ویزای تحصیلی

رشته مدیریت ساخت در رومانی

رشته مدیریت ساخت در رومانی

تحصیل در رشته مدیریت ساخت در رومانی می تواند یک مسیر نسبتا هموار برای ورود به قاره اروپا برای بسیاری از افراد باشد. رومانی یکی از کشورهای درجه دوم اروپایی است که در حوزه شنگن نیز قرار ندارد و این مسئله ای است که می تواند مانع بزرگ به حساب آید. با این حال باید در نظر داشت که شهروندان این کشور به سادگی می توانند به کشورهای این حوزه مسافرت کنند و محدودیتی در این رابطه ندارند. فرایند مهاجرت به رومانی نیز بسیار مناسب است و می توان آن را به بسیاری از افراد توصیه کرد تا خود را از این طریق به یکی از کشورهای اروپایی برسانند که البته امکان دریافت مجوزهای پیوستن به حوزه شنگن برای آن وجود دارد.

در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که مدیریت ساخت یکی از رشته های مهم در دنیای امروز است و کشورهای در حال توسعه بیش از دیگران به آن نیز خواهند داشت. افرادی که قصد مهاجرت به رومانی را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های محدودی در این کشور وجود دارد که رشته های خاص را ارائه می دهند. با این حال در این رشته شرایط نسبتا مناسبی در رومانی وجود دارد و به همین دلیل است که مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که رشته مدیریت ساخت در رومانی چه شرایطی را به همراه خواهد داشت.

  • شرایط تحصیل رشته مدیریت ساخت در رومانی چگونه است؟
  • آیا construction management در دانشگاه های رومانی با کیفیت مناسب ارائه می شود؟
  • چه هزینه هایی برای تحصیل در این رشته در کشور رومانی باید پرداخت؟
  • راهکار مناسبی برای کار در حوزه CM در رومانی وجود دارد؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت ساخت در رومانی

برای این که فردی بتواند مجوزهای قانونی تحصیل در رومانی را به دست آورد، مسیر سختی را پیش رو نخواهد داشت. از نظر مدارک مورد نیاز برای تحصیل نیز رومانی کشوری سخت گیر به حساب نمی آید. در برخی از دانشگاه های این کشور، می توان با نمره آیلتس 5 نیز به پذیرش تحصیلی دست پیدا کرد که در سطح جهان کم نظیر به حساب می آید. باید به این نکته اشاره کرد که این قاعده تنها در برخی از دانشگاه های این کشور وجود دارد.


افرادی که رشته عمران در رومانی را پشت سر گذاشته باشند، این فرصت را خواهند داشت که در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت ساخت به ادامه تحصیل بپردازند. از طرف دیگر رشته هایی مانند مکانیک و معماری نیز شانس خوبی دارند. دوره های کارشناسی ساخت و ساز و مدیریت ساخت نیز در کشورهای برتر جهان ارائه می شوند و این مسئله ای است که باید به آن توجه داشت.

دوره تحصیل رشته مدیریت ساخت در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله است و این مسئله در اکثر کشورهای جهان شرایط یکسانی دارد. از طرف دیگر، دانشجویان در مقطع کارشناسی و در اکثر رشته های مرتبط، دوره های 3 ساله را پشت سر خواهند داشت.

معرفی 5 دانشگاه برتر رومانی در رشته مدیریت ساخت

رومانی یکی از کشورهایی است که دانشگاه های اندکی را در خود جای داده است و این مسئله ای است که نباید به سادگی از آن چشم پوشید. باید در نظر داشت که از طرفی دانشگاه های رومانی متقاضیانی های کمی دارند و به همین دلیل می توان شانس پذیرش در این کشور را بالا دانست. باید در نظر داشت که رومانی 5 دانشگاه معتبر در رشته مدیریت ساخت دارد که نام و رتبه آن ها به شرح زیر است:

بهترین دانشگاه های رومانی در رشته مدیریت ساخت

شرایط کلی اعزام دانشجو به رومانی

هزینه تحصیل رشته مدیریت ساخت در رومانی

یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با دریافت ویزای تحصیلی این کشور حائز اهمیت است، هزینه های تحصیل در رومانی است. افرادی که قصد تحصیل در رومانی در رشته هایی این چنینی را دارند، هزنیه های کمتری را پرداخت می کنند. به طور کلی می توان هزینه های تحصیل این رشته عبارتند از:

  • شهریه تحصیلی در حدود 2700€ (یورو) در سال
  • هزینه زندگی در حدود 250€ (یورو) در ماه
  • امکان کار ضمن تحصیل به صورت نیمه وقت و تامین هزینه های زندگی

هزینه تحصیل رشته مدیریت ساخت در رومانی

دانشجویان خارجی در رومانی نمی توانند به دریافت بورسیه تحصیلی امید داشته باشند و باید شهریه های تحصیلی خود را شخصا پرداخت کنند.

شرایط کار در حوزه CM در رومانی

افرادی که در حوزه ساخت در رومانی تحصیل کرده باشند، این شانس را خواهند داشت که به بازار کار این کشور وورد کنند. در حال حاضر باید به این نکته توجه کرد که رومانی در جمع کشورهای قدرتمند جهان قرار ندارد اما استانداردهای زندگی در آن رعایت می شود. یک مدیر ساخت می تواند در این کشور به طور متوسط درآمدی معادل 14400RON (لئو رومانی) در ماه را به دست آورد و این مسئله ای است که باید به آن توجه داشت. در حال حاضر رومانی یکی از کشورهای نسبتا مناسب برای مهاجرت است و اگر شما نیز قصد مهاجرت به این کشور را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *