ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در لیتوانی

رشته میکروبیولوژی در لیتوانی

رشته میکروبیولوژی در لیتوانی دوره 3-4 ساله بوده ودر قالب 3 گرایش بیوتکنولوژی، بیولوژی و بیوتکنولوژی دریایی و نیز بیولوژی و ژنتیک ارائه میشود. آنها پس از اتمام دوره تحصیلی مذکور در لیتوانی می توانند در پست های شغلی مختلفی مثل تکنسین آزمایشگاهی، مدیر تولید و دانشمند پژوهشی در دانشگاه ها، لابراتوارها، شرکت ها و کارخانجات داروسازی و یا سازمان های محیط زیستی و غیره استخدام شده و درآمد خوبی هم کسب کنند. از امتیازات مختلف تحصیل این رشته در لیتوانی نیز بشنوید که شامل موار ذیل است:

  • اخذ پذیرش راحت از دانشگاه های لیتوانی
  • دریافت آموزش مطابق استانداردهای اروپا (Bologna process)
  • هزینه تحصیل و زندگی پایین در لیتوانی
  • فرصت کار دانشجویی 20 ساعته+ برنامه های بورسیه و گرانت مختلف
  • اخذ ویزای اقامت پی از فارغ التحصیلی جهت جستجوی کار
  • درآمد بسیار خوب در لیتوانی به عنوان یک میکروبیولوژیست

شما عزیزان می توانید در ادامه همین مقاله سوالات و ابهامات خود پیرامون ادامه تحصیل در لیتوانی 2021 را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

معرفی رشته میکروبیولوژی در لیتوانی

در وهله اول بایستی بدانید که هدف کلی از تحصیل رشته میکروبیولوژی در لیتوانی عمیق تر کردن مهارت ها و دانش دانشجویان این رشته در زمینه های مختلف مثل ژنتیک، بیولوژی، بیوشیمی، ایمونولوژی، میکروبیولوژی، بیولوژی مولکولی و غیره می باشد. دانشجویان این رشته همچنین از این طریق می توانند آموزش علمی، فکری و عملی برای ورود به بازار کار رشته مکروبیولوژی و یا ادامه تحصیل در این رشته علمی دریافت کنند. در واقع رشته میکروبیولوژی در لیتوانی برنامه ای آموزشی 3 تا 4 ساله است که نهایتا منجر به اخذ مدرک لیسانس علوم یا BSc از دانشگاه های لیتوانی می گردد. برای آشنایی بیشتر با این رشته تحصیلی و دانشگاه های ارائه دهنده آن در کشور لیتوانی به جدول زیر توجه نمایید:

دانشگاهرشته تحصیلیمقطع تحصیلیمدت تحصیل
دانشگاه کلایپدابیولوژی و بیوتکنولوژی دریاییکارشناسی3 سال
دانشگاه ویتائوتاس ماگنوسبیوتکنولوژیکارشناسی4 سال
دانشگاه ویتائوتاس ماگنوسبیولوژی و ژنتیککارشناسی4 سال

بنابراین دانشجویان علاقه مند تحصیل رشته میکروبیولوژی در لیتوانی می توانند این رشته تحصیلی را در قالب سه گرایش فوق الذکر در دانشگاه های لیتوانی ادامه تحصیل دهند.

معرفی رشته میکروبیولوژی در لیتوانی

شرایط پذیرش دانشجوی رشته میکروبیوتکنولوژی در لیتوانی

پذیرش از دانشگاه های لیتوانی غالبا به صورت آنلاین بوده و متقاضیان برای ارائه درخواست خود ضمن تکمیل و امضای فرم درخواست خود همچنین بایستی مدارک لازم برای این امر را نیز فراهم کنند. اولین مدرک لازم برای دریافت پذیرش لیتوانی ارائه مدرک دیپلم متوسطه یا مدرک معادل آن می باشد (دروسی مثل شیمی، زیست شناسی و یا شیمی نیز بایستی در برنامه درسی گنجانده شود). مدرک ضروری دیگر جهت پذیرش لیتوانی مدرک زبان انگلیسی است که حتما بایستی در سطح B2 باشد. بر این اساس ارائه یکی از مدارک زبان زیر الزامی می باشد:

  • TOEFL 87-109 iBT
  • 534-633 PBT
  • IELTS 5-6,5

اما شاید این سوال برای شما نیز مطرح شود که متقاضیان بر اساس چه معیارهای گزینش شده و یا نمره پذیرش آنها در دانشگاه های لیتوانی به چه صورتی محاسبه می شود؟ عزیزان در اینباره بایستی دقت کنند که نمره پذیرش آنها بر این اساس محاسبه می شود:

معیارهای نمره پذیرش در لیتوانی

ویزا جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در لیتوانی

دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل رشته میکروبیولوژی در لیتوانی ملزم هستند تا برای ورو و اقامت قانونی در این کشور ویزای تحصیلی لیتوانی (موسوم به ویزای D) و نیز مجوز اقامت موقت را اخذ کنند. در مجموع کل زمان برای اخذ این ویزای کشور لیتوانی حدود 2 هفته طول می کشد و هزینه ویزای تحصیلی لیتوانی در حدود €80 (یورو) و هزینه اخذ مجوز اقامت این کشور نیز در حدود €28 (یورو) می باشد. در جدول زیر می توان با شرایط و مدارک لازم به منظور اخذ ویزای تحصیلی و مجوز اقامت لیتوانی 2021 آشنا شد:

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی لیتوانیمدارک لازم برای اخذ مجوز اقامت لیتوانی
فرم درخواست تکمیل شده ویزای دانشجویی لیتوانیویزای D دانشجویی معتبر
عکس های پاسپورتی جدیدپاسپورت معتبر
پاسپورت معتبرعکس های پاسپورتی جدید
نامه پذیرش از دانشگاه لیتوانیمدرک اثبات تمکن مالی حداقل €150 (یورو) در هر ماه
مدرک اثبات تمکن مالی حداقل €150 (یورو) در هر ماهگواهی عدم سوء پیشینه
جزئیات اسکان در لیتوانیبیمه سلامت دانشجویی
بلیط رفت و برگشت رزرو شده
بیمه سلامت دانشجویی

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در لیتوانی

برخلاف دانشجویان اروپایی دانشجویان بین المللی حاضر در دانشگاه های لیتوانی برای ادامه تحصیل در رشته میکروبیولوژی نیازمند پرداخت شهریه هستند. شهریه تحصیلی این دانشجویان در لیتوانی نیز بسته به رشته (گرایش) انتخابی آنها و نیز دانشگاه مربوطه متفاوت است. برای اطلاع دقیق از شهریه سالیانه دانشجویان میکروبیولوژی در لیتوانی 2021 می توانید به نمودار زیر مراجعه کنید:

شهریه سالیانه تحصیل گرایش های میکروبیولوژی در لیتوانی

در کنار این هزینه زندگی در لیتوانی نیز برای دانشجویان رشته میکروبیولوژی مطرح است که معمولا بطور متوسط ماهیانه بین €300 الی €500 (یورو) می باشد. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، حدود 56% از دانشجویان در لیتوانی ماهیانه حدود €500 (یورو) و 38% از آنها نیز ماهیانه تا €300 (یورو) صرف مخارج زندگی خود می کنند:

درصد دانشجویان بین المللی در لیتوانی بر اساس مخارجشان

این دانشجویان علاوه بر امکان کار نیمه وقت در لیتوانی همچنین به انواع برنامه های بورس تحصیلی به ترتیب زیر نیز دسترسی دارند:

  • برنامه گرانت The Erasmus+ programme mobility grant
  • بورسیه تحصیلات ارشد تمام وقت ارائه شده توسط Education Exchanges Support Foundation
  • بورسیه برای تحصیلات کوتاه مدت در لیتوانی ارائه شده توسط Education Exchanges Support Foundation
  • بورسیه های تحصیلات کوتاه مدت ارائه توسط Education Exchanges Support Foundation

اما شرایط کار نیمه وقت دانشجویی در لیتوانی برای دانشجویان اروپایی و غیراروپایی متفاوت است. دانشجویان اروپایی می توانند تا 40 ساعت در هفته اما دانشجویان غیراروپایی تا نهایتا 20 ساعت در هفته را کار بکنند. تازه به این شرط و شروط که آنها مجوز اقامت موقت خود را از لیتوانی دریافت کرده باشند.

شرایط پس از فارغ التحصیلی در رشته میکروبیولوژی در لیتوانی

پس از فارغ التحصیلی متقاضیان از یک فرصت طلایی 12 ماهه برای جستجوی کار در لیتوانی برخوردار می شود و چه چیزی بهتر از این! آنها در مدت این 12 ماه می توانند کاری در لیتوانی یافته و مجددا درخواست ویزای اقامت لیتوانی را به اداره مهاجرت این کشور ارائه نمایند. آنها می توانند با کار در مشاغل مربوط به رشته میکروبیولوژی در لیتوانی متوسط درآمد ماهیانه حدود $1623 (دلار) دریافت کنند در حالی که متوسط درآمد ملی در لیتوانی حدود $1008 (دلار) می باشد:

متوسط درآمد ملی در لیتوانی

ضمنا یادآور می شود که این سطح درآمدی در واقع متوسط درآمد میکروبیولوژیست ها در لیتوانی است و سابقه کاری آنها در افزایش درآمدشان بسیار اثرگذار می باشد. همان طوری که در جدول زیر هم مشاهده می شود، میکروبیولوژیست های مجرب تا 36% افزایش حقوق دارند:

سطوح سابقه کاریدرصد افزایش حقوق
مجرب یا حرفه ای36%
سطح متوسط18%
سطح مبتدی14-%

هموطنان عزیز می توانند سوالات خود درباب شیوه های اخذ اقامت کاری و یا سرمایه گذاری در لیتوانی و ثبت شرکت در این کشور را نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *