مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ

کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ

پاسپورت نروژی در زمره بهترین پاسپورت های اروپا قرار دارد و دلیل آن تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ می باشد که به حدود 186 کشور میرسد. این کشورها به سه دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت نروژی (حدود 141 کشور)، کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود شهروندان نروژی (حدود 36 کشور) و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان نروژی (حدود 9 کشور) دسته بندی می شود.

اما خود پاسپورت نروژ در رده هشتم جهانی قرار داشته و دارندگان این پاسپورت از حقوقی مشابه حقوق شهروندان نروژی برخوردارند. آنها حق کار، اقامت، زندگی و تحصیل در کشور نروژ را داشته و آزادانه می توانند به هر یک از کشورهای اتحادیه آزاد تجاری اروپا (EFTA) و کشورهای عضو ناحیه اقتصادی اروپا (EEA) و نیز کشورهای عضو ناحیه شنگن مسافرت کنند. با مشاوره های کامل و به روز دریافتی از گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید برای مهاجرت به نروژ یا هر کشور اروپایی دیگر برنامه ریزی کنید.

مشخصات و امتیازات پاسپورت نروژ

پاسپورت نروژ یا Norwegian passport پاسپورت صادره برای اتباع نروژی با هدف انجام سفرهای بین المللی است. همچنین از پاسپورت نروژ به منظور احراز هویت شهروندان نروژی و نیز دریافت کمک کنسولی خارج از این کشور نیز استفاده می شود. کلا پاسپورت نروژی در 7 نوع مختلف شامل پاسپورت معمولی، فوری، دیپلماتیک، خدماتی، خاص، مهاجرتی و مهاجرت برای یک سفر دسته بندی می شود. کلا پاسپورت نروژی با اعتبار 10 ساله و به عنوان پاسپورت بیومتریک برای متقاضیان صادر می شود. در زیر می توان با شکل ظاهری، رتبه جهانی و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ 2021 آشنا شد:

مشخصات پاسپورت نروژ

از مهمترین امتیازات پاسپورت نروژ این است که دارندگان آن علاوه بر اینکه از حق کار، زندگی و اقامت آزادانه در کشور نروژ برخوردار بوده همچنین اعضای خانواده آنها نیز از حقوق شهروندی نروژ برخوردار می شوند. حالا به این امتیازات بایستی امتیاز مسافرت آزادانه به کشورهای زیر را نیز اضافه کرد:

امتیازات پاسپورت نروژ

شرایط اخذ پاسپورت نروژ چیست؟

بر طبق قانون تابعیت نروژ افراد فقط از سه طریق تولد، والدین، فرزند خواندگی و نیز قبول تابعیت از طریق اقامت می توانند به پاسپورت نروژی دست یابند. در روش اخذ تابعیت نروژ از طریق تولد و یا از طریق والدین، والدین یا یکی از والدین کودک حتما بایستی شهروند نروژی باشد. استثناء در این مورد کودکان متولد از والدین بی تابعیت در خاک نروژ می باشد. اما در روش اخذ تابعیت از طریق فرزند خواندگی رعایت شروط زیر الزامی است:

  • والدین فرزند جزء اتباع نروژی باشند
  • فرزند خوانده زیر 18 سال باشد
  • اخذ رضایت دولت نروژ نیز الزامی است

در روش اخذ تابعیت از طریق اقامت در نروژ فرد متقاضی باید حداقل 7 سال از 10 سال اخیر ذا در نروژ اقامت داشته باشد و در صورت ازدواج فرد خارجی با تبعه نروژی این مدت اقامت تا 3 سال کاهش می یابد. ضمنا عدم وجود سوء پیشینه نیز از اهم شرایط اخذ پاسپورت نروژ محسوب می شود.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ

پاسپورت نروژ در رتبه 8 دنیا قرار داشته و دارندگان این پاسپورت از این امکان برخوردارند تا به طور آزادانه ای به 186 کشور جهان مسافرت کنند. این بدان معناست که تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ در حدود 186 کشور دنیا می باشد. پس بدین ترتیب دسترسی آزاد اتباع نروژی به این تعداد از کشورهای جهان کاملا برقرار است. اما خود این کشورها به سه دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت نروژی (حدود 141 کشور)، کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود شهروندان نروژی (حدود 36 کشور) و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان نروژی (حدود 9 کشور) دسته بندی می شود. پس می توان چنین نتیجه گرفت که بیشترین درصد کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژی مربوط به کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت نروژی با حدود 76% می باشد:

نمودار کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ

اولین دسته از کشورها مربوط به کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت نروژ می باشند. اتباع نروژی برای سفر به کشورهای مذکور در لیست زیر نیازی به دریافت ویزای سفر ندارند:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت نروژاقیانوسیه (کالدونیای جدید، تونگا، فیجی، جزایر کوک، میکرونزیا، نیئو، توولو، جزایر سلیمان، کیریباتی، پلنزیا فرانسه، جزایر ماریانا شمالی و وانوتو)
خاورمیانه (امارات عربی متحده، فلسطین، ارمنستان، عمان، اسرائیل، ترکیه، گرجستان، قطر و عراق)
اروپا (اسلواکی، فنلاند، اسلوونی، دانمارک، مجارستان، موناکو، فرانسه، هلند، ایرلند، بلاروس، سان مارینو، سوئد، بلژیک، اسپانیا، اتریش، پرتغال، لتونی، گرینلند، مقدونیه شمالی، ایتالیا، بلغارستان، مالتا، قبرس، آلمان، سوئیس، کوزوو، گیبرالتار، لهستان، صربستان، انگلستان، اوکراین، واتیکان، آلبانی، مولداوی، جزیر فارو، بوسنی، مونته نگرو، استونی، ایسلند، کرواسی، جمهوری چک، لیتوانی، یونان، آندورا و رومانی)
کارائیب (دومینیکا، سنت وینستن، گرانادا، آنگیلا، مونتسرات، جامائیکا، جزیره سایمان، آروبا، هند غربی فرانسه، کراکو، جزیره تورکز و کایکوس، سنت کیتس، هائیتی، جمهوری دومینیکن، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، سنت مارتن، بونیر، ترینیداد و توباکو، باربادوس، آنتیگوآ و باربودا و سنت لوسین)
آسیا (ژاپن، ویتنام، لائوس، قزاقستان، مالزی، ازبکستان، قرقیزستان، تایلند، هنگ کنگ، سنگاپور، برونئی، اندونزی، ماکائو، تیمور، کره جنوبی، فیلیپین و تایوان)
آمریکا (آرژانتین، برمودا، گویان، بولیوی، کاستاریکا، هوندوراس، گویان فرانسه، پاراگوئه، نیکاراگوئه، شیلی، ونزوئلا، برزیل، کلمبیا، اکوادور، جزایر فالکلند، مکزیک، گواتمالا، پرو، اروگوئه، السالوادور، پاناما و بلیز)
آفریقا (سنگال، نامیبیا، آفریقای جنوبی، بوتساوانا، گامبیا، لسوتو، مایوت، اسواتنی، موریتیوس، مراکش، رینوین، سائوتوم، تونس و سنگال)

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ

این 2 دسته شامل کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع نروژ و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان نروژ می باشند و فهرست آنها بدین قرار می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت نروژفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع نروژاقیانوسیه (گینه جدید پاپوآ، جزایر مارشال، ساموآ و جزایر پالائو)
خاورمیانه (اردن، ایران، بحرین، عربستان صعودی، کویت و لبنان)
آسیا (نپال، تاجیکستان، کامبوج، مالدیو و بنگلادش)
آمریکا (-)
آفریقا (توگو، جزایر کومور، اتیوپی، تانزانیا، بورکینو فاسو، گینه بیسائو، مالاوی، کنیا، جرایر کیپ ورده، موزامبیک، رواندا، زامبیا، زیمباوه، سیرالئون، اوگاندا، سنت هلن، سومالی، ماداگاسکار، سشیل، موریتانی و مصر)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان نروژاسترالیا، آمریکا، گوام، ساموآی آمریکا، پورتو ریکو، نیوزلند، کانادا، جزایر ویرجین آمریکا و سریلانکا

تحصیل رایگان در نروژ 2021 انگیزه ای قوی برای متقاضیان تحصیل در اروپا با هزینه پایین می باشد. شما عزیزان با اخذ مشاوره های تخصصی از گروه وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان 0 تا 100 اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به نروژ قرار گیرید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *