مهاجرت

مقایسه زندگی در سوئیس و مکزیک

مقایسه زندگی در سوئیس و مکزیک

اگرچه بسیاری از افراد بر این باورند که زندگی در کشورهای اروپایی در مقایسه با سرزمین های واقع در آمریکای جنوبی سراسر برتر بوده و در زمینه های گوناگون برتری با کشورهای قاره اروپا می باشد. مقایسه زندگی در سوئیس و مکزیک به آن دلیل می تواند اهمیت زیادی داشته باشد که شرایط زندگی برای متقاضیان در هر دو کشور کاملا متفاوت می باشد. شاخصه های گوناگون زندگی در سرزمین های توسعه یافته چون امنیت بالای اجتماعی، امکان دریافت دستمزد مطلوب مطابق با کار، برخورداری از رفاه اقتصادی و بهره مندی از نظام آموزشی ایده آل با به روزترین امکانات حال حاضر دنیا، فاکتورهایی هستند که در بررسی شرایط زندگی در دو کشور گوناگون جهان مد نظر قرار می گیرند. با این اوصاف ما کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد داریم با بررسی تمامی این موارد به مقایسه ای جامع میان سوئیس و مکزیک بپردازیم.

  • شرایط زندگی در سوئیس چگونه است؟
  • بهترین مسیر مهاجرت به سوئیس چیست؟
  • محدودیت های مهاجرت به سوئیس چیست؟
  • آیا مکزیک کشور مناسبی برای زندگی است؟
  • محدودیت های مهاجرت به مکزیک چیست؟
  • چرا مهاجرت به مکزیک می تواند یک انتخاب بزرگ باشد؟

مقایسه کلی زندگی در سوئیس و مکزیک

کشور سوئیس یکی از سرزمین های کوچک اما قدرتمند اروپایی است؛ سوئیس از 26 کانتون تشکیل شده و ژنو و زوریخ در واقع قطب های اقتصادی آن می باشند. با توجه ارقام قابل ملاحظه این کشور در میزان تولید ناخالص داخلی و همچنین امکان دریافت حقوق های نجومی در تخصص های گوناگون، سوئیس یکی از کشورهای ثروتمند و مرفه اروپایی به شمار می رود. اگرچه طبق آمار رسمی 26% از جمعیت حال حاضر سوئیس در سال 2022 را مهاجرین بین المللی مقیم این کشور تشکیل داده اند، تعداد این افراد در مقایسه با جمعیت مهاجرین خارجی حاضر در شهرهای مکزیک بسیار اندک می باشد. تعداد افراد خارجی که در کشور مکزیک به دنیا آمده اند 1200000 و تعداد مهاجرین بین المللی دارای اقامت این کشور بیش از 4 میلیون نفر اعلام شده است. این درحالی است که جمعیت کشور سوئیس مجموعا 8.6 میلیون نفر می باشد.

تفاوت شمار خارجیان حاضر در سوئیس و مکزیک

مکزیک یکی از کشورهای مهاجرپذیر آمریکای شمالی بوده و مجاورت و همسایگی آن با کشورآمریکا، تاثیر بسزایی بر المان های گوناگون زندگی و همچنین نظام آموزشی در این کشور داشته است. علی رغم فراز و نشیب های بسیار در تاریخ مکزیک، این کشور توانست در سال 1821 میلادی به طور رسمی استقلال خود را اعلام دارد اما زبان مردم این کشور همچنان اسپانیایی می باشد. اگرچه در حوزه اقتصادی عملکرد سرزمین های مکزیک و سوئیس کاملا متفاوت بوده و نرخ تولید ناخالص داخلی بیشتر در مکزیک را می توان ناشی از مساحت 48 برابری آن نسبت به سوئیس دانست، با این وجود کشور مکزیک توانسته است در سال های اخیر با صادرات فرآورده های غذایی و همچنین توسعه صنایع پتروشیمی خود به رشد قابل توجهی در حوزه اقتصاد دست یابد.

مقایسه آب و هوای کشورهای سوئیس و مکزیک

اگرچه بسیاری از افراد بر این باورند که کشور سوئیس به علت موقعیت جغرافیایی خاص خود و برخورداری از نواحی کوهستانی متعدد دارای آب و هوای بسیار سردی در طول سال می باشد، باید خاطرنشان کرد که متوسط دمای این کشور به در فصل زمستان به صفر درجه سانتی گراد می رسد. همچنین سوئیس دارای شهرهایی چون Valais می باشد که افراد با زندگی در آن ها تابستان های گرم با دمای 32 درجه را تجربه خواهند کرد. پوشش برف بر کوه های سوئیس را می توان در ماه های ژانویه، فوریه و مارس مشاهده نمود. در طرف مقابل اما بسیاری از متخصصین این زمینه مکزیک را با لقب کشور همیشه بهار مس شناسند؛ دلیل این امر نیز عبور مدار رأس السرطان و متوسط دمای 16 درجه سانتی گرادی شهرهایی چون مکزیکوسیتی است. میانگین بارش سالانه در مکزیک 650 میلی متر برآورد شده است.

مقایسه زندگی تحصیلی در سوئیس و مکزیک

مقایسه زندگی تحصیلی در سوئیس و مکزیک

تحصیل در سوئیس یکی از محتمل ترین و پرمخاطب ترین شیوه های مهاجرت و زندگی در این کشور مدرن می باشد؛ با توجه به تعدد دانشگاه های ممتاز و معتبر در شهرهایی چون لوزان، بازل و زوریخ و همچنین بورسیه های پرشماری که از سوی دولت این کشور به علاقه مندان دارای سوابق تحصیلی ایده آل ارائه می گردد، اشخاص می توانند تجربه مطلوبی را در این زمینه کسب نمایند. هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئیس برای مهاجرین خارجی 12000€ الی 17000€ (یورو) تعیین شده و با توجه به گران بودن هزینه زندگی در سوئیس، دانشجویان متحمل هزینه 950€ (یورو) بابت مخارج ماهیانه خود خواهند شد؛ این درحالی است که هزینه تحصیل در مدارس و دانشگاه های مکزیک بسیار پایین تر از ارقم مذکور می باشد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از این مراکز به شرح ذیل است:

  • پاسپورت معتبر
  • برخورداری از تمکن مالی
  • ارائه مدرک زبان
  • ارائه سوابق تحصیلی همراه ریز نمرات دیپلم
  • گواهی سلامت پزشکی
  • Study Plan

از بهترین شهرهای مکزیک برای تحصیل می توان Cabo San Lucas و Playa del Carmen را نام برد؛ با توجه به اینکه دانشگاه های دولتی مکزیک در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به جذب افراد می پردازند، اشخاص می توانند با نظر به متوسط شهریه 600$ (دلار) تعیین شده از سوی این موسسات به اخذ ویزای تحصیلی مکزیک مبادرت ورزند. شایان ذکر است که شهریه تحصیلی دانشگاه های خصوصی مکزیک حداقل 1600$ و حداکثر نیز 17000$ (دلار آمریکا) تعیین گشته است. در ادامه به مقایسه میان برترین دانشگاه های سوئیس و مکزیک می پردازیم:

برترین دانشگاه های سوئیسرتبه در جهانبرترین دانشگاه های مکزیکرتبه در جهان
ETH Zurich13Tecnológico de Monterrey158
École Polytechnique Fédérale de Lausanne38Universidad ANAHUAC561
University of Zurich90Universidad Panamericana México602

مقایسه شرایط زندگی در سوئیس و مکزیک

نرخ بیکاری در هر دو کشور سوئیس و مکزیک نزدیک به 3% بوده و عموم شهروندان آن ها دغدغه چندانی از این بابت ندارند. متوسط درآمد کارکنان حاضر در کشور سوئیس 9400€ (یورو) اعلام شده است که در مقایسه با میانگین درآمد 2360 دلاری شهروندان مکزیکی رقم بسیار بالاتری محسوب می گردد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگرچه حقوق افراد در سوئیس بسیار بالاتر می باشد، هزینه زندگی در این کشور نیز به فراخور این امر در سطح بسیار بالاتری نسبت به مکزیک قرار دارد. در پایان شما عزیزان می توانید اطلاعات بیشتری را در زمینه مقایسه دو کشور سوئیس و مکزیک از طریق برقراری ارتباط با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب نمایید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *