ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در بلغارستان

رشته چشم پزشکی در بلغارستان

رشته چشم پزشکی در بلغارستان علاقمندان خاص خودش را دارد، ولی بهترین کشور برای کار به عنوان چشم پزشک آمریکا می باشد. متوسط ​​حقوق 10% از چشم پزشکان در آمریکا 401000$ (دلار آمریکا) است؛ خدمات پزشکی و کمک پزشکی رایج ترین رشته ها برای افرادی است که شغل چشم پزشک دارند. ویرجینیای غربی بهترین ایالت برای مشاغل چشم پزشک است، در حالی که هاوایی بدترین ایالت استپغ البته به لحاظ شرایط تحصیلی، کشور چک هم گزینه خوبی است. هرچند در آمریکا دانشگاه های بهتری برای تحصیل رشته چشم پزشکی وجود دارد اما تحصیل در چک ارزان قیمت تر است. بسیاری از پزشکان از ایالات متحده آمریکا به جمهوری چک سفر می کنند تا در مورد روش ها یا پیشرفت های جدید بیاموزند.

دلیل این امر این است که جمهوری چک به عنوان یک رهبر جهانی در تحقیق و توسعه در چشم پزشکی (شاخه پزشکی مربوط به کره چشم و مدار چشم) در نظر گرفته می شود. این یک فرآیند سریع یا آسان نیستپپپغ الزامات آموزش چشم پزشک استاندارد شده و با این واقعیت هدایت می شود که این متخصصان پزشکان دارای مجوز هستند. جمهوری چک یکی از پیشتازان جهان در جراحی چشم است؛ دلایل متعددی برای آن وجود دارد مانند استانداردهای بالا، قیمت های پایین تر و همچنین سابقه طولانی جراحی چشم و لنز. دلیل دیگر میزان انجام هر سال است که به تدریج در حال افزایش است اما بلغارستان خیلی انتخاب خوبی نیست با این حال طرفدارانی دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • درآمد چشم پزشک ها در بلغارستان چه میزان می باشد؟
  • الزامات کار در بلغارستان به عنوان چشم پزشک چیست؟
  • مهم ترین نکاتی که در خصوص تحصیل چشم پزشکی در بلغارستان وجود دارد کدام اند؟

درآمد رشته چشم پزشکی در بلغارستان

کار در بلغارستان برای چشم پزشکان فراوان می باشد؛ اما همان طور که بیان شد بهترین کشورها برای کار و تحصیل این رشته آمریکا و چک می باشند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد رشته چشم پزشکی حاصل از مهاجرت به بلغارستان در سال 2022 بیان شده است:

درآمد رشته چشم پزشکی در بلغارستان

تحصیل رشته چشم پزشکی در بلغارستان

لازم به ذکر است که با توجه به لزوم معادل سازی مدارکی مثل پزشکی، دامپزشکی، چشم پزشکی و غیره در بلغارستان، بهتر است افراد تحصیلات خود را در این کشور آغاز کنند. تحصیل در بلغارستان همان طور که در مقدمه بالا بیان شد بهترین گزینه برای رشته چشم پزشکی نمی باشد و آمریکا و چک انتخاب های بهتری هستند. با این وجود عوامل مختلفی می تواند مشوق تحصیل رشته چشم پزشکی در بلغارستان باشد؛ مقدمه رشته مزبور نیز این است که افراد ابتدائا مدرک پزشکی عمومی خود را از یکی از دانشگاه های این کشور اخذ کنند. 6 دانشگاه بلغارستان پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. هزینه تحصیل بین 7000$ تا 8000$ (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی متغیر است و مدت دوره 6 سال است، متقاضیان باید در یک آزمون ورودی در زیست شناسی و شیمی شرکت کنند تا برای پذیرش در نظر گرفته شوند.

دانشجویانی که سبک زندگی آرام و حومه شهر را ترجیح می دهند می توانند در دانشگاه های خارج از صوفیه، پایتخت بلغارستان ثبت نام کنند. اگرچه تحصیلات دانشگاهی و دانشگاهی در این کشور رایگان نیست، اما دانشجویان می توانند برای وام های دانشجویی و بورسیه تحصیلی درخواست دهند. بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در بلغارستان در رشته چشم پزشکی عبارت هستند از:

  • Medical University of Plovdiv
  • Sofia Medical University
  • Varna Medical University
  • Pleven Medical University
  • Trakia Medical University

تحصیل رشته چشم پزشکی در بلغارستان

دشواری تحصیل رشته چشم پزشکی در بلغارستان

پزشکی یکی از سخت ترین، اگر نگوییم سخت ترین مطالعات دانشگاه است؛ تحقیقات خود را انجام دهید و اجازه ندهید این شما را دلسرد کند. اگر زبان های خارجی مانند انگلیسی، بلغاری و غیره می دانید، اخذ پذیرش شما از دانشگاه های بلغارستان راحت تر است. تحصیل پزشکی در بلغارستان به یکی از موضوعات اصلی در اروپا و فراتر از آن تبدیل شده است؛ امروزه پزشکان بلغاری در کشورهای غربی و در سرتاسر جهان مورد استقبال قرار می گیرند و دانشکده های پزشکی بلغارستان سالانه هزاران دانشجوی پزشکی را از سراسر جهان جذب می کنند. توجه شود MBBS در بلغارستان به دلیل هزینه های تحصیلی پایین، دانشگاه های با استاندارد بالا و مربیان مجرب یکی از بهترین انتخاب ها برای اکثر دانشجویان پزشکی است. در 2022 بلغارستان با نرخ سواد 98.4% دوره های با کیفیت MBBS را به متقاضیان ارائه می دهد.

با توجه به نیاز بازار کار در بلغارستان به رشته هایی مثل چشم پزشکی، پیدا کردن کار پس از تحصیل در این کشور دشوار نیست. پس می توان تحصیل در بلغارستان را رمز ورود و مهاجرت به این کشور قرار داد؛ البته باید به زبان بلغاری هم مسلط بود. ویزای تحصیلی با کاریابی باید به ویزای کار بلغارستان تبدیل شود. بلغارستان انواع ویزاها را برای اتباع خارجی که به دنبال ورود به این کشور هستند در دسترس است. بلغارستان به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا (EU)، به شهروندان سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجازه می دهد بدون ویزا یا مجوز کار کنند. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده و راجع به رشته چشم پزشکی در بلغارستان توضیحاتی ارائه می دهد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *