هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در آمریکا

سوپرمارکت های حلال در آمریکا

آمریکا یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است و جمعیت مسلمان زیادی را در خود جای داده است. با توجه به اعتقادات مذهبی مسلمانان، دسترسی به سوپرمارکت های حلال در آمریکا یک اولویت جدی است و مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد. در سال های اخیر با روی کار آمدن دولت ترامپ از تعداد مسلمانانی که در این کشور زندگی می کردند کاسته شد اما حالا که دولت بایدن بر روی کار آمده است و مسیر مهاجرت مسلمانان به این کشور باز شده است، می توان انتظار داشت که روند مهاجرت مسلمانان به این کشور از سر گرفته شود.

در برخی از شهرهای آمریکا، مسلمانان جوامع مخصوص خود را تشکیل داده اند و دسترسی به فروشگاه های اسلامی در این محله ها نیز بسیار رایج است اما وسعت سرزمین آمریکا به قدری است که برای رسیدن به یک فروشگاه حلال نمی توان مسیر طولانی برای رسیدن به این محله ها را طی کرد. در این مقاله که مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آن را نگارش کرده اند، در رابطه با شرایط زندگی مسلمانان و دسترسی به سوپرمارکت های حلال در آمریکا توضیحاتی را ارائه کرده ایم.

  • آیا دسترسی به سوپرمارکت های حلال در آمریکا ساده است؟
  • آیا می توان در آمریکا یک فروشگاه محصولات حلال راه اندازی کرد؟
  • آیا محصولات حلال در آمریکا گرانقیمت تر از محصولات عادی هستند؟

جمعیت مسلمان آمریکا و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

در مرحله اول باید بررسی شود که آیا جمعیت مسلمان به تعداد کافی در کشور آمریکا وجود دارد که امکان دسترسی به فروشگاه های حلال را نیز فراهم آورند یا خیر. در آمریکا تعداد مسلمانان در سال های اخیر کاهش پیدا کرده است و دلیل عمده آن نیز سیاست های دولت ترامپ در 4 سال فعالیت در کشور آمریکا بوده است. یکی از اقدامات دولت بایدن در اولین روزهای رسیدن خود به مقام ریاست جمهوری، لغو دستور منع مهاجرت مسلمانان به این کشور بوده است.

مطابق نظرسنجی موسسه گالوپ در سال 2024 میلادی، 68% از مردم آمریکا به دین مسیحیت باور دارند و سایر ادیان الهی در اقلیت قرار دارند. با این وجود مسلمانان نیز در کنار سایر ادیان جمعیت بسیار زیادی را تشکیل داده اند اما به دلیل جمعیت بالای مسیحیان در اقلیت قرار دارند. بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در آمریکا بیش از 3.3 میلیون نفر مسلمان در این کشور سکونت می کنند.

در نمودار زیر، توضیحات بیشتری در رابطه با توزیع جمعیت در آمریکا بر اساس مذهب دیده می شود:

توزیع جمعیت آمریکا بر اساس اعتقادات مذهبی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در آمریکا

آمریکا یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین جوامع انسانی را در اختیار دارد و به همین دلیل می توان دریافت که مردم این کشور به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. این مسئله سبب خواهد شد تا صاحبان تجارت های خرد و توزیع کنندگان محصول در آمریکا نیز آرامش نسبی در این رابطه داشته باشند و درآمدی مناسب را در طول ماه اختیار کنند.

به همین دلیل است که در اختیار داشتن یک سوپرمارکت حلال در آمریکا می تواند مزایای اقتصادی زیادی را به همراه داشته باشد. رستوران های حلالی که هندی ها در این کشور دایر کرده اند بسیار زیادند و رستوران های ایرانی بسیاری نیز در این کشور دیده می شوند که محصولات حلال ارائه می کنند. از طرف دیگر فروشگاه های بسیاری وجود دارد که در کنار محصولات عادی، خوراکی های حلال را نیز به مشتریان خود ارائه می کنند چراکه جامعه 3 میلیون نفری مسلمانان در آمریکا نیز به این محصولات نیاز خواهند داشت. به طوری کلی دایر کردن یک فروشگاه حلال را نمی توان سرمایه گذاری در آمریکا به بهترین شکل ارزیابی کرد.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در آمریکا

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در آمریکا

سوال دیگری که معمولا مطرح می شود، مربوط به هزینه های خرید محصولات حلال در آمریکا است. باید به این مسئله اشاره کرد که هزینه های زندگی در آمریکا شهر به شهر با دیگری متفاوت است.

در جدول زیر نرخ قیمت برخی محصولات حلال ارائه شده است:

نوع کالاقیمت به دلار
یک لیتر شیر1.04$
یک کیلوگرم پنیر محلی13.03$
فیله مرغ (یک کیلوگرم)12.19$
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)15.47$
نوشیدنی حلال1.73$
یک وعده غذا در رستوران20$

مسلمانان در کشور آمریکا نگرانی از بابت تهیه محصولات حلال نخواهند داشت اما باید در نظر داشت که دسترسی به این محصولات به سادگی سایرین نیست و در بسیاری از موارد افراد از فروشگاه های خاص می توانند محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند. در صورتی که شما نیز تمایل دارید تا در کشور آمریکا زندگی کنید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات آن ها در این زمینه استفاده نمایید.

سوالات تخصصی در خصوص سوپرمارکت های حلال در آمریکا

در بخش پایانی مقاله سوپرمارکت های حلال در آمریکا به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در آمریکا چگونه است؟ آمریکا یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین جوامع انسانی را در اختیار دارد و به همین دلیل می توان دریافت که مردم این کشور به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. این مسئله سبب خواهد شد تا صاحبان تجارت های خرد و توزیع کنندگان محصول در آمریکا نیز آرامش نسبی در این رابطه داشته باشند و درآمدی مناسب را در طول ماه اختیار کنند. به همین دلیل است که در اختیار داشتن یک سوپرمارکت حلال در آمریکا می تواند مزایای اقتصادی زیادی را به همراه داشته باشد. رستوران های حلالی که هندی ها در این کشور دایر کرده اند بسیار زیادند و رستوران های ایرانی بسیاری نیز در این کشور دیده می شوند که محصولات حلال ارائه می کنند.
  • جمعیت مسلمان آمریکا و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال به چه صورت است؟ در مرحله اول باید بررسی شود که آیا جمعیت مسلمان به تعداد کافی در کشور آمریکا وجود دارد که امکان دسترسی به فروشگاه های حلال را نیز فراهم آورند یا خیر. در آمریکا تعداد مسلمانان در سال های اخیر کاهش پیدا کرده است و دلیل عمده آن نیز سیاست های دولت ترامپ در 4 سال فعالیت در کشور آمریکا بوده است. یکی از اقدامات دولت بایدن در اولین روزهای رسیدن خود به مقام ریاست جمهوری، لغو دستور منع مهاجرت مسلمانان به این کشور بوده است. مطابق نظرسنجی موسسه گالوپ در سال 2024 میلادی، 68% از مردم آمریکا به دین مسیحیت باور دارند و سایر ادیان الهی در اقلیت قرار دارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *