ویزای تحصیلی

رشته گوارش در گرجستان

رشته گوارش در گرجستان

رشته گوارش در گرجستان هزینه های کم تری نسبت به کشورهایی از جمله آمریکا و استرالیا دارد ولی دانشگاه های ممتاز این کشور بسیار محدود میباشند. پس فارغ التحصیل شدن از دانشگاهی در گرجستان در رشته پزشکی یا سپس در تخصص هایی مثل گوارش، فرد نمی تواند امیدی به کاریابی در کشورهای برتر دنیا مثل انگلستان، آمریکا، کانادا، دانمارک، آلمان و غیره داشته باشد؛ مگر فرد در آزمون های مخصوص کشورهای فوق قبول شود. چرا که تحصیل در دانشگاه های گرجستان رزومه فرد را قوی تر نمی کند و خود گرجستان نیز نرخ بیکاری خیلی بالایی دارد. البته برای رشته هایی مثل گوارش کار پیدا کردن در گرجستان دشوار نیست به شرطی که فرد به هر دو زبان گرجی و انگلیسی تسلط کامل داشته باشد.

اگر کاملاً صادق باشیم، گرجستان یک مکان کاملاً جذاب برای زندگی است، اما حتی بیشتر از آن، گرجستان به عنوان مکانی امن برای زندگی نیز شناخته می شود. در سال 2022 نرخ جرم خشونت آمیز 1.7 در هر 1000 ساکن بسیار کمتر از میانگین گرجستان 3.4 در سال های قبل بود. پس اگر کسی به دلیل امنیت نسبتا بالا، گرجستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کند اگرچه مسیرش برای رسیدن به کشورهای بهتر را طولانی کرده ولی کار غیر ممکنی هم نیست. همه فارغ التحصیلان MBBS از دانشگاه های گرجستان می توانند در هر کشوری که دوست دارند تمرین کنند، به شرط اینکه واجد شرایط آزمون صلاحیت کشور مربوطه باشند؛ در مورد ایالات متحده، آزمون واجد شرایط USMLE است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به گرجستان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته گوارش در گرجستان چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان کدام اند؟

درآمد رشته گوارش در گرجستان

کار در گرجستان برای فارغ التحصیلان رشته هایی مثل مهندسی کامپیوتر، پرستاری، پزشکی و غیره بهتر از سایر رشته ها می باشد. اما باید در نظر داشته باشید در گرجستان نرخ بیکاری رسمی در سال 2022 حدود 18% است در حالی که بیش از 50% مردم این کشور خود را بیکار می دانند؛ چرا که مرتبط با رشته خود مشغول به کار نیستند یا درآمد خیلی کمی دارند. قدرت خرید مردم در گرجستان نیز پایین است چرا که لاری واحد پول این کشور ارزش کمی در مقابل دلار آمریکا دارد. اگرچه متخصصین گوارش در گرجستان نسبت به سایر مشاغل از جمله پرستاری، منشی، پلیس و غیره، در خود گرجستان درآمد بیشتری دارند، حقوقشان از متخصصین گوارش در کشورهایی مثل مجارستان، آلمان، آمریکا و غیره به مراتب پایین تر است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد رشته گوارش در گرجستان سال جاری بیان شده است:

حدود درآمد رشته گوارش در گرجستان

هزینه تحصیل رشته گوارش در گرجستان

تحصیل در کشور گرجستان خیلی ارزان قیمت است؛ شاید بتوان تنها مزیت تحصیل در این کشور را نیز همین نکته دانست. هزینه تحصیل در گرجستان معمولاً یکی از کمترین هزینه هایی است که می توانید پیدا کنید. در 2022 هر دانشجو به طور متوسط ​​بین 1500$ تا 3000$ (دلار آمریکا) در سال برای مدرک کارشناسی خود صرف نظر از رشته تحصیلی خود هزینه خواهد کرد. در گرجستان، 19.5% از جمعیت زیر خط فقر ملی در سال 2022 زندگی می کنند. پس می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت علمی دانشگاه های این کشور، اخذ اقامت گرجستان یا مهاجرت به این کشور نمی تواند گزینه خوبی باشد مگر برای کسانی که در کشورهایی با شرایط بدتر زندگی می کنند مثلا پاکستان یا سودان جنوبی.

علاوه بر شهریه دانشگاه باید هزینه زندگی در گرجستان را نیز مدنظر قرار دارد که نمی توان آن را با کار دانشجویی جبران کرد. چرا که تقریبا شغلی در گرجستان برای خارجی هایی که هنوز تحصیلاتشان را به پایان نرسانده اند وجود ندارد. هزینه زندگی در گرجستان یکی از بخش های مهم تحصیل در این کشور می باشد و نسبت به کشورهایی از جمله هند، ارمنستان و ترکیه، بالاتر می باشد. هزینه زندگی در گرجستان به عبارت دقیق تر، ماهانه بین 300$ تا 400$ (دلار آمریکا) می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در گرجستان

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در گرجستان

برای تحصیل در کشور گرجستان بهتر است افراد تلاش کنند و از دانشگاه هایی که جایگاه ملی بهتری دارند پذیرش بگیرند. از جمله بهترین دانشگاه های گرجستان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در گرجستانشهر محل قرار گرفتن دانشگاهرتبه ملی در سال 2022
Ivane Javakhishvili Tbilisi State Universityتفلیس1
Ilia State Universityتفلیس2
The University of Georgiaتفلیس3

به منظور تحصیل در کشور گرجستان قدم بعدی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، اخذ ویزای تحصیلی می باشد. مهم ترین مدارکی که به این منظور باید تهیه و تقدیم سفارت گرجستان شود عبارت هستند از: نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در گرجستان، گواهی تمکن مالی، رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه، مدرک زبان معتبر، مدرکی دال بر تهیه محل اقامت در گرجستان، پاسپورت معتبر و عکس پاسپورتی. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته گوارش در گرجستان، اخذ ویزای تحصیلی و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *