ویترین

مهاجرت به مغولستان

مهاجرت به مغولستان

افرادی به مهاجرت به مغولستان تن می دهند، مناظر بی نظیر، سنت های باستانی، کوه های بلند و دریاچه های زیبا در آن سوی مرزهای شهر را خواهند دید. در این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سروش سعادت نگاهی به چندین موضوع برجسته که برای مهاجرت به این کشور بسیار مهم و حیاتی هستند انداخته اند. بزرگترین شهر، پایتخت کشور اولان باتور است. اولان‌ باتور به دلیل تاریخ شوروی خود شهری است که فرهنگ‌ های آسیایی و اروپایی در آن همزیستی دارند. مهاجران اغلب اولان باتور را به اختصار UB می نامند. در این شهر می تواند فرهنگ رنگارنگ و جذاب را از تماشای نمایش ها در تئاتر ملی آکادمیک درام و چشیدن کوفته های سنتی خوشور تجربه کرد.

زندگی در مغولستان

برای هر مهاجری که به دنبال ماجراجویی و شانس تجربه کشوری است که هنوز با طبیعت و سنت های باستانی آن در ارتباط است، مغولستان مقصد عالی است.


در مغولستان، اساسا 2 نوع مکان وجود دارد:

  • شهر
  • استپ

بزرگترین شهر، پایتخت کشور اولان باتور است که 46% از جمعیت کوچک کشور در آن ساکن هستند و بیشتر اقتصاد و زیرساخت های کشور در آن مستقر هستند. بسیاری از جمعیت باقی مانده هنوز سبک زندگی کاملاً عشایری دارند. در نتیجه، اکثر مهاجران اگر به دنبال شغلی سودمند باشند، اقامت در اولان ‌باتور را انتخاب می‌ کنند، مگر اینکه قصد داشته باشند یک کوچ نشین تمام وقت شوند. هر برنامه‌ ریزی برای زندگی در مغولستان باید قویاً یک بیمه نامه جامع را در نظر بگیرد. استاندارد مراقبت های پزشکی در اولان باتور ابتدایی است و تقریباً در وسط استپ وجود ندارد. اگر فردی نیاز به عمل جراحی داشته باشد، قیمت ها می تواند نجومی باشد و در این کشور ساکنین برای کمک های پزشکی اورژانسی باید 103 را شماره گیری کنند.

شرایط مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به مغولستان و رسیدن به این کشور

پروازها از بسیاری از مراکز منطقه ای به اولان باتور پایتخت مغولستان انجام می شود. پرواز مستقیم از پکن، شانگهای، هنگ کنگ، توکیو، سئول، بانکوک، مسکو و حتی برلین و استانبول به این شهر امکان پذیر است، البته کمتر. شایان ذکر است که شرکت هواپیمایی ملی مغولستان خطوط هوایی MIAT مغولی می باشد. راه‌ های زیادی برای ورود زمینی به مغولستان وجود دارد که معروف‌ ترین آنها مطمئناً بخش ترانس مغولستانی راه ‌آهن ترانس سیبری است که اولان‌ باتور، مسکو و پکن را به هم متصل می‌ کند. افرادی که به دنبال یک ورودی ساده تر به این کشور هستند، باید در نظر داشته باشند که بسیاری از مقاصد روسیه و چین با قطار به مغولستان مرتبط هستند. علاوه بر این، اتوبوس ها از پکن به ارلیان در مرز مغولستان حرکت می کنند و پس از آن افراد می توانند با اتوبوس یا قطار به سمت پایتخت اولان باتور بروند.

مهاجرت به مغولستان و رسیدن به این کشور

برای افرادی که واقعاً ماجراجو هستند، می‌ توانند حتی سوارکاری را امتحان کنند. این برای خانواده ها توصیه نمی شود، زیرا مناطق وسیع مغولستان بسیار کم جمعیت است و ممکن است مدت زیادی در انتظار وسایل نقلیه باشند. علاوه بر این، رانندگی در مغولستان لزوماً توصیه نمی شود، زیرا تصادفات جاده ای رایج است.

ویزا جهت مهاجرت به مغولستان

هر بازدید کننده بین المللی به مغولستان نیاز به ویزا دارد که از سفارت محلی مغولستان خود دریافت کرده باشد، مگر اینکه پاسپورت یک کشور معاف از ویزا را داشته باشد.

برخی از این کشورها عبارتند از:

نام کشورمدت اقامت (روز)
فیلیپین21
مالزی30
اوکراین90
آمریکا90
تایلند30
ژاپن30
ترکیه30
روسیه30
کانادا30

هرکسی که بیش از 30 روز از مغولستان بازدید می کند باید ظرف 1 هفته پس از ورود در آژانس مهاجرت مغولستان در اولان باتور ثبت نام کند. طبیعتاً این برای اکثر مهاجران صدق می کند و برای افراد اجازه اقامت صادر می شود. اگر مهاجران این کار را انجام ندهند، ممکن است با جریمه نقدی مواجه شوند و از ورود به کشور منع شوند. هر کسی که مغولستان را با بیش از 90 روز اقامت ترک کند، باید ویزای خروج از آژانس مهاجرت مغولستان در اولان‌ باتور دریافت کند، روندی که معمولاً 10 روز طول می‌کشد. سیاست ویزای مغولستان در دهه های گذشته برای تشویق گردشگری و سرمایه گذاری خارجی تا حدودی کاهش یافته است. متقاضیان باید وضعیت فعلی ویزا را هر از چند گاهی بررسی کند و از مجوزهای کار در این کشور آگاه شوند.

روند مهاجرت به اتریش

برای اقامت بیش از 30 روز در مغولستان، یا اخذ ویزای دوبار ورود یا چند بار ورود برای کار یت حصیل، داشتن تاییدیه از اداره مهاجرت، تابعیت و اتباع خارجی در مغولستان الزامی است و افراد می توانند با کمک شرکا یا حامیان خود در مغولستان یک تاییدیه داشته باشند.

در نمودار زیر به هزینه درخواست انوع مختلف ویزای مغولستان اشاره شده است:

هزینه دریافت ویزای مغولستان

جهت طی کردن پروسه اخذ ویزای مغولستان، متقاضیان می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *