ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در برزیل

رشته مهندسی کشاورزی در برزیل

رشته مهندسی کشاورزی در برزیل یکی از بهترین رشته های تحصیلی است که می تواند مسیر رسیدن به شغل مناسب در این کشور و نقاط دیگر جهان را فراهم کند. دانشگاه های برزیل در رشته مهندسی کشاورزی جایگاه بسیار عالی در جهان به دست آورده اند و این مسئله به خوبی در رده بندی های بین المللی دانشگاه های جهان مشخص است. تحصیل در کشور برزیل در بسیاری از رشته های تحصیلی شرایط چندان مناسبی ندارند اما وضعیت برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی کاملا متفاوت است و برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نیاز به رزومه تحصیلی نسبتا قدرتمندی است.

شرایط کشاورزی در کشور برزیل چه از نظر آب و هوایی و چه از نظر حاصل خیزی خاک بسیار مناسب است و این مسئله می تواند به دولت برزیل کمک کند تا علاوه بر تامین خوراک شهروندان خود، شرایط مناسبی برای تامین خوراک اضافه به منظور صادرات داشته باشد. در چنین شرایطی است که حضور مهندسان کشاورزی در این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می شود. در چنین شرایطی است که تحصیل در دانشگاه های برزیل، می تواند به علاقمندان به این حرفه کمک کند تا شرایط مناسبی را برای خود ایجاد کنند. در راستای توجه به اهمیت تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در برزیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی همین موضوع پرداخته اند و به مهم ترین پرسش ها در این رابطه پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • بهترین دانشگاه های کشور برزیل در رشته مهندسی کشاورزی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در برزیل چقدر است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل مهندسان کشاورزی در این کشور چیست؟
  • متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در برزیل

برزیل یکی از پیشرفته ترین کشورهای آمریکای جنوبی است و دانشگاه های این کشور شرایط مناسب تری برای تحصیل دارند. دانشگاه های برزیل در رشته مهندسی کشاورزی دانشجویان را به طور کامل آماده ورود به بازار کار می کنند و در چنین شرایطی است که می توان گفت که برزیل مقصد بسیار مناسبی برای تحصیل در این رشته است.

دانشجویان بسته به شرایط خود می توانند به زبان پرتغالی که زبان رسمی برزیل است و همچنین زبان انگلیسی به ادامه تحصیل مشغول شوند و این نیز یکی از مزایای مهم تحصیل در کشور برزیل است. در حال حاضر دانشگاه های بسیار زیادی در کشور برزیل وجود دارد که به دانشجویان فرصت تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی را می دهند. دانشگاه سائوپائولو بهترین دانشگاه این کشور برای ادامه تحصیل در این رشته است چراکه رتبه 9 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه دولتی کامپیناس نیز با قرار گرفتن در رتبه 12 جهان در رشته مهندسی کشاورزی یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور در این رشته است و این در حالی است که این دانشگاه در رده بندی کلی دانشگاه های جهان رتبه 277 جهان را در اختیار دارد.

دانشگاه پائولیستا در شهر سائوپائولو نیز رتبه 60 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است و این نیز یکی دیگر از امتیازات تحصیل در کشور برزیل به شمار می رود. دانشگاه ملی ویدوزال که رتبه 990 جهان را در اختیار دارد، در رشته مهندسی کشاورزی رتبه 65 جهان به خود اختصاص داده است. دانشگاه دولتی ریو گرنده دو سول نیز با قرار گرفتن در رتبه 97 جهان در رشته مهندسی کشاورزی یکی دیگر از دانشگاه های مناسب برای تحصیل در این رشته به حساب می آید.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در برزیل

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در برزیل

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در برزیل آن است که دانشجویان به بودجه بسیار زیاد برای تحصیل در این کشور نیاز نخواهند داشت و با توجه به کیفیت بسیار بالای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور می توان آن را در لیست کشورهای مقرون به صرفه برای تحصیل قرار داد. به طور کلی می توان گفت که شهریه دانشگاه های برزیل برای دانشجویان بین المللی در رشته مهندسی کشاورزی می تواند در حدود 2700$ تا 6000$ (دلار) در سال باشد.

از طرف دیگر دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. برزیل یکی از کشورهای ارزان قیمت برای زندگی است و دانشجویان در این زمینه نیز می توانند با هزینه های کم، زندگی مناسبی را برای خود رقم بزنند. به طور متوسط می توان گفت که هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در حدود 400$ تا 600$ (دلار) در ماه است. دانشجویان خارجی در برزیل به تازگی این فرصت را پیدا کرده اند که به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند و از این طریق بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

درآمد مهندسین کشاورزی در کشور برزیل

برزیل را نمی توان به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند جهان معرفی کرد اما این کشور اقتصادی بسیار قدرتمند در اختیار دارد و صادرات محصولات کشاورزی یکی از راه هایی است که دولت این کشور به کمک آن شرایط اقتصادی مناسبی را برای خود ایجاد کرده است.

مهندسان کشاورزی پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور می توانند در برزیل به جتسجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به امضای قرارداد کاری شوند، می توانند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کرده و در این کشور بمانند. در چنین شرایطی است که می توانند در آینده به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در کشور برزیل نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور برزیل

شاید بتوان گفت که شرایط کار در برزیل برای بسیاری از مشاغل چندان مناسب نیست اما مهندسان کشاورزی شانس بالایی برای رسیدن به کار در این کشور خواهند داشت و از این طریق می توانند به اقامت برزیل دست پیدا کنند. با این حال شرایط زندگی در برزیل همچنان فاصله بسیار زیادی با کشورهای برتر جهان دارد و نمی تواند کشور مناسبی برای مهاجرت به حساب آید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به کشورهای تراز اول جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا با توجه به شرایط شما بهترین گزینه را معرفی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *