ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در اسلوونی

رشته میکروبیولوژی در اسلوونی

رشته میکروبیولوژی در اسلوونی یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی است که مخاطبان بسیار زیادی را در سالهای اخیر به خود جلب کرده است. اسلوونی از کشورهای کمتر توسعه یافته اروپا است و به همین دلیل کمتر به عنوان یک مقصد مهاجرتی مورد توجه قرار می گیرد و همین مسئله میزان ورود سرمایه خارجی به این کشور را به حداقل می رساند. از همین رو اسلوونی در تلاش است تا شرایطی را فراهم کند که از طریق نظام آموزشی خود بتواند دانشجویان بیشتری را جلب کرده و در نتیجه شرایط بهتری را برای خود به ارمغان آورد.

اسلوونی با ارائه شرایط تحصیل ارزان قیمت در قلب اروپا و هزینه های مقرون به صرفه زندگی، شرایطی را فراهم کرده است که در طی آن دانشجویان بتوانند با کمترین دغدغه مالی هزینه های خود را تامین کنند و از این طریق تمرکز بیشتری بر روی آموزش داشته باشند. رشته میکروبیولوژی یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی است که در طی سال های اخیر جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است و متقاضیان تحصیل در این رشته نیز به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده اند. به دلیل اهمیت این رشته تحصیلی، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار به بررسی شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اسلوونی خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اسلوونی چیست؟
  • برای تحصیل در این رشته در اسلوونی به چه بودجه ای نیاز خواهد بود؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در اسلوونی چگونه است؟
  • درآمد یک میکروبیولوژیست در اسلوونی چه مقدار است؟

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اسلوونی

رشته میکروبیولوژی در سال های اخیر جایگاهی بسیار مناسب تر از گذشته پیدا کرده است و به همین دلیل است که متقاضیان تحصیل در این رشته نیز افزایش پیدا کرده اند. شرایط مناسب کار پس از تحصیل و همچنین جایگاه اجتماعی مناسبی که میکروبیولوژیست ها در اختیار دارند یکی از عواملی بوده است که منجر به جذابیت این رشته تحصیلی در سال های اخیر شده است. خوشبختانه هزینه تحصیل در این رشته که مرتبط با علوم پزشکی است، به نسبت رشته های پزشکی و همچنین دندانپزشکی بسیار مقرون به صرفه است و از همین رو می توان در نظر داشت که در سال های پیش رو متقاضیان تحصیل در این رشته نیز افزایش پیدا کنند.

در کشور اسلوونی نیز شرایط نسبتا مناسبی برای تحصیل در این رشته وجود دارد و دانشجویان پس از پایان تحصیل خود می توانند وارد بازار کار شوند و این در حالی است که از نظر علمی دانشگاه های این کشور نتوانسته اند جایگاه مناسبی را اختیار کنند. در حال حاضر به دست آوردن فرصت تحصیل میکروبیولوژی در اسلوونی به زبان انگلیسی بسیار دشوار است و افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید به زبان بومی آن ها تسلط پیدا کنند. تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی 4 سال به طول می انجامد و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز به ترتیب 2 و 3 ساله خواهد بود.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اسلوونی

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در اسلوونی

از جمله مزیت هایی که تحصیل در اسلوونی برای بسیاری از دانشجویان خارجی به همراه دارد آن است که فرد می تواند با هزینه های بسیار مقرون به صرفه به ادامه تحصیل مشغول شود و این یک امتیاز بسیار بزرگ به حساب می آید. پدیده مهاجرت به سادگی انجام نمی پذیرد و افرادی که در این مسیر گام بر می دارند، باید در نظر داشته باشد که عوامل متفاوتی می تواند زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد و یکی از این مسائل، هزینه هایی است که باید به صورت روزانه با آن روبرو شوند.

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در اسلوونی برای دانشجویان بین المللی در حدود 4500€ تا 7000€ (یورو) در سال است و به همین دلیل می توان گفت مه تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با کمترین دغدغه مالی به تحصیل خود ادامه دهند. از طرف دیگر هزینه زندگی در این کشور نیز برای دانشجویان در سطح بسیار مناسبی قرار دارد به طوری که دانشجویان با در اختیار داشتن بودجه ای معادل 500€ (یورو) به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود را پوشش داده و زندگی با کیفیتی را برای خود در دوران اقامت در این کشور به ارمغان آورند.

خوشبختانه، دولت اسلوونی به دانشجویان خارجی نیز این فرصت را داده است تا به عنوان یک شهروند موقت در این کشور، اجازه کار داشته باشند و بتوانند از این طریق بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند و نیاز آن ها به استفاده از پس اندازهای قبلی به حداقل برسد.

درآمد یک میکروبیولوژیست در اسلوونی

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که همواره با دانشجویان در کشورهای خارجی همراه است، شرایط اقامتی آن ها پس از تحصیل خواهد بود. بر اساس قوانین داخلی در کشور اسلوونی، زمانی که یک فرد خارجی ویزای تحصیلی این کشور را به دست می آورد، این امکان را خواهد داشت تا به اختیار خود، برای دریافت اقامت این کشور اقدامات لازم را انجام دهد. شرط اول برای این افراد آن است که مدرک تحصیلی خود را در زمان مقرر دریافت کنند و همچنین در طول دوره اقامت خود در این کشور مرتکب تخلف نشده باشند.

متاسفانه شرایط درآمدی و بازار کار اسلوونی چندان مناسب نیست و به همین دلیل بسیاری از دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلی و دریافت مدرک خود، این کشور را به مقصد یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی ترک می کنند اما با این حال می توان گفت که شرایط برای بسیاری از افراد به منظور کار در این کشور فراهم تر است. یک میکروبیولوژیست در کشور اسلوونی می تواند درآمدی بسیار مناسب را تجربه کرده و زندگی با رفاه بالا را برای خانواده خود به ارمغان آورد. در نمودار زیر می توان متوسط درآمد یک میکروبیولوژیست در اسلوونی را مشاهده کرد.

درآمد ماهانه متخصصین میکروبیولوژیست در کشور اسلوونی

اگرچه در بسیاری از مشاغل دسترسی به چنین درآمدی، نیازمند تجربه کاری و همچنین مدارج تحصیلی بالا است اما باید در نظر داشت که درآمد یک میکروبیولوژیست در کشورهای اروپایی قابل مقایسه با سایر مشاغل سطح متوسط نیست. شما نیز قادر خواهید بود تا در بهترین کشورهای دنیا به تحصیل رشته میکروبیولوژی بپردازید و برای این کار کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *