مهاجرت

شرایط اجاره مسکن در نروژ

شرایط اجاره مسکن در نروژ

کشور نروژ با فراهم کردن استانداردهای سطح بالای زندگی برای شهروندان خود از جمله میانگین درآمدی بالا، تبدیل به یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی، کار و تحصیل شده است. شرایط اجاره مسکن در نروژ برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند یکی از دغدغه های اصلی می باشد و مورد توجه قرار می گیرد. همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی کرده اند تا با تهیه این مقاله در جهت رفع ابهامات شما عزیزان در زمینه اجاره مسکن در کشور نروژ بکوشند. شما با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعاتی در زمینه شرایط اجاره مسکن در کشور نروژ، مدارک لازم جهت انجام این فرآیند و غیره کسب کنید.

  • آیا نروژ مقصد مناسبی برای اجاره ملک و اقامت است؟
  • هزینه اجاره ملک در نروژ چقدر است؟
  • آیا ایرانی ها می توانند در نروژ ملک اجاره کنند؟
  • هزینه اجاره ملک برای دانشجوها در این کشور چقدر است؟

معرفی شرایط بازار مسکن در نروژ

کشور نروژ، همسایه فنلاند، روسیه و سوئد و به مرکزیت شهر اسلو در اروپای شمالی واقع شده و از نزدیک ترین کشورها به قطب شمال است. به دلیل سرد و کوهستانی بودن آب و هوای این کشور و مجاورت با قطب شمال، حدود 70% سرزمین های آن غیرقابل سکونت می باشد. کشور نروژ دارای منابع طبیعی متعددی از جمله نفت خام و گاز طبیعی بوده و صادرات عمده این کشور را نفت تشکیل می دهد. واحد پول نروژ کرون (NOK) می باشد و زبان مردم این کشور سوئدی و گرایش مذهبی اکثر ساکنین آن مسیحیت می باشد. همانند هر کشور دیگری، اجاره و خرید مسکن در کشور نروژ پروسه ای دارد که ملزم به طی شدن و رعایت کردن قوانین توسط افراد می باشد. در ادامه در مورد این فرآیند توضیح بیشتری خواهیم داد.

نمودار میزان نرخ بیکاری در نروژ

قیمت مسکن در کشور نروژ

طبق آمار اعلام شده از سوی منابع معتبر، مردم کشور نروژ سطح رضایت بالایی از زندگی در این کشور دارند و این به نوبه خود می تواند یک دلیل مهم برای جهت توجه مهاجران باشد. سطح رضایت مهاجرین نیز در این کشور بالاست و نشان دهنده وضعیت مطلوب این افراد در کشور نروژ می باشد که برای کسانی که تصمیم به ادامه زندگی در این کشور گرفته اند امری امید بخش است.

آزادی فرهنگی، بالا بودن سطح رفاه، امنیت اقتصادی و اجتماعی و درآمد مناسب و بالا بودن قدرت خرید مردم نیز از دلایلی هستند که کشور نروژ را به یک کشور ایده آل برای مهاجرت تبدیل کرده است. شهرهای اسلو، برگن و تروندهایم به دلیل مجبوبیت بالا نزد مهاجران، مهاجر پذیرترین شهرهای این کشور به شمار می روند. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت، تحصیل و ازدواج سه روش محبوب مهاجرت به این کشور می باشند و در کنار این سه، مهاجرت از طریق کار و پناهندگی نیز امکان پذیر است.

نروژ یکی از گران ترین کشورهای جهان لقب گرفته است و با توجه به این وضوع هزینه اجاره و خرید مسکن در این کشور بالا می باشد. با توجه به میزان درآمد مردم این کشور، بالا بودن هزینه های این بخش برای آنان مسئله چالش برانگیزی نبوده و مطابقت میزان درآمد با قیمت ها باعث حفظ سطح بالای رفاه در این کشور شده است. هزینه اجاره و یا خرید مسکن در کشور نروژ متغیر است و به موارد زیادی از جمله شهر، متراژ، تعداد اتاق خواب، منطقه و غیره بستگی دارد.

شرایط و هزینه اجاره مسکن در کشور نروژ

شرایط و هزینه اجاره مسکن در کشور نروژ

همان طور که ذکر شد، هزینه اجاره مسکن در کشور نروژ به موارد مختلفی بستگی دارد. در کشور نروژ امکان اجاره ملک های متفاوتی از جمله آپارتمان، اتاق و غیره وجود دارد که فرد می تواند با در نظر گرفتن شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب کند. در این کشور خانه هایی برای اجاره به صورت کوتاه مدت نیز وجود دارد که برای افرادی که تازه وارد این کشور شده اند گزینه ای مناسب است؛ چرا که با اسکان در این خانه ها فرد فرصت بیشتری برای جستجو و یافتن مسکن مورد نظر خود خواهد داشت. برای یافتن خانه های مناسب جهت اجاره می توان از سایت های معتبری مثل Finn و Hybel کمک گرفت. همچنین دانشجویان این کشور می توانند از دفتر بین الملل واقع در دانشگاه محل تحصیل خود در این مورد پرس و جو کنند.

هزینه اجاره مسکن به طور میانگین برای یک اتاق در یک خانه 4000 NOK (کرون نروژ) و یک خانه بزرگ با یک منظره فوق العاده 45000 NOK (کرون نروژ) می باشد که با توجه به شهر و منطقه متفاوت است و طبیعتا هزینه اجاره یک آپارتمان در داخل شهر بیشتر از خارج شهر می باشد. هزینه اجاره ماهیانه در کل کشور نروژ به طور میانگین 8740 NOK (کرون نروژ) می باشد. صاحب خانه های نروژی به دلیل اطمینان از پرداخت به موقع اجاره توسط مستاجر معمولا ترجیح می دهند که مسکن خود را به یک نروژی اجاره بدهند؛ برای رفع این مشکل می توان از یک ضامن کمک گرفت.

هزینه متوسط اجاره مسکن در شهرهای مختلف نروژمیزان هزینه به کرون نروژ
اسلو و باروم11240 NOK
برگن8880 NOK
تروندهایم9707 NOK
استاوانگر8100 NOK

مدارک لازم جهت فراهم کردن شرایط اجاره مسکن در نروژ

همانند اجاره مسکن در کشورهای دیگر، جهت رسمی نمودن اقامت در مسکن مورد نظر، طرفین معامله ملزم به امضا یک قرارداد هستند. قبل از عقد قرارداد خانه های مبله افراد باید اطمینان حاصل کنند که صاحب خانه یک لیست موجودی از وسایل مسکن تهیه کرده باشد. هم چنین ممکن است پرداخت هزینه قبوض ماهیانه بر عهده مستاجر باشد که این مورد نیز یکی از مواردی است که قبل از عقد قرارداد باید از آن اطمینان حاصل نمود. مستاجر قبل ار حضور در محل باید مدارکی از جمله اطلاعات سپرده بانکی، اجاره ماه اول و مشخصات و اطلاعات ضامن را تهیه کند. به منظور اطمینان دادن جهت داشتن توانایی پرداخت اجاره بها، باید در حساب بانکی علاوه بر اجاره ماه اول، مبلغی برابر با اجاره سه ماه و کمتر از اجاره 6 ماه موجود باشد. قرارداد شامل موارد زیر است:

  • اسامی و آدرس طرفین
  • مشخصات ملک
  • میزان اجاره بها
  • شرایط سپرده بانکی

با عقد قرارداد و تنظیم اجاره نامه، می توان تا مدت حداقل سه سال در مسکن مورد نظر اسکان یافت. با امضای قرارداد حقوقی به مستاجر تعلق می گیرد که برخی از مهم ترین ها شامل موارد زیر است:

  • مستاجر بیش از یک ماه قبل مجبور به پرداخت اجاره نیست.
  • صاحبخانه نمی تواند بدون رضایت مستاجر وارد خانه شود.
  • قانون اجاره نامه شامل منع تبعیض در شرایط اجاره نامه است.

شما می توانید با مطالعه مقالات هزینه زندگی در نروژ و حقوق ماهیانه کار در نروژ پاسخ سوالات خود در زمینه این کشور را بیابید. به دلیل زمان بر بودن پروسه اجاره مسکن بهتر است از تجربه افراد مجرب در این زمینه استفاده نمود. تیم وکلای خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت به انواع کشورها آماده یاری شما عزیزان در این مسیر می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *