هزینه زندگی

شخصیت های مشهور مجارستان

شخصیت های مشهور مجارستان

شخصیت های مشهور مجارستان شامل ستارگان هالیوود، مخترعان باهوش و ماجراجویان بی باک در تاریخ این کشور می شوند. جهان باید از مجارستان برای ارائه افراد با استعداد بسیاری در طول سال ها تشکر کند. در اینجا متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شخصیت های مشهور مجارستان اشاره می کنند که شاید تعجب آور باشد که افراد بدانند واقعاً مجاری هستند، یا از نظر ملیت یا از والدین مجارستانی متولد شده اند. مجارستان ستارگان هالیوود، مخترعان برجسته، ورزشکاران، روشنفکران و ماجراجویان شجاع تولید کرده است. با شهرت بی نهایت در سرتاسر جهان، شاید افراد هرگز نمی دانستند که این افراد اهل مجارستان هستند.

مجارستانی ها که به عنوان افراد مبتکر شناخته می شوند، همیشه راهی برای حل مشکلات پیچیده و ساده پیدا کرده اند. این کشور محل زندگی هودینی ها، ژاژا گابو و چندین فرد مشهور دیگر بود. مجارستان نه تنها به سبیل و ودکا علاقه دارد، بلکه به ذهن های بزرگ و استعدادهای بی نظیر نیز علاقه دارد. یکی از بهترین کشورهای اروپای شرقی، مجارستان، خانه برخی از جادوگران شگفت ‌انگیز جهان (هری هودینی)، هنر پیشه ‌های بی نظیر، پیانیست ‌های عالی، نویسندگان برجسته، کارآفرینان مشهور، شطرنج بازان حرفه ای و بسیاری افراد ثروتمند و مشهور دیگر می باشد. نه تنها این، مجارستان همچنین گروهی از برندگان جوایز نجیب را تولید کرده است که این کشور را به جایگاه رشک برانگیزی در جهان به ارمغان آورده است. به دلیل این مردان و زنان بسیار با استعداد و فوق ‌العاده مدبر است که مجارستان در میان کشورهای همتای خود جایگاهی مطلوب دارد.

آشنایی با جوزف پولیتزر از مجارستان

جوزف پولیتزر در 10 آوریل 1847 در یک خانواده ثروتمند یهودی مجاری در ماکو مجارستان متولد شد. پولیتزر بزرگ (تاجر غلات) در بوداپست بازنشسته شد و جوزف در آنجا بزرگ شد و در مدارس خصوصی و توسط معلمان آموزش دید. زندگی جوزف یکی از داستان های موفقیت مجارستان است. پولیتزر که در ماکو، مجارستان به دنیا آمد، زمانی که 17 سال داشت به ایالات متحده مهاجرت کرد تا در جنگ داخلی شرکت کند. جوزف پولیتزر کار روزنامه نگاری خود را در سنت لوئیس آغاز کرد و بعداً قبل از پیوستن به مجلس نمایندگان به نیویورک نقل مکان کرد. شایان ذکر است که جایزه پولیتزر در سال 1911 پس از مرگ او تأسیس شد. این جایزه به افراد استثنایی در روزنامه نگاری، نمایش و آموزش تعلق می گیرد. جوزف پولیتزر یکی از برجسته ‌ترین روزنامه ‌نگاران دنیا و ناشر زمان خود بود که الگوی روزنامه ‌های مدرن را آغاز کرد.


جوزف که در مجارستان متولد شد، می خواست در ارتش اتریش ثبت نام کند اما به دلیل ضعف بینایی رد شد. در نهایت او توانست به عنوان یک سرباز جایگزین، بخشی از ارتش آمریکا باشد و بعداً پس از جنگ در سنت لوئیس ساکن شد. جوزف قبل از اینکه خبرنگار شود، کارهای عجیب و غریب زیادی انجام می داد. روزنامه برای او وسایل نقلیه حقیقت بود و از آن برای ابراز نگرانی خود در برابر فساد، تقلب، انحصار، حلقه های قمار و اعمال ناشایست مقامات منتخب استفاده کرد. پولیتزر در طول دوران خبرنگاری خود از سوی حزب جمهوری خواه برای مجلس قانونگذاری ایالتی نامزد شد. منطقه او عمدتاً تحت تسلط دموکرات ها بود، اما جوزف بی وقفه مبارزات انتخاباتی کرد و سرانجام پیروز شد. عشق جوزف به روزنامه نگاری زمانی آشکار شد که او به تنهایی تیراژ نیویورک ورلد را که در یک آشفتگی مالی قرار داشت افزایش داد.

هودینی شعبده باز برجسته از شخصیت های مشهور مجارستان

هودینی یک نام مشهور در سراسر جهان است و نام او اریک وایز بود. او به خاطر جادو، تاکتیک های فرار، شیرین کاری ها و شوخ طبعی خود در حین انجام آن شهرت دارد. پدر و مادر هری هودینی یهودی تبار بودند که در بوداپست زندگی می کردند. هری هودینی در سال 1874 قبل از نقل مکان خانواده خود به ایالات متحده آمریکا متولد شد. هری هودینی به عنوان یک شعبده باز شروع به اجرا کرد و چندین نمایش در آمریکا و فراتر از آن داشت. او در سال 1926 پس از یک عمل فرار ناموفق درگذشت. موزه ای در بوداپست به نام خانه هودینی وجود دارد که توسط دیوید مرلینی، شعبده باز مجارستانی افتتاح شد. در اینجا متقاضیان می توانند مصنوعاتی را که هری هودینی در کارهای خود استفاده کرده است، ببینند.

هودینی شعبده باز برجسته از شخصیت های مشهور مجارستان

هری هودینی که با نام اریک وایز متولد شد، مشهورترین شعبده باز جهان بود که با شاهکارهای فرار جسورانه و باورنکردنی خود، تماشاگران را مجذوب خود کرد. این هنرمند فراری مجارستانی تبار آمریکایی می‌دانست چگونه با ادعای رهایی خود از هر نوع زندان، آهن پا، قفل فولادی و زنجیر توجه ‌ها را جلب کند. هری هودینی که مجذوب شعبده باز فرانسوی ژان روبرت هودین شده بود، نه تنها پا به جای او گذاشت، بلکه نام خانوادگی خود را برای شروع یک حرفه پولساز و شکوفا انتخاب کرد. این استاد توهم به دلیل توانایی خود در رهایی از ظروف قفل‌ شده مختلف، از سلول ‌های زندان گرفته تا قوطی ‌های شیر و تابوت ‌های دربسته به یک حس بین ‌المللی تبدیل شد.

6 ترفند جادویی جسورانه هری هودینی عبارتند از:

  1. فرار از شکم نهنگ
  2. ترفند سوزن هند شرقی
  3. فرار از جعبه روی کشتی
  4. فرار از سلول زندان
  5. فرار با جلیقه معلق
  6. پرش از پل

معرفی ارنو روبیک یکی از شخصیت های مشهور مجارستان

مکعب روبیک اختراع معروف ارنو روبیک است. او در بوداپست بزرگ شد و یک معمار مشهور و همچنین رئیس آکادمی مهندسی مجارستان است. روبیک به ساخت بازی های جدید ادامه می دهد و همچنین یک استودیوی طراحی برای بازی و مبلمان افتتاح کرد. از دیگر بازی های معروف ارنو روبیک می توان به Rubik’s Magic، Rubik’s Magic Master Edition و Rubik’s Snake اشاره کرد. وقتی روبیک در سال 1974 مکعب را اختراع کرد، مطمئن نبود که این معما قابل حل باشد. اولین کسی که معما را حل کرد یک ماه طول کشید تا با رنگ های مکعب ها مطابقت پیدا کند.

شرایط مهاجرت به مجارستان

در جدول زیر به حقایق سریع درباره ارنو روبیک اشاره شده است:

مواردجزئیات
تاریخ تولد13 جولای 1944
تحصیلاتدانشگاه تکنولوژی بوداپست (از 1962 تا 1967)
مشاغلمخترع، طراح و تاجر
سال های فعالیت1971 تا کنون
کارفرماRubik Brand Ltd
دلیل مشهوریتطراح پازل مکعب روبیک، مخترع، معمار و استاد

شخصیت های مشهور مجارستان و رولاند شالائی

رولاند شالائی بازیکن حرفه ای فوتبال مجارستانی است و در حال حاضر بیش از 7 سال است که در لیگ حرفه ای بازی می کند. رولاند برای اس سی فرایبورگ در باشگاه فوتبال آلمان بازی می کند. سالایی به عنوان وینگر برای تیمش بازی می کند و نماینده مجارستان برای بازی های بین المللی است. رولاند شالائی در 22 می 1997 در بوداپست مجارستان به دنیا آمد. او پسر تیبور شالائی و همسر او است. رولاند شالائی چیز زیادی در مورد والدین و زندگی اولیه خود در رسانه ها به اشتراک نگذاشته است. عموی او سندور سالای مدافع سابق تیم ملی مجارستان است. شایان ذکر است که قد رولاند شالائی پنج فوت و یازده اینچ و وزن او 77 کیلوگرم می باشد. رولاند در سال 2003 بازی در باشگاه جوانان را برای Diosgyor آغاز کرد. او تا سال 2007 با تیم جوانان بازی کرد و سپس به باشگاه Siofok رفت.

پس از دو فصل تمرین با باشگاه، شالائی به Videoton نقل مکان کرد و تا سال 2014 در این تیم ماند. رولاند اولین بازی حرفه ای خود را در آگوست 2014 با Puskas Akademia انجام داد. رولاند پس از دو فصل بازی با این باشگاه، برای فصل 2016 و 2017 به Palermo قرض داده شد. او در 21 بازی حضور داشت و 1 گل برای این تیم به ثمر رساند. شالائی پس از اتمام فصل قرضی خود، با باشگاه فوتبال حرفه ای قبرس آپوئل برای قراردادی 4 ساله قرارداد امضا کرد. این بازیکن حرفه ای مجارستانی پس از یک فصل بازی، به باشگاه بوندسلیگا، SC Freiburg، با مبلغی معادل 4.5 میلیون یورو نقل مکان کرد.

در نمودار زیر به رشد درآمد سالانه رولاند شالائی اشاره شده است:

درآمد سالانه رولاند شالائی

با بهره مندی از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان عزیز می توانند به کشور مورد نظر خود مهاجرت کنند.

پرسش های کلیدی درباره شخصیت های برجسته مجارستان

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • مشهورترین شخصیت مجارستانی کیست؟ در این رابطه نام های زیادی وجود دارد اما شاید کلوین کلین در حال حاضر، مشهورترین شخصیت مجارستانی باشد که می توان به بسیاری معرفی کرد.
  • آیا ورزشکاران مشهوری در مجارستان وجود دارد؟ بله در حال حاضر سبوسلای بازیکن مشهور لیورپول انگلستان، یکی از مشهورترین ورزشکارهای این کشور است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *