ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در سوئیس

رشته پرتودرمانی در سوئیس

برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در سوئیس گزینه های خوبی در دسترس هست اما نباید به راحتی از چالش های این مسیر چشم پوشید. سوئیس یکی از جذاب ترین کشورهای اروپایی است که هر ساله نظر بسیاری از علاقمندان به مهاجرت را به خود جلب می کند و روش های مختلفی برای ورود به این کشور وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها، استفاده از ویزای تحصیلی این کشور است. با این حال سوئیس محدودیت هایی را برای علاقمندان به تحصیل در این کشور که ملیت غیر اروپایی دارند در نظر گرفته است و به همین دلیل نمی توان به سادگی پذیرش خود از دانشگاه های این کشور را به ویزا تحصیلی تبدیل کرد و این مسئله می تواند از جذابیت های انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی بکاهد.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از رشته های حوزه پزشکی، در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که دانشگاه های سوئیس، محدودیت های زیادی را برای پذیرش دانشجویان ایرانی در نظر گرفته اند و به همین دلیل می توان این کشور را یکی از کشورهای سخت برای دریافت پذیرش معرفی کرد. با این حال، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در سوئیس خواهند پرداخت.

  • نحوه دریافت پذیرش از دانشگاه های سوئیس در رشته پرتودرمانی چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های سوئیس برای دریافت پذیرش در رشته پرتودرمانی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به راحتی پس از تحصیل در سوئیس کار کرد؟

شرایط دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در سوئیس

یکی از مهم ترین چالش هایی که علاقمندان به تحصیل در رشته پرتودرمانی در سوئیس با آن روبرو می شوند، دریافت پذیرش از دانشگاه های سوئیس است. دانشجویان غیر اروپایی در این کشور به ندرت می توانند در گروه پزشکی پذیرش تحصیلی دریافت کنند و این موردی است که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد. دانشجویان برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور باید به زبان های آلمانی، فرانسوی یا انگلیسی تسلط داشته باشند و تحصیل در سوئیس بدون در اختیار داشتن مدرک زبان میسر نمی شود.

دانشگاه زوریخ در رشته پرتودرمانی بهترین جایگاه را در کشور سوئیس به دست آورده است و در سطح بین المللی نیز رتبه 70 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه برن نیز جایگاه دوم را به دست آورده است که در در سطح بین المللی نیز رتبه 115 را در اختیار دارد. برخی دیگر از دانشگاه های برتر سوئیس در این رتبه بندی عبارتند از:

دانشگاه های برتر سوئیس جهت تحصیل رشته پرتودرمانی

در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره کرد که سوئیس همچنان یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل در میان کشورهای اروپایی است و تحصیل در این کشور می تواند گام مثبتی رو به جلو برای افراد باشد. پس از 4 سال تحصیل در کشور سوئیس می توان مدرک تحصیلی خود را در رشته پرتودرمانی به دست آورد و آماده ورود به بازار کار یا دوره کارشناسی ارشد شد.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در سوئیس

افراد که در سوئیس به ادامه تحصیل مشغول می شوند، این فرصت را خواهند داشت که با هزینه های کم به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند اما باید در نظر داشت که هزینه های زندگی در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است و این مسئله می تواند برای بسیاری حائز اهمیت باشد.

برای تحصیل در سوئیس در رشته پرتودرمانی، در اختیار داشتن سالیانه در حدود 2300€ تا 4500€ (یورو) کافی است و این می تواند یک برتری جدی سوئیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی باشد. با این حال هزینه های زندگی در این کشور بسیار زیاد است و دانشجویان در بسیاری از موارد به ناچار باید کار کنند تا بتوانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. هزینه زندگی در این کشور برای دانشجویان به صورت متوسط در حدود 1500€ (یورو) در ماه است و این می تواند فشار زیادی به دانشجویان وارد کند.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در سوئیس

شرایط کار یک پرتودرمانگر در سوئیس

افرادی که سوئیس را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، انتظار دارند که در کوتاه ترین زمان بتوانند به اقامت در این کشور دست پیدا کنند. مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل می تواند گزینه ای مناسب برای رسیدن به این هدف باشد. یک پرتودرمانگر در سوئیس می تواند به صورت متوسط 29300CHF (فرانک سوئیس) در ماه درآمد داشته باشد و از این طریق بهترین شرایط زیستی را برای خود ایجاد کند. با حدود 5 سال زندگی در سوئیس پس از تحصیل در این کشور، می توان اقامت آن را به دست آورد و از مزایای بیشتری برای زندگی در این کشور بهره برد. شما نیز در صورتی که به دنبال بهترین مسیر برای مهاجرت به کشورهای برتر جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *