هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در شیلی

سوپرمارکت های حلال در شیلی

دسترسی به سوپرمارکت های حلال در شیلی به نسبت بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی محدود است و دلیل آن عدم حضور مهاجران مسلمان در این کشور است. همانطور که می دانید، در سال های گسترش اسلام در کشورهای مختلف جهان در آسیا و آفریقا هنوز خبری از اکتشاف قاره آمریکا نبود و پس از کشف قاره آمریکا نیز مسلمانان جایگاه قدرتمند خود را در جهان از دست داده بودند. به همین دلیل است که در حال حاضر نیز دین مسیحیت گستره بیشتری از کشور شیلی را فراگرفته است.

با این وجود بسیاری از شهروندان هندی که در این کشور زندگی می کنند مسلمانانی هستند که به دلیل شرایط نامناسب زندگی خود در این کشور به دورترین نقطه ممکن مهاجرت کرده اند. همچنین آفریقایی هایی که اجداد آن ها در طول سالیان دور به منظور بردگی به این کشور پانهادند و امروزه نیز به عنوان شهروندان رسمی شیلی شناخته می شوند. اهمیت موضوع دسترسی به سوپرمارکت های حلال در شیلی و سایر نقاط جهان برای مسلمانان، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بر آن داشته است تا در رابطه با این موضوع اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهند.

جمعیت مسلمان شیلی و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

شیلی یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که کمترین تعداد مسلمانان را در خود جای داده است. بر اساس برخی از باورهای تاریخی، اولین گروه مسلمانان این کشور افرادی بودند که در کشور اسپانیا مشغول به کار بودند و سپس به دستور دولت اسپانیا به منظور کار وارد خاک شیلی به عنوان یکی از مستعمرات این کشور شدند. در حال حاضر حدود 3100 مسلمان در کشور شیلی زندگی می کنند که معادل 0.02% از جمعیت این کشور است.

در حال حاضر مردم شیلی در مسیری گام بر می دارند که باورهای دینی روز به روز در زندگی آن ها نقش کمتری پیدا می کند. اولین قدم در سال 2011 در این کشور برداشته شد تا جایی که انجمن خداناباوران این کشور رسما فعالیت خود را آغاز کرد و آخرین سرشماری در این کشور نشان می دهد که 36% از جمعیت این کشور هیچ گونه باور دینی ندارند.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در شیلی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در شیلی

سرمایه گذاری در شیلی در مقایسه با بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی نیز از اهمیت کمتری برخوردار است. شرایط اقتصادی کشور شیلی قابل مقایسه با آمریکا و کانادا نیست و همچنین قدرت رقابت با برزیل در آمریکای جنوبی را نیز ندارد. به همین دلیل است که به بسیاری از افراد علاقمند به سرمایه گذاری در این کشور توصیه می شود تا در مسیر دیگری گام بردارند.

با وجود این که تعداد مسلمانان در کشور شیلی چندان زیاد نیست اما باید به این نکته اشاره کرد که در مرکز شیلی فروشگاه های حلال بسیار زیادی وجود دارد. در تصویر زیر می توان تراکم فروشگاه های حلال در کشور شیلی را مشاهده کرد جایی که مسلمانان به راحتی می توانند نیاز خود را برطرف سازند.

تراکم فروشگاه های حلال در کشور شیلی

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در شیلی

یکی از موضوعات دیگری که می توان در رابطه با این موضوع که برای مسلمانان اهمیت بسیار زیادی دارد، هزینه هایی است که مسلمانان برای خرید محصولات حلال باید پرداخت کنند. با توجه به این که فروشگاه های اسلامی محدودی در کشور شیلی وجود دارد، باید در نظر داشت که هزینه زندگی در شیلی برای بسیاری از مسلمانان می تواند کمی بیشتر از سایر شهروندان در این کشور باشد. در جدول زیر هزینه های خرید برخی از کالاهای حلال در کشور شیلی ارائه شده است.

نوع کالاقیمت به پزوی شیلی
یک لیتر شیر828$
یک کیلوگرم پنیر محلی6656.91$
فیله مرغ (یک کیلوگرم)3844.38$
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)6812.85$
نوشیدنی حلال985.18$
یک وعده غذا در رستوران6000$

شیلی یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که در سال های اخیر نظام آموزشی آن دچار تحول شده است و از همین طریق توانسته است توجه مهاجران نسبتا بیشتری را به خود جلب کند و از همین رو انتظار می رود که در سال های پیش رو نام شیلی به عنوان مقصد مهاجرتی بیشتر بر سر زبان ها باشد. در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای مهاجرت به یکی از کشورهای ارزان قیمت در جهان هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات آن ها بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *