ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در آذربایجان

رشته هتلداری در آذربایجان

تحصیل رشته هتلداری در آذربایجان با توجه به رونق بازار کار در شهرهایی چون نخجوان و گنجه و هزینه های مقرون بصرفه مورد استقبال قرار گرفته است. علاوه بر هزینه های معقول اخذ شده از سوی دانشگاه های آذربایجان، امنیت موجود در شهرهای اصلی این کشور و همچنین تعدد مکان های گردشگری و تفریحی از جمله موضوعاتی هستند که موجب برتری یافتن آذربایجان در قیاس با رقبای خود می گردد. به هر روی رشته هتلداری با توجه به انواع گرایشات و دروس جذاب خود نیز قطع به یقین مخاطبان خاص خود را دارا بوده و به فراخور همین موضوع در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با همراهی شما عزیزان به بررسی جزئیات تحصیل این رشته در موسسات آموزش عالی معتبر کشور زیبای آذربایجان خواهند پرداخت.

  • برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در آذربایجان کدامند؟
  • تحصیل در دوره های هتلداری شهرهایی چون باکو با چه هزینه هایی همراه خواهد بود؟
  • موقعیت های شغلی پیش روی فارع التحصیلان رشته هتلداری در آذربایجان کدامند؟
  • مزایا و معایب برجسته تحصیل در سیستم آموزشی کشور مذکور به چه شرحی است؟
  • متوسط درآمد هتل داران کشور آذربایجان چه میزان برآورد می گردد؟
  • مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان کدامند؟

شرایط گردشگری در کشور آذربایجان

آذربایجان سرزمینی باستانی بوده که از لحاظ اجتماعی دارای جنبه های فرهنگی و رسوم مشترک بسیاری با اقوام گذشته ایران باستان است؛ پس از سلطه اعراب و مغول ها، کشور آذربایجان توانست در قرن 20 با تکیه بر درآمدزایی خود از طریق بهره برداری از منابع غنی و سرشار نفتی، به استقلال اقتصادی دست یافته و نهایتا در سال 1991 به صورت رسمی جدایی خود را از اتحادیه جماهیر شوروی اظهار دارد. وجود رودخانه طویل ارس، دریای خزر و همچنین رشته کوه قفقاز موجب گشته تا علاوه بر ایجاد تنوع زیستی منحصر به فرد در زیست بوم های گوناگون آذربایجان، همه ساله بر شمار گردشگران و توریست های حاضر در این کشور افزوده گردد. به گونه ای که طبق آمار رسمی منتشره سالیانه بیش از 3.2 میلیون گردشگر با هدف بازدید از مکان ها و مناطق دیدنی آذربایجان به این کشور سفر می کنند.

نرخ بالای جذب گردشگران در آذربایجان موجب گشته تا طی یک دهه اخیر کسب و کارهای گوناگون به رونق مطلوبی دست یابند؛ یکی از برجسته ترین این فعالیت ها هتلداری است که همانگونه که مستحضر هستید از لحاظ اقتصادی دارای وابستگی قابل توجهی به شمار مهاجرین حاضر در خاک یک سرزمین می باشد. آذربایجان نیز به رغم مساحت کمی که داراست با برخورداری از جاذبه هایی نظیر کوه قویازان، پارک ملی آبشرون، دریاچه گویگول و آتشکده باکو افراد زیادی را به بازدید از شهرهای شکی، ایچری، گنجه و غیره فرا می خواند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در آذربایجان

بسیاری هتلداری را یکی از زیرگروه های خدمات و مدیریت اجتماعی می دانند و به فراخور این موضوع می توان پیشبینی نمود که بسیاری از کشورهای آسیایی به ارائه دروس این رشته در مراکز آموزشی علمی و کاربردی بپردازند. رشته هتلداری در بسیاری از کشورهای اروپایی چون سوئد، هلند و فرانسه با توجه به تعداد قابل ملاحظه گردشگران دارای درآمد بسیار مطلوبی بوده و شایان ذکر است که افراد برخوردار از سابقه کاری و همچنین مدرک ممتاز زبان قادر به کسب درآمد ایده آل از این طریق در کشورهای آسیایی چون آذربایجان نیز خواهند بود.

لازمه این امر شرکت در دوره های آموزش هتلداری و اخذ مدرک دانشگاهی آن می باشد که در همین راستا به معرفی چندی از برترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی رشته هتلداری در آذربایجان پرداخته ایم:

عنوان مرکز ارائه دهندهنام شهری که در آن واقع شده
Bachelor in Tourism and Hotel Management-Nakhchivan Universityنخجوان
Vatel Baku – International Hospitality Schoolباکو
Azərbaycan Turizm və Menecment Universitetiباکو
Excelsior Hotel & SPA Bakuباکو
ADA Universityباکو

آذربایجان دارای بیش از 5000 دانشجوی بین المللی بوده که اغلب در بهترین شهرهای آذربایجان برای تحصیل چون باکو اقامت دارند؛ متوسط هزینه سالیانه تحصیل کارشناسی رشته هتلداری در دانشگاه های مذکور $1000 تا 2500$ (دلار آمریکا) برآورد شده که اگرچه امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای این مقطع محتمل به نظر نمی آید، علاقه مندان قادر خواهند بود جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر سایر رشته ها به اخذ انواع بورسیه و کاهش هزینه های خود مبادرت ورزند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در آذربایجان

دروس و گرایشات رشته هتلداری در آذربایجان

با توجه به اینکه امکان تحصیل مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان علاقه مند به رشته مذکور در گرایشاتی چون مدیریت هتلداری، تشریفات و گردشگری فراهم آمده اطلاع از دروس آن ها مسیر را برای تصمیم گیری افراد تسهیل خواهد نمود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که علاوه بر انگیزه بالا، برخورداری از مهارت هایی چون تسلط بر زبان سوم و یا امکان برقرای ارتباط با افراد بیگانه در زمانی محدود از جمله شاخصه های تعیین کننده جایگاه افراد در این رشته می باشند.

اصول رستوران داری، مهمان پذیرها، موسسات پذیرایی، معیارهای شناخت و خرید تجهیزات موردنیاز، منو شناسی، رزرواسیون، شناخت انواع مواد غذایی و آشنایی با ایمنی و بهداشت کار و نظافت مهم ترین مواردی هستند که افراد ملزم به داشتن آگاهی در ارتباط با آن ها می باشند. از اصلی ترین دروس و واحدهای دانشگاهی رشته هتلداری در آذربایجان می توان به اصول تغذیه، تزئینات، پذیرایی، کارورزی و کاربرد تکنولوژی در هتلداری اشاره نمود.

موقعیت های شغلی رشته هتلداری در آذربایجان

عموما ساعات کاری مدیران هتل ها به صورت تمام وقت بوده و با توجه به گسترش صنعت جهانگردی باید اذعان داشت که گاها در ایام تعطیلات بر سنگینی کار این افراد نیز افزوده می گردد با این حال درصد بالای رضایت افراد از فعالیت در این حوزه را می توان مرتبط با دستمزد ایده آل آن دانست. در ادامه به مقایسه حداقل دستمزد و متوسط دستمزد ماهیانه هتل داران شهر باکو در کشور آذربایجان پرداخته ایم.

شایان ذکر است که ارقام استفاده شده در این مقایسه مربوط به تحقیقات صورت گرفته می باشند:

رنج درآمدی هتلداران در آذربایجان

 

در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور آذربایجان با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات مهم درباره رشته هتلداری در آذربایجان

در بخش پایانی مقاله پیش رو به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • دروس و گرایشات رشته هتلداری در آذربایجان کدام اند؟ اصول رستوران داری، مهمان پذیرها، موسسات پذیرایی، معیارهای شناخت و خرید تجهیزات موردنیاز، منو شناسی، رزرواسیون، شناخت انواع مواد غذایی و آشنایی با ایمنی و بهداشت کار و نظافت مهم ترین مواردی هستند که افراد ملزم به داشتن آگاهی در ارتباط با آن ها می باشند. از اصلی ترین دروس و واحدهای دانشگاهی رشته هتلداری در آذربایجان می توان به اصول تغذیه، تزئینات، پذیرایی، کارورزی و کاربرد تکنولوژی در هتلداری اشاره نمود.
  • شرایط گردشگری در کشور آذربایجان به چه صورت است؟ آذربایجان سرزمینی باستانی بوده که از لحاظ اجتماعی دارای جنبه های فرهنگی و رسوم مشترک بسیاری با اقوام گذشته ایران باستان است؛ پس از سلطه اعراب و مغول ها، کشور آذربایجان توانست در قرن 20 با تکیه بر درآمدزایی خود از طریق بهره برداری از منابع غنی و سرشار نفتی، به استقلال اقتصادی دست یافته و نهایتا در سال 1991 به صورت رسمی جدایی خود را از اتحادیه جماهیر شوروی اظهار دارد. وجود رودخانه طویل ارس، دریای خزر و همچنین رشته کوه قفقاز موجب گشته تا علاوه بر ایجاد تنوع زیستی منحصر به فرد در زیست بوم های گوناگون آذربایجان، همه ساله بر شمار گردشگران و توریست های حاضر در این کشور افزوده گردد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *