خواهد آورد که درآمدی بسیار خوب در این کشور است. کار در ژاپن می تواند مسیر دریافت اقامت در این کشور را ساده تر کند. در صورتی که شما نیز به دنبال مهاجرت به بهترین نقاط جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *