ویترین

رشته پزشکی در مغولستان

رشته پزشکی در مغولستان

تحصیل رشته پزشکی در مغولستان به دانشجویان فرصت ارزشمندی برای کسب آموزش پزشکی جامع در محیطی متنوع و پویا می دهد. مغولستان با چندین دانشگاه معتبر که برنامه های پزشکی را ارائه می دهند، بستری را برای متخصصان پزشکی مشتاق برای کسب دانش و مهارت هایی فراهم می کند که می تواند در آینده شغلی آنها کمک کند. دانش آموزانی که رشته پزشکی در این کشور انتخاب می کنند از برنامه درسی بهره می برند که یادگیری تئوری را با آموزش عملی ترکیب می کند. با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا علاوه بر آموزش رشته پزشکی در مغولستان، با این کشور نیز بیشتر آشنا شوید.

مغولستان کجاست؟

مغولستان یکی از کشورهایی است که در زیبایی های شرق قاره آسیا واقع شده است و کشورهایی مانند چین و روسیه دارای مرزهای مشترک این کشور هستند. این کشور به عنوان یک کشور محصور در خشکی شناخته می شود، شاید به دلیل شرایط فعلی زمین، بین 2 ملت به اصطلاح باشد. این کشور با قزاقستان مرز مشترک ندارد، اگرچه هر دو کشور فقط با فاصله 37 کیلومتری از هم جدا شده اند. اولان باتور پایتخت این کشور است و این شهر همچنین به عنوان بزرگترین شهر در بین تمام شهرهای کشور شناخته شده است. زبان مغولی زبان رسمی این ملت خاص است و 2 خط در سراسر کشور دنبال می شود که به نام سیریلیک مغولی و یکی دیگر به نام خط مغولی نامگذاری شده است.


بخش آموزش و پرورش مغولستان در قرن بیستم شاهد تحولات عمده ای بوده است، اکنون آموزش کشور همانطور که وزارت آموزش و پرورش کشور اعلام کرده است با سیستم آموزش بین المللی کمبریج همکاری کرده است. در مورد آموزش ابتدایی، کشور دارای سیستم آموزش ابتدایی با بودجه دولتی است. در مجموع هفتصد مهدکودک ابتدایی و مهدکودک برای کودکان در کشور وجود دارد. سیستم آموزش ابتدایی شامل آموزش اجباری برای هر کودک به مدت 4 سال است و سپس این به یک سطح بالاتر منتقل می شود، که آموزش اجباری برای 4 سال آینده است که گفته می شود به عنوان آموزش متوسطه پایین است.

شرایط تحصیل رشته پزشکی در هلند

یادگیری رشته پزشکی در مغولستان

دانشجویان بین المللی می‌توانند برای رشته پزشکی در مؤسسات مغولستان از ملیت‌های مختلف درخواست دهند. این موسسات بیش از 70 طرح یا برنامه در مقطع کارشناسی برای دانشجویان دارند. هدف این مؤسسات ارائه نه آموزش، بلکه آموزش با ترکیبی از درک مبادلات فرهنگی است. همچنین تعداد زیادی از دوره های تخصصی پایه مانند آناتومی سیستم، فیزیولوژی، تغذیه، ژنتیک پزشکی و غیره را ارائه می دهد

همچنین تعداد انگشت شماری از دوره های تخصصی را ارائه می دهد، مانند:

  • تصویربرداری پزشکی
  • مطالعات پزشکی قانونی
  • ایمونولوژی بالینی
  • پزشکی داخلی
  • جراحی

یادگیری رشته پزشکی در مغولستان

موسسات علوم پزشکی مغولستان یک سیاست پذیرش گزینشی دارند که پذیرش دانشجو را در اینجا دشوار می کند. ساختار شهریه رشته پزشکی در مغولستان برای دانشجویان بین المللی از دانشجویان محلی توسط موسسه متفاوت است.

برای درک بهتر این موضوع، نمودار زیر نشان دهنده هزینه تحصیل پزشکی در مغولستان به دلار است:

هزینه تحصیل پزشکی در مغولستان

معیارهای انتخاب موسسات در این کشور بر اساس شایستگی دانشجویان است و با توجه به این که که دانشجو در بخش تحصیلی گذشته خود چه عملکردی داشته است، پذیرش در این دانشگاه ها کمی متفاوت و دشوار است و آنها برای دانشجویان متقاضی بررسی کامل دارند. علاوه بر این، دانشگاه های پزشکی مغولستان همچنین بررسی خواهند کرد که سوابق تحصیلی گذشته دانشجو با معیارهای واجد شرایط بودن یا استانداردهای مورد نیاز آنها مطابقت دارد یا خیر و لازم به ذکر است که بدون آن هیچ شانسی برای پذیرش در دانشگاه وجود ندارد.

بهترین دانشگاه برای رشته پزشکی در مغولستان

در سال 2024، برنامه پزشکی دانشگاه ملی علوم پزشکی مغولستان بهترین برنامه پزشکی می باشد که دانشجویان می توانند از آن بهره مند شوند. این یک سازمان بنیادی است، اراسموس برای تامین مالی آن کار می کند و موسسه در سال 1942 تاسیس شد، واقع در پایتخت کشور در زمینه آموزش عالی دولتی فعالیت می کند. طبق داده ها سالانه 150 تا 200 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند و تعداد دانشجویان آن فقط به دلیل وجود طرح های انتخابی که توسط موسسه اتخاذ شده است بسیار کمتر است. این مؤسسه با بسیاری از مؤسسات مرتبط با مسائل بهداشتی پزشکی و مراکز تحقیقاتی ارتباط دارد. این دانشگاه قبلاً با نام مؤسسه پزشکی دولتی مغولستان شناخته می شد، هدف این مؤسسه این است که یکی از بهترین مؤسسات قاره های آسیا باشد و سپس برای تبدیل شدن به بهترین مؤسسه در جهان تلاش کند.

شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا

دانشگاه ملی علوم پزشکی مغولستان مؤسسه دارای 9 بخش تحت آن است که در زمینه های مختلف مرتبط با پزشکی جهانی فعالیت می کنند. دانشکده پزشکی در دوره هایی مانند آیورودا، بیهوشی، زنان و زایمان، طب سوزنی، طب جایگزین، و غیره کار می کند.

در جدول زیر به اطلاعات جزئی این دانشگاه اشاره شده است:

مواردجزئیات
سال تاسیس1942
تعداد هیات علمی1000 نفر
تعداد دانشجویانبیش از 9500 نفر
محلاولان باتور
وابستگی هاCMUS، IAU، CIEE، EAUN و ASIIN

متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت متقاضیانی که قصد دارند در کشورهای خارجی مشغول به تحصیل شوند می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *