ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در فیلیپین

رشته مهندسی هوافضا در فیلیپین

با توجه به آسانی فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های فیلیپین و راحتی دریافت ویزا و مجوز لازم برای تحصیل در این کشور، تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در فیلیپین می تواند انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که نمی خواهند زمان و زحمت زیادی را برای این فرآیندها صرف کنند. در مقایسه با بسیاری دیگر از مقاصد تحصیل در خارج از کشور، مانند ایالات متحده آمریکا و انگلستان، فرآیند درخواست مجوز و تبدیل ویزا در فیلیپین کاملا ساده است. توجه به این نکته مهم است که مجوز تحصیل ویژه یا SSP در طول مدت حضور در فیلیپین به دانشجو اجازه کار یا کسب درآمد را به هیچ وجه نمی دهد. لذا برای تامین هزینه های مدت اقامت در نظر گرفته شده، دانشجو باید به بودجه کافی دسترسی داشته باشد. تحصیلات عالی در فیلیپین به شدت تحت تاثیر سیستم آمریکایی است.

گذراندن برنامه های کارشناسی در این کشور چهار سال به طول می انجامد. بیش تر برنامه های کارشناسی ارشد یک یا دو سال هستند و در مورد برنامه های دکتری باید گفت که بیش تر از بسیاری از کشورهای غربی طول می کشند. حداقل 5 سال اتمام تحصیل در این برنامه ها طول می کشد. نحوه تحصیل در فیلیپین، ترکیبی از یادگیری مبتنی بر کلاس و مطالعه مستقل در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد است، در حالی که برنامه های دکتری تقریبا کاملا مستقل هستند. از آن جا که انگلیسی در فیلیپین زبان رسمی است و در این کشور به طور گسترده ای به این زبان صحبت می شود، بسیاری از برنامه های آموزش عالی کاملا به زبان انگلیسی تدریس می شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته مهندسی هوافضا در فیلیپین به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایا و معایب تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در فیلیپین

فیلیپین کشوری چند فرهنگی و چند زبانه است که تحصیل در آن می تواند یک انتخاب جذاب باشد. با توجه به این که فیلیپین سومین کشور بزرگ انگلیسی زبان جهان است لذا فیلیپینی ها عمدتا مسلط به این زبان هستند و بنابراین دانشجویان در این کشور با مانع زبانی مواجه نخواهند بود. مسلما این تنها دلیل و مزیت تحصیل در فیلیپین نیست. اگر بخواهیم به برخی از دلایل و مزایای تحصیل در این کشور اشاره کنیم باید موارد زیر را عنوان نماییم:

دلایل و مزایای تحصیل در فیلیپین

البته تحصیل در فیلیپین نیز مانند برخی از کشورها دارای معایبی است. همان طور که بالا گفتیم SSP در طول مدت حضور در فیلیپین به دانشجو اجازه کار یا کسب درآمد را به هیچ وجه نمی دهد اما برخی از دانشجویان دکتری SSP خود را به مجوز کار تبدیل می کنند و در حین تحصیل به صورت نیمه وقت تدریس می کنند. در مورد بورسیه ها نیز باید گفت که بورس ها معمولا فقط به دانشجویان فیلیپینی تعلق می گیرد. با این حال، بسیاری از موسسات آموزشی تحت کنترل CHE بورس تحصیلی خود را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. این بورس ها می تواند از یک مقدار مشخص در هر ترم یا سال تا بورس کامل باشد.

چگونگی اخذ پذیرش برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در فیلیپین

فیلیپین پورتال درخواست ملی ندارد. در عوض، متقاضیان باید به تک تک موسسات آموزش عالی مورد نظر خود مراجعه کنند. محدودیتی در تعداد این موسسات وجود ندارد، اما برخی از دانشگاه ها محدودیتی در تعداد برنامه هایی که متقاضی می تواند به صورت یکجا درخواست کند، قرار داده اند. برای ارائه درخواست، متقاضی به طور کلی باید موارد زیر را داشته باشد:

  • اگر انگلیسی زبان اول متقاضی نیست، پس باید مدرکی دال بر توانایی های زبان انگلیسی خود ارائه دهد. یک آزمون معتبر بین المللی این مورد را برآورده می سازد.
  • سپس متقاضی باید گواهینامه های تحصیلی و ریزنمراتی که ممکن است دارا باشد را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال نماید.
  • متقاضی باید کپی گذرنامه خود را برای اثبات ملیتش ارسال کند.
  • متقاضی به یک انگیزه نامه (letter of motivation) نیاز دارد که در آن بیان شود که چرا می خواهد در برنامه مورد نظر خود در دانشگاه انتخابی اش تحصیل کند.
  • متقاضی به دو توصیه نامه نیاز دارد.

اگر اسناد متقاضی به زبان فیلیپینی، انگلیسی یا اسپانیایی نیستند، پس باید ترجمه رسمی شوند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر مشکلی در اسناد متقاضی وجود داشته باشد – هر چقدر هم جزئی – درخواست وی به طور کامل رد می شود. پس از اخذ پذیرش، متقاضی می تواند برای ویزای گردشگری خود درخواست ارائه دهد و برای ماجراجویی در فیلیپین آماده شود.

چگونگی اخذ پذیرش برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در فیلیپین

چگونگی اخذ ویزا برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در فیلیپین

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در فیلیپین به ویزا نیاز دارند. اول و مهم تر از هر چیزی، دانشجو به ویزای گردشگری پنجاه و نه روزه نیاز دارد. بسیاری از کشورها از دسترسی بدون ویزا به فیلیپین برای گردشگری بهره مند هستند. با این حال، حتی اگر کشور دانشجو یکی از کشورهای دارای این مزیت باشد، باز هم باید درخواست ویزای گردشگری نماید. تنها شرایط لازم برای اخذ ویزای گردشگری فیلیپین، در بیش تر موارد، اثبات محل اقامت (که لزوما هتل نیست)، گذرنامه معتبر برای مدت اقامت مورد نظر و سند اثبات خروج در نظر گرفته شده می باشد. برای تحقق این شرط، اکثر دانشجویان بین المللی بلیط ارزان هواپیما یا کشتی به تایلند، مالزی یا اندونزی خریداری می کنند و از آن استفاده نمی کنند. پس از ورود به فیلیپین، فرد باید در اسرع وقت مجوز تحصیل ویژه (SSP) دریافت کند.

لازم است که متقاضی این کار را شخصا در مراکز مهاجرت در مانیل، کوزون سینی (که از بهترین شهرهای فیلیپین برای تحصیل هستند) یا سبو انجام دهد. دانشجو باید دو قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه، سند اثبات پذیرش در یک برنامه و سند اثبات خودکفایی مالی در طول تحصیل خود – به عنوان مثال، صورتحساب های بانکی – همراه داشته باشد. سپس مدارک وی توسط افسر مهاجرت بررسی می شود. اگر همه چیز موجود و درست باشد، باید هزینه ها را پرداخت کند. پردازش درخواست گاهی ممکن است مدتی طول بکشد. در این صورت، متقاضی – تنها با مراجعه به یک دفتر مهاجرت – می تواند ویزای گردشگری خود را به راحتی تمدید کند. همه آن چه لازم است که فرد انجام دهد خرید یک بلیط ارزان هواپیما یا کشتی دیگر به یک کشور نزدیک است. دانشجو باید SSP خود را در هر ترم با پرداخت هزینه هایی تمدید نماید.

وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در فیلیپین

در صورتی که فارغ التحصیلان رشته مهندسی هوافضا به عنوان مهندس هوافضا در فیلیپین کار کنند باید انتظار متوسط حقوق 52600PHP (پزوی فیلیپین) در ماه را داشته باشند. به این ترتیب متوسط حقوق سالانه یک مهندس هوافضا در فیلیپین 631000PHP (پزوی فیلیپین) می باشد. نمودار زیر محدوده حقوق ماهانه مهندسان هوافضا در فیلیپین را نشان می دهد:

حقوق ماهیانه مهندسان هوافضا در فیلیپین

به علاقه مندان تحصیل رشته مهندسی هوافضا در فیلیپین توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و مشکلات زندگی در فیلیپین با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *