ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در هند

رشته میکروبیولوژی در هند

رشته میکروبیولوژی در هند احتمالا به دلایل مختلف از جمله امکان تحصیل به زبان انگلیسی و تسلط مردم هند به این زبان، طرفداران خاص خود را دارد. البته نباید فراموش کرد که هند بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارد و از آن جایی که برای نیروهای جوان و متخصص خود فرصت های شغلی ایده آل و کافی نمی تواند ارائه نماید، خود جوانان هندی در پی مهاجرت به سایر کشورهای دنیا می باشد. در نتیجه طبیعی است که کشور مهاجرپذیری نباشد و نتواند نیروهای متخصص خارجی را که برای تحصیل به هند می آیند، به لحاظ کار پس از فارغ التحصیلی در این کشور حمایت کند. عدم موفقیت در استخدام شدن در شغلی مرتبط با رشته تحصیلی در هند هم به منزله عدم امکان تمدید اقامت در این کشور است.

در واقع هند بیشتر به کار افرادی می آید که یا به هر دو زبان انگلیسی و هندی مسلط هستند و بازار کار هند و نحوه کاریابی در این کشور را به خوبی می شناسند. یا کسانی که قصدشان از تحصیل در هند کسب اقامت بعد از تحصیل در این کشور نیست و می خواهند به محض فارغ التحصیلی به کشور خود یا کشور سومی بروند. اگر تمایل افراد ادامه کار پس از تحصیل در ایران باشد می بایست زمان اخذ پذیرش از دانشگاه های هند به این نکته توجه کنند دانشگاه مزبور مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران باشد. رتبه جهانی ممتاز دانشگاه مورد نظر نیز کمک می کند شانس اپلای در مقاطع بعدی در دانشگاه های مطرح اروپایی و آمریکایی بیشتر گردد.

در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقمندان به تحصیل در هند به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در هند در سال 2024 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های هند برای تحصیل کدام اند؟

هزینه های تحصیل در رشته میکروبیولوژی در هند

هزینه های اعزام دانشجو به هند به دو بخش شهریه دانشگاه و هزینه زندگی تقسیم می شود. شهریه دانشگاه در هند بستگی به عوامل مختلف از جمله قوانین دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی فرد دارد. اما به طور کلی دانشگاه های کوچک هند که شهرت کم تری دارند معمولا 5240INR (روپیه) شهریه می گیرند و شهریه دانشگاه های بزرگ تر و مهم تر هند به 16308INR (روپیه) هم برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی می رسد. البته همان طور که اشاره شد رقم دقیق شهریه علاوه بر رشته انتخابی به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی هم بستگی دارد. مثلا رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی ارشد معمولا شهریه بالاتری در قیاس با این رشته در مقطع کارشناسی به دنبال دارد. البته در مجموع می توان گفت شهریه دانشگاه های هند بالا نیست به جز برای رشته های پزشکی که به 72000INR (روپیه) هم می رسد.

در عوض هزینه های زندگی در هند بالا نیست؛ مثلا اجاره مسکن که در برخی از کشورها مثل آمریکا بسیار بالا است در هند حتی در دهلی که پایتخت آن است رقم قابل توجهی نمی باشد. آپارتمان های یک خوابه در هند معمولا با توجه به سال ساخت، امکانات، محله ای که در آن قرار گرفته اند و غیره ماهی 100$ تا 400$ (دلار آمریکا) اجاره به دنبال خواهند داشت. هزینه زندگی در هند هم یعنی مجموع اجاره مسکن، خوراک، پوشاک، حمل و نقل و غیره در این کشور با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت ماهی 350$ تا 600$ (دلار آمریکا) می باشد.

منتهی خوشبختانه از آن جایی که نرخ تورم در هند خیلی بالا نیست، هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه های این کشور به مرور افزایش چشمگیری نخواهد داشت:

نرخ تورم در هند

بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در هند

هند دانشگاه های مطرحی در سطح جهانی ندارد و شاید یکی از مهم ترین دلایلی که هندی ها به دنبال تحصیل در آمریکا هستند هم همین باشد. اما همین مسئله یعنی عدم داشتن جایگاه برتر و متمایز بین المللی باعث شده اخذ پذیرش از این دانشگاه ها در قیاس با دانشگاه های کشورهای اروپایی یا آمریکایی به مراتب ساده تر باشد. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است بهترین دانشگاه های هند برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی طی سال 2024 معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه های هند برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در سال 2024رنکینگ ملیشهری که دانشگاه در آن واقع شده است
University of Delhi1New Delhi
Indian Institute of Technology Bombay2Mumbai
Indian Institute of Technology Kanpur3Kanpur
Indian Institute of Technology Madras4Chennai
Indian Institute of Technology Delhi5New Delhi

بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در هند

مشاغل کلیدی برای فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی در هند

یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب دانشجویان برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در هند، وجود مشاغل متعدد در این رشته تحصیلی می باشد. به عبارت دیگر، دانشگاه های هند همواره مشاغل پرطرفداری را برای فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی در هند فراهم کرده اند. به طور کلی، تعدادی از مشاغل متنوع برای میکروبیولوژیست های واجد شرایط و ماهر در عرصه های مختلف در این کشور وجود دارد. البته لازم به ذکر است که روند پیدا کردن شغل ایده آل برای فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی کار نسبتا دشواری می باشد.

در تصویر زیر می توانید برخی از محبوب ترین مشاغل در رشته میکروبیولوژی در هند را مشاهده فرمایید:

برخی از محبوب ترین مشاغل در رشته میکروبیولوژی در هند

کار ضمن تحصیل در رشته میکروبیولوژی در هند

یکسری از کشورهای دنیا از جمله کانادا، اتریش، هلند، سوئیس، سوئد، مجارستان و غیره امکان کار دانشجویی را حتی برای دانشجویان بین المللی هم فراهم نموده اند. این در حالی است که در کشورهایی مثل ژاپن، آذربایجان و امارات دانشجویان اجازه کار ضمن تحصیل را نخواهند داشت. هند متاسفانه در گروه دوم قرار می گیرد یعنی دانشجویان بین المللی نمی توانند مادامی که مشغول به تحصیل در هند هستند، مشغول به کاری گردند. البته از این قانون محدود کننده شهروندان هند مستثنی هستند؛ یعنی بر خلاف خارجی ها، دانشجویان هندی می توانند ضمن تحصیل خود در هند مشغول به کار هم باشند.

عدم امکان کار ضمن تحصیل معایب زیادی دارد؛ از جمله اینکه فرد نمی تواند طی دوران تحصیلی خود با بازار کار و اجتماع آن کشور آشنا شود و بعد از فارغ التحصیلی برای ورود به بازار کار با مشکل مواجه خواهد شد. به علاوه از آن جایی که دانشجویان با مشغول شدن به کار پاره وقت امکان درآمدزایی دارند، از این طریق می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. در حالی که در کشورهایی که کار دانشجویی محدود شده است، تمامی هزینه های زندگی فرد باید از قبل تامین شده باشد.

درآمد میکروبیولوژیست ها در هند

حداقل درآمد ماهانه میکروبیولوژیست ها در هند 36300INR (روپیه) و حداکثر آن نیز ماهی 107000INR (روپیه) می باشد. لازم به ذکر است در هند میکروبیولوژیست ها ماهی 69800INR (روپیه) درآمد دارند. به شرطی می توان به این درآمد دست پیدا کرد که بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی به شغلی در هند دست پیدا کرد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص رشته میکروبیولوژی در هند اطلاعاتی ارائه گردید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص رشته میکروبیولوژی در هند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته میکروبیولوژی در هند، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. کلیدی ترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • چشم انداز شغلی رشته میکروبیولوژی در هند چگونه است؟ به طور کلی دولت هند با همکاری دانشگاه های این کشور، مشاغل متعددی را برای فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی در این کشور محیا کرده است.
  • هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در هند چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در هند بسته به دانشگاه مورد نظر دانشجویان و سبک زندگی دانشجویان در این کشور متفاوت خواهد بود، اما معمولا 3500INR (روپیه هند) در ماه برای هر دانشجوی بین المللی هزینه دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *