ویزای کاری

معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند

معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند

یکی از اصلی ترین صنف هایی که به نیوزلند مهاجرت می کنند، پزشکان هستند که نیاز به پشت سر گذاشتن مراحل معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند دارند. بدون در اختیار داشتن مدرک پزشکی مورد تایید، امکان کار پزشکان خارجی در کشور نیوزلند امکان پذیر نیست. وقتی صحبت از مهاجرت به دلیل کار به میان می آید، کشورهای مختلفی در سراسر جهان هستند که به دلایل متعدد، سردمدار پذیرش مهاجران متخصص از کشورهای خارجی می باشند.

جذب مهاجران برای کشورهای مهاجرپذیر که یکی از آن ها نیوزلند است، یک بازی برد-برد محسوب می شود؛ زیرا هم فرد مهاجر می تواند شرایط زندگی خود را با مهاجرت بهبود بخشد و هم کشور مقصد با وجود آن متخصص، نیروی انسانی خود را تحکیم و تقویت می کند. در این مقاله در خصوص نحوه معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند و شراط تبدیل به ویزای کاری نیوزلندویزای کاری نیوزلند توضیحاتی توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یادآوری شده است.


واجدین شرایط پزشکی در نیوزلند

برای کار و فعالیت اقتصادی در نیوزلند به عنوان یک پزشک باید تأییدیه شورای پزشکی نیوزلند (MCNZ) را دریافت کنید. در صورتی که پزشک پیش از این در کشورهایی طبابت کرده باشد که سیستم سلامت و بهداشت آن ها مشابه نیوزلند است همانند استرالیا، انگلستان و آمریکا، دیگر نیازی به گذراندن آزمون برای ثبت مدارک و اخذ مجوز از شورای پزشکی نیوزلند نیست. در صورتی که پزشک در کشورهای دیگر و مورد تایید فعالیت نکرده باشد که دارای نظام پزشکی مشابه هستند، باید آزمون مخصوص شورای پزشکی نیوزلند را با موفقیت پشت سر بگذارد تا فعالیت وی از سوی این شورا تأیید شود، اقدامات لازم جهت معادل سازی مدرک پزشکی منجمله بررسی سوابق کاری و مدارک تحصیلی در نیوزلند صورت گیرد تا امکان فعالیت پزشکی او در این کشور بصورت مستقیم یا پس از گذراندن دوره های کارآموزی مشخص فراهم شود. دانشجویانی که تحصیل پزشکی در نیوزلند را پشت سر گذاشته باشند، قادر خواهند بود در کشور نیوزلند به کار پزشکی مشغول شوند.

آزمونها و شرایط اخذ تأییدیه از شورای پزشکی نیوزلند

باید پزشک بتواند در هر زمینه، حداقل نمرات زیر را دریافت کند:

IELTSنمره
حداقل نمره در مهارت گفتاری7.5
حداقل نمره در مهارت شنیداری7.5
حداقل نمره در مهارت نوشتاری7.0
حداقل نمره در مهارت خوانش7.0

آزمون زبان انگلیسی حرفه ای (OET) ماژول پزشکی؛ پزشک باید در هر شاخه از این آزمون بتواند درجه های زیر را کسب نماید:

OETنمره
مهارت گفتاریA یا B
مهارت شنیداریA یا B
مهارت نوشتاریA یا B
مهارت خوانشA یا B

در برخی موارد ممکن است شورای پزشکی نیوزلند این اجازه را به پزشک بدهد که از گذراندن این آزمون معاف شود، البته برای معافیت از این آزمون، فرد باید به مدت 2 سال در یک کشور انگلیسی زبان کار کرده باشد که این 2 سال باید در بازه 5 سال پیش از درخواست کار در نیوزلند مطرح شده باشد. در این صورت فرد می تواند جهت معادل سازی مدرک پزشکی نیوزلند اقدام کند.

"مشاوره

سامانه الکترونیکی تأیید مدارک بین المللی در نیوزلند (EPIC)

شورای پزشکی نیوزلند لازم می داند که فارغ التحصیلان رشته پزشکی در سراسر جهان که قصد معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند را دارند در این پورتفولیو ثبت نام کنند.

در صورتی که شرایط زیر را دارید، باید وارد این سامانه شوید و مراحل لازم را انجام دهید:

  • در صورتیکه نخستین باری است که برای طبابت در نیوزلند اقدام میکنید و تاکنون هیچ گاه برای کار در این کشور اقدام نکرده اید.
  • در صورتیکه قصد دارید تأییدیه شورای پزشکی نیوزلند را دریافت کنید ولی می خواهید در حوزه جدیدی فعالیت نمایید. ممکن است حوزه کاری شما به قدری جدید باشد که تاکنون فردی در آن زمینه برای کار در نیوزلند اقدام نکرده است.

مشاوره پزشکان پس از معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند

در صورتی که شما یک پزشک تازه کار یا مشاور هستید و به تازگی فرآیند معادل سازی مدرک پزشکی در کشور نیوزلند را به پایان رسانده اید، باید اطلاع داشته باشید که سیستم مشاوره شورای پزشکی نیوزلند شامل حال تمامی افرادی که نامشان به تازگی در این سیستم به ثبت رسیده است، می شود. البته فارغ التحصیلان استرالیایی از این قضیه مستثنی هستند.

این کار (مشاوره) باعث می شود که آشنایی و اطلاعات پزشکان از سیستم سلامت نیوزلند بیشتر شود. نقش و وظیفه مشاور این است که نهایت همکاری را با شورای مورد بحث داشته باشد. این مشاور علاوه بر امور مشاوره ای به نوعی ناظر بر فعالیت های پزشک نیز محسوب می شود. وی میزان مهارت ها، توانایی ها، استعدادها، نقاط قوت و ضعف، نحوه عملکرد، دانش و استفاده از رویکردها و روش های ایمن و بی خطر را بررسی می کند. این کار باعث می شود که پزشک خود را ملزم به همگام شدن با استاندارد پزشکی در نیوزلند بداند و در سریع ترین زمان ممکن مطابق با استانداردهای موجود در این کشور رفتار نماید.

دشواری معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند

این روند به خوبی نشان می دهد که سختی های معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند، آغاز مسیر بوده است و تا زمانی که پزشک به صورت کامل با معیارهای شورای پزشکی نیوزلند هماهنگ شود، باید مسیر نسبتأ دشوار و البته آموزنده ای را پشت سر بگذارد. لازم است این نکته را نیز بدانید که در صورتی که شما شهر و محل اقامت خود در نیوزلند را تغییر دهید، به احتمال فراوان مشاور یا به عبارتی ناظر شما نیز تغییر خواهد کرد؛ ولی معمولاً افرادی که به شهری نزدیک با مسافت نه چندان طولانی نقل مکان می کنند، برای سهولت در روند کار و عدم تغییر در روش کاری پزشک و فرآیند آموزشی وی، مشاور تغییر نمی کند.

خدمات مشاوره پس از معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند

هدف شورای پزشکی نیوزلند از استخدام تیم نظارت (مشاوره) این بود که بتواند یک پل ارتباطی بین پزشک و خود به وجود بیاورد. در ابتدا مشاوران نقش رابط را داشتند و می بایست قوانین شورا را برای پزشک بیان می کردند و گزارش کار دوره ای پزشک خارجی را به شورای پزشکی ارائه می دادند. این روند مدت ها ادامه داشت و هنوز هم تقریباً همان روش مرسوم پابرجا است. امروزه در نظام نامه وظایف پزشکان، امور زیر ذکر شده است:

  • مشورت کردن با پزشک در موارد دشوار و غیرعادی و ارائه مشاوره به وی
  • بحث و تبادل نظر در مورد بیماران و یادداشتهایی که در مورد آن ها توسط پزشک به ثبت رسیده است.
  • گفتگو در مورد بازخوردی که از سوی بیماران و کارکنان در مورد پزشک دریافت شده است.
  • پیگیری نتایج مشاوره تا حد امکان
  • تشویق پزشک به رشد و توسعه مداوم فردی برای رویایی بهتر با شرایط گوناگون
  • کمک به پزشک برای عادت به شرایط فعلی زندگی، محل کار جدید و فرهنگ نو

تحصیلات مورد نیاز برای معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند

افرادی که قصد معادل سازی مدرک پزشکی در نیزولند را دارند، باید تحصیلات مورد نیاز که توسط اداره آموزش و بهداشت نیوزلند تایید شده را رعایت کنند. در قدم اول برای معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند، متقاضیان باید به زبان انگلیسی نوشتاری و گفتاری مسلط باشند. علاوه بر این، آنها باید دوره های تدریس شده در کالج ها و دانشگاه های معتبر را طی کنند که عبارت اند از:

  • مقدمه ای بر شیمی
  • جبر کالج
  • فیزیک
  • آناتومی و فیزیولوژی
  • جنین شناسی انسانی
  • بیوشیمی
  • اصول ژنتیک
  • نگارش تحقیق

لازم است که پزشک به مدت 6 تا 12 ماه (بسته به مسیر ثبت نام و اخذ تأییدیه و میزان پیشرفت کار) زیر نظر مشاور فعالیت نماید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به شرایط افراد از نظر تحصیلی و سابقه کاری می توانند امکان مهاجرت به نیوزلند را فراهم آورند.

سوالات پرتکرار در خصوص معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص معادل سازی مدرک پزشکی در زلاندنو پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا انتقال یا معادل سازی مدرک پزشکی در زلاندنو کار ساده ای است؟ بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی و استرالیا، روند انتقال یا معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند کار بسیار دشواری می باشد، و داری بوروکراسی های اداری پیچیده ای می باشد.
  • هزینه معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند چقدر است؟ تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال معادل سازی مدرک پزشکی خود در نیوزلند هستند، باید هزینه معادل سازی را که شامل برخی از فرآیند های اداری می شود را پرداخت کنند. این هزینه حدود 1500NZD (دلار نیوزلند) می باشد.
امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند

  1. علیمراد باقری گفت:

    من پزشک عمومی 50 ساله و شافل در بیمارستان دولتی هستم حدود سه سال هم در یک کشور افریقایی که تصور میکنم سیستم بهداشتی و درمانی (حد اقل از نظر قوانین) مشابه نیوزیلند دارد کار کرده ام . با توجه به سن آیا امکان مهاجرت به نیوزیلند را دارم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای مهاجرت به نیوزیلند ضمن نیاز به معادلسازی مدرک نیاز به امتیاز آوردن هم دارید که کار سختی رو در پیش خواهید داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *