ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در رومانی

رشته موسیقی در رومانی

تحصیل رشته موسیقی در رومانی برای افرادی می تواند ارزشمندتر باشد که به دنبال مسیری برای ورود به اروپا هستند. رومانی یکی از کشورهایی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، به خوبی مزایای تحصیل در این کشور را مورد توجه خود قرار داده اند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که رومانی در جمع بهترین کشورهای جهان برای تحصیل قرار ندارد اما طبیعتا امتیازهای بسیار زیادی در انتخاب این کشور وجود دارد که می تواند آن را به یکی از مهم ترین انتخاب های زندگی فرد برای ساخت زندگی بهتر تبدیل کند.

شرایط تحصیل رشته موسیقی در جهان امروز نیز بسیار متفاوت است و دانشجویان برای اینکه بتوانند پذیرش تحصیلی خود را در این رشته دریافت کنند، باید مسیرهای طولانی تری را طی کنند. فرایند تحصیل در این رشته به گونه ای است که اکثر دانشگاه های خارجی برای پذیرش دانشجویان، آزمون های ورودی در نظر گرفته اند و این موضوعی است که می تواند پذیرش در این رشته را دشوارتر نشان دهد. خوشبختانه شرایط در رومانی متفاوت است و دانشجویان می توانند بدون نیاز به شرکت در آزمون، پذیرش خود را نیز دریافت کنند. در همین راستا، در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی چگونگی تحصیل رشته موسیقی در رومانی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در رومانی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های رومانی در رشته موسیقی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته موسیقی در این کشور چقدر است؟
  • آیا مسیر مناسبی برای کار در حوزه موسیقی در این کشور وجود دارد؟

آشنایی با شرایط تحصیل رشته موسیقی در رومانی

افراد زیادی در جهان زندگی می کنند که به رشته موسیقی علاقه نشان می دهند و تمایل دارند تا این رشته را به صورت آکادمیک بیاموزند. در چنین شرایطی باید شرایط سنی و رزومه تحصیلی افراد مورد بررسی قرار گیرد تا بهترین گزینه به او پیشنهاد گردد. رومانی را می توان به عنوان یکی از کشورهایی معرفی کرد که برای افرادی مناسب است که در این دو مورد با نقص هایی روبرو هستند و نمی توانند به خواسته های خود در زمینه مهاجرت به سایر کشورهای جهان دست پیدا کنند.

اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در رومانی را در لینک فوق مطالعه کنید.

در حال حاضر تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه های رومانی در 2 دانشگاه ممکن شده است که آن ها نیز جایگاه علمی مناسبی را در اختیار ندارند و چنین مسئله ای می تواند سبب شود تا افراد کمتری به سمت این رشته در رومانی جذب شوند. دو دانشگاه شناخته شده رومانی در رشته موسیقی عبارتند از:

برترین دوره های موسیقی در رومانی

دانشجویان باید در نظر داشته باشند که گرایش های مختلفی از رشته موسیقی در این دانشگاه ها تدریس می شود و در نتیجه علاقمندان باید پیش از دریافت پذیرش تحصیلی خود به این نکته توجه داشته باشند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که دوره کارشناسی در رشته موسیقی در دانشگاه های رومانی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود و این خود یکی از مزیت های مهمی است که انتخاب این کشور می تواند به همراه داشته باشد ضمن این که این دوره تنها 3 سال به طول به طول خواهد انجامید و دانشجویان می توانند در کوتاه مدت، مدرک خود را دریافت کنند.

شرایط تحصیل رشته عکاسی در رومانی

هزینه تحصیل رشته موسیقی در رومانی

یکی دیگر از امتیازهایی که مهاجرت به رومانی به همراه دارد، امکان تحصیل ارزان قیمت است و این خود مسئله ای است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. هزینه های زندگی در رومانی قابل مقایسه با همسایگان آن نیز نیست و به همین دلیل می توان با آسودگی خاطر به بسیاری از افراد توصیه کرد تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود در مسیر مهاجرت انتخاب کنند. شانس دریافت بورسیه در این کشور بسیار کم است و در صورتی که فردی توان کافی برای پرداخت هزینه ها را ندارد، باید کشورهای دیگر را انتخاب کند.

هزینهمبلغ به یورو
شهریه دانشگاه های دولتی2500€
هزینه زندگی ماهانه250€
حداقل درآمد کار دانشجویی در حوزه موسیقی230€

هزینه تحصیل رشته موسیقی در رومانی

شرایط کار یک موسیقیدان در رومانی

باید به این موضوع توجه داشت که رومانی در جمع کشورهای حوزه شنگن قرار ندارد اما شهروندان این کشور به راحتی و بدون نیاز به دریافت ویزا، می توانند در تمامی کشورهای حوزه شنگن رفت و آمد داشته باشند. انتظار می رود که با توجه به تلاش هایی که دولت این کشور انجام می دهد، به زودی امکان عضویت این کشور در این حوزه نیز فراهم آید.

اهمیت بالای ویزای تحصیلی رومانی

باید به این نکته توجه داشت که فعالین حوزه موسیقی این فرصت را خواهند داشت که در یک بازه زمانی کوتاه مدت به شغل مورد نظر خود در این کشور دست پیدا کنند و این خود یک امتیاز بزرگ به حساب می آید. به طور تقریبی می توان گفت که یک موسیقیدان در این کشور در هر ساعت فعالیت اقتصادی خود، 39RON (لئو رومانی) درآمد کسب می کند که برای زندگی در این کشور می تواند بسیار مناسب باشد. شما نیز در صورت تمایل می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *