مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان

پاسپورت صربستان در رده پاسپورت های خوب جهان قرار می گیرد به طوریکه کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان به حدود 135 کشور جهان می رسد. اما آیا اقدام برای اخذ پاسپورت صربستان ارزش آن را دارد؟ پاسخ به این سوال مثبت است چراکه با وجود اینکه دارندگان پاسپورت صربستان شهروند اتحادیه اروپا (EU) محسوب نمی شوند اما از این حق برخوردارند که معاف از دریافت روادید به همه کشورهای EU سفر کنند. در واقع پاسپورت صربستان کارکردی همانند پاسپورت اروپایی منهای حق شهروندی اروپا را دارد. هموطنان گرامی ضمن مطالعه مقاله حاضر همچنین می توانند سوالات تخصصی خود در زمینه تابعیت و شهروندی صربستان و روش های اخذ آن را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

ارزش و امتیاز پاسپورت صربستان به چیست؟

پاسپورت های صربستان Serbia passports برای شهروندان صرب در هر سنی صادر می شود. این پاسپورت توسط وزارت امور داخله صربستان به منظور تسهیل مسافرت های بین المللی، احراز هویت اتباع صرب و نیز تسهیل و تسجیل دریافت کمکهای کنسولی در خارج از کشور صربستان صادر می شود. در حقیقت پاسپورت فعلی صربستان مطابق قانون مدارک سفر از سال 2007 و منطبق با استاندارد اتحادیه اروپایی (EU) برای متقاضیان صادر می شود. این پاسپورت بیومتریک بوده و به مدت حداکثر 10 سال معتبر است. در تصویر زیر می توان با ظاهر فیزیکی، رتبه و نیز کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان آشنا شد:

رتبه پاسپورت صربستان

پاسپورت صربستان شامل 32 صفحه بوده که مناسب مهرهای ویزا می باشد. در حقیقت پاسپورت صربستان در سه نوع پاسپورت دیپلماتیک، پاسپورت رسمی و پاسپورت معمولی برای اتباع صرب صادر می شود و هزینه آن حدود 3600 RSD (دینار صربستان) معادل 30€ (یورو) می باشد. با اینکه دارندگان این پاسپورت هنوز به عنوان شهروند اتحادیه اروپایی (EU) به حساب نمی آیند اما از مزایا و حقوق زیر برخوردارند:

  • حق رای دادن و مشارکت عمومی
  • حق تردد معاف از ویزا به کشورهای EU
  • تشکیل شرکت و دریافت تسهیلات از بانک های اروپایی
  • تحصیل رایگان در صربستان
  • بهره مندی از خدمات درمانی عمومی و غیره

آسانترین روش جهت دریافت پاسپورت صربستان!

واقعیت این است که یکی از کشورهای اروپایی آسان برای اخذ پاسپورت، کشور صربستان می باشد. دریافت پاسپورت صربستان مطابق قانون شهروندی جمهوری صربستان مصوب سال 2004 می باشد. طبق قانون مذکور فقط کسانی صلاحیت دریافت پاسپورت و شهروندی صربستان را دارند که از 3 طریق زیر اقدام کنند:

روش های اخذ پاسپورت صربستان

در روش اخذ پاسپورت صربستان از طریق ارث، شهروندی به یک نسل محدود شده و سن متقاضی نبایستی بیش از 23 سال باشد. در روش اخذ پاسپورت صربستان از طریق تولد نیز طبق اصل خونی، هر دو والدین و یا یکی از والدین بایستی از اتباع صرب باشد. اما در روش سوم که آسانترین روش برای اتباع خارجی است، متقاضی بایستی:

  • اولا دارای کارت اقامت دائم صربستان باشد.
  • دوما به مدت سه سال پیوسته در صربستان زندگی بکند.
  • سوما دانش کافی درباب فرهنگ و زبان صربستانی داشته باشد.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان

با اینکه صربستان کشوری عضو اتحادیه اروپایی (EU) محسوب نشده اما پاسپورت این کشور از ارزش بالایی برخوردار بوده و دارندگان این پاسپورت همانند سایر کشورهای EU می توانند بدون روادید به کلیه کشورهای اروپایی سفر کنند. در مجموعه دارندگان پاسپورت صربستان این حق را دارند که بدون روادید به حدود 135 کشور جهان سفر کنند. کشورهای مذکور نیز به سه دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت صربستان، کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع صربستان و نیز کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان صربستان دسته بندی می شود. در نمودار زیر می توان با توزیع درصدی کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان در سال 2021 آشنا شد:

توزیع درصدی کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان

همان طوری که در مطالب قبلی هم عنوان شد، دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان شامل کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت صربستان به ترتیب زیر می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستانفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت صربستاناقیانوسیه (فیجی، کالدونیای جدید، جزایر کوک، پلنزیا فرانسه، وانوتو، میکرونزیا و نیئو)
خاورمیانه (عمان، فلسطین، ترکیه، قطر، گرجستان، امارات عربی متحده و اسرائیل)
اروپا (واتیکان، سوئد، نروژ، پرتغال، بلغارستان، مونته نگرو، مالتا، سوئیس، کوزوو، گیبرالتار، فدراسیون روسیه، لوکزامبورگ، دانمارک، انگلستان، اسلواکی، اوکراین، مجارستان، آلبانی، جزیر فارو، بوسنی، لهستان، فرانسه، اتریش، هلند، مولداوی، بلژیک، ایرلند، قبرس، لیختن اشتاین، اسلوونی، مقدونیه شمالی، بلاروس، اسپانیا، یونان، موناکو، لتونی، سان مارینو، گرینلند، ایتالیا، استونی، کرواسی، چک، لیتوانی، فنلاند، ایسلند، آندورا و رومانی)
کارائیب (آروبا، بونیر، گرانادا، کراکو، جمهوری دومینیکن، سنت وینستن، باربادوس، کوبا، دومینیکا، هند غربی فرانسه، هائیتی، سنت مارتن و ترینیداد و توباکو)
آسیا (چین، هنگ کنگ، ژاپن، اندونزی میانمار، ویتنام، قرقیزستان، قزاقستان، ماکائو، مغولستان، سنگاپور و ازبکستان)
آمریکای لاتین (کلمبیا، برزیل، گویان فرانسه، کاستاریکا، اکوادور، اروگوئه، سورینام، شیلی، آرژانتین، پرو و پاناما)
آفریقا (گامبیا، اسواتنی، مایوت، رینوین، تونس و زامبیا)

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان

لیست بعدی شامل کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع صربستان (دسته دوم) و نیز کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان صربستان (دسته سوم) می باشد که به ترتیب زیر می باشند:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستانفهرست کشورها
کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع صربستاناقیانوسیه (توولو، ساموآ و جزایر پالائو)
خاورمیانه (کویت، اردن، ارمنستان، ایران و لبنان)
آسیا (لائوس، تیمور، نپال، مالدیو، کامبوج و بنگلادش)
آمریکای لاتین (بولیوی و نیکاراگوئه)
کارائیب (جامائیکا)
آفریقا (زیمباوه، اوگاندا، توگو، موریتانی، موریتیوس، سومالی، سنگال، سشیل، رواندا، موزامبیک، ماداگاسکار، کنیا، جزایر کومور، گینه بیسائو، مصر و جزایر کیپ ورده)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان صربستانسریلانکا

روش های گوناگون و متنوعی برای اخذ اقامت و تابعیت صربستان وجود دارد که ساده ترین روش ممکن برای این کار اخذ پذیرش و تحصیل در صربستان می باشد. عزیزان با دریافت آخرین اطلاعات و اخبار از گروه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان شرایط اعزام دانشجو به صربستان 2021 قرار گیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *