ویزای تحصیلی

رشته گوارش در لیختن اشتاین

رشته گوارش در لیختن اشتاین

رشته گوارش در لیختن اشتاین علاقمندان زیادی بین آسیایی ها ندارد چرا که در این کشور تعداد موقعیت های کاری کم تر از سایر کشورهای اروپایی است. به علاوه لیختن اشتاین را نمی توان در گروه کشورهای مهاجرپذیر قلمداد نمود که در آن ها قوانینی وضع شده که از دانشجویان خارجی برای ورود و تمدید اقامت، حمایت می کند. دانشجویان اروپایی می توانند برای تحصیل کم تر از 90 روز بدون ویزا وارد لیختن اشتاین شوند اما ایرانی ها صرف نظر از مدت اقامت نیاز به ویزا دارند. در حالی که دانشجویان بین المللی معمولاً برای اقامت بیش از 90 روز و حضور در مدرسه در لیختن اشتاین به ویزای تحصیلی نیاز دارند و همچنین شهروندان این کشور در صورت انتخاب برای تحصیل در خارج از کشور در هر کشور اروپایی، نیازی به ویزای تحصیلی ندارند.

از زمانی که قانون حاکم بر آموزش عالی در سال 1992 اجرایی شد، لیختن اشتاین دارای بخش آموزش عالی محدودی است. علاوه بر این، لیختن اشتاین با سوئیس، اتریش و بادن-وورتمبرگ (توبینگن) قراردادهایی دارد که به دانشجویان این کشورها اجازه ورود رایگان به دانشگاه های این کشورها را می دهد. لیختن اشتاین از جذابیت تاریخی و فرهنگی، تا دسیسه های کشوری که توسط یک پادشاه اداره می شود، به عنوان مکانی برای مطالعات ارزش توجه دارد. نرخ پایین بیکاری لیختن اشتاین همچنین ممکن است فارغ التحصیلانی را که قبلاً توسط جذابیت این کشور کوچک به دست آورده بودند، متقاعد کند که شهروند شوند و مشاغل جدید خود را شروع کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته گوارش در لیختن اشتاین چه میزان می باشد؟
  • ویزای تحصیلی لیختن اشتاین را چگونه می توان اخذ نمود؟

درآمد رشته گوارش در لیختن اشتاین

مراحل مختلفی وجود دارد و کارها برای شهروندان سوئیسی در لیختن اشتاین ساده ترین است؛ البته اتباع EEA هنوز هم می توانند به راحتی به بازار کار در لیختن اشتاین دسترسی داشته باشند. مجوز کار برای اتباع کشورهای ثالث بسیار دشوار است و به طور متوسط، شهروندان سالانه حدود 92000$ (دلار آمریکا) درآمد دارند. در سال 2022 در مقایسه با متوسط ​​حقوق ناخالص شهروندان آلمانی، شهروندان لیختن اشتاین حدود 15000$ (دلار آمریکا) درآمد بالاتری دارند. متخصصین رشته گوارش نیز جزو کسانی هستند که سطح درآمد بسیار بالایی در لیختن اشتاین دارند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود حقوق ماهیانه کار در لیختن اشتاین برای رشته گوارش نشان داده می شود:

حدود حقوق ماهیانه کار در لیختن اشتاین برای رشته گوارش

کار ضمن تحصیل رشته گوارش در لیختن اشتاین

کار ضمن تحصیل در لیختن اشتاین به صورت محدود و تا سقف 20 ساعت در هفته مجاز دانسته شده است. البته مستلزم تسلط به زبان انگلیسی و آلمانی به صورت همزمان می باشد این که کسی بتواند در لیختن اشتاین کاری پیدا کند. مردم می گویند لیختن اشتاین مکان خوبی برای زندگی است، با حقوق بسیار بالا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و سطح پایین بیکاری، اکثریت جمعیت در واقع قادر به پرداخت استانداردهای بالای مادی زندگی هستند. اما این سبک زندگی قیمت خودش را دارد؛ مثلا انگلیسی به میزان کمتری استفاده می شود. این زبان به عنوان زبان اصلی برای ارائه دستورالعمل به دانشجویان آموزش عالی عمل می کند؛ در نتیجه، انگلیسی در لیختن اشتاین پیشرفت زیادی کرده است تا به محبوب ترین زبان دوم تبدیل شود.

به عنوان نکته آخر در خصوص کار ضمن تحصیل در لیختن اشتاین باید به این مسئله مهم اشاره نمود که دانشجویانی که با اجازه اقامت کوتاه مدت در لیختن اشتاین زندگی می کنند، اجازه دارند تا 35% در طول ترم و 100% در تعطیلات ترم کار کنند. البته با توجه به سنگین بودن درس ها خصوصا در رشته ای مثل گوارش، ما به همه دانشجویان توصیه می کنیم که بیش از 35٪ در کنار تحصیل خود کار نکنند.

البته کار ضمن تحصیل در لیختن اشتاین به صورت محدود فکر خوبی است چون باعث می شود پس از فارغ التحصیلی نیز بتوان راحت تر در این کشور کاریابی کرد. کار در لیختن اشتاین پس از فارغ التحصیلی منجر به تمدید اقامت و درنهایت اخذ اقامت دائم این کشور می شود. اجازه اقامت به دارنده این حق می دهد تا حداکثر 5 سال در لیختن اشتاین بمانند؛ پس از پایان این مدت، دارندگان مجوز و اعضای خانواده آنها می توانند برای اجازه اقامت دائم یا مجوز اقامت اقدام کنند.

کار ضمن تحصیل رشته گوارش در لیختن اشتاین

ویزای تحصیلی لیختن اشتاین برای دانشجویان گوارش

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در لیختن اشتاین، پرداخت شهریه سال اول و تهیه مدارک، نوبت به ارسال تمامی موارد گفته شده به سفارت می رسد. از جمله مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی لیختن اشتاین باید به آن ها توجه نمود می توان به نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در این کشور، رسید پرداخت شهریه سال اول، مدرک زبان معتبر، پاسپورت معتبر، رسید پرداخت هزینه سفارت، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، مدرک زبان معتبر، ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، ترجمه رسمی ریز نمرات و غیره اشاره نمود.

اقتصاد لیختن اشتاین مبتنی بر صنعت، با بخش کشاورزی کوچک اما قابل توجه و خدمات (به ویژه خدمات عمومی، از جمله گردشگری و فناوری اطلاعات) است و این کشور از فرانک سوئیس به عنوان پول ملی خود استفاده می کند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته گوارش در لیختن اشتاین توضیحاتی ارائه گردید که امید است مطالعه آن برای علاقمندان به تحصیل در اروپا مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *