ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین

مقطع کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین

انتخاب مقطع کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین می تواند به فرد کمک کند که از امتیازهای ویژه اقامتی برخودار باشد اما کم حاشیه نیست. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که لیختن اشتاین یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است. بسیاری از امکانات موجود در این کشور شبیه به شرایط زندگی در سوئیس است. در این شرایط است که می توان انتظار داشتافرادی تمایل داشته باشند که این کشور را برای زندگی خود انتخاب کنند. انتخاب گزینه تحصیل در این کشور نیز یکی از راهکارهای اولیه برای ورود به این کشور است. با این حال شاید انتخاب آن چندان منطقی به نظر نرسد.

  • شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور چگونه است؟
  • آیا تحصیل در لیختن اشتاین می تواند ارزشمند باشد؟
  • هزینه های تحصیل دوره کارشناسی ارشد در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان بدون مدرک زبان در این کشور تحصیل کرد؟

باید به این نکته اشاره کرد که به طور کلی تحصیل در این کشور اروپایی می تواند ارزشمند باشد اما چالش های زیادی به همراه دارد. فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور شاید سخت نباشد اما به راحتی نمی توان ویزای این کشور را به دست آورد. برای این که بتوان درک بهترین از این موضوع داشت، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت لیختن اشتاین را به عنوان مقصد تحصیلی در ادامه بررسی خواهند کرد.

کیفیت تحصیل در لیختن اشتاین برای دانشجویان خارجی

یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه داشت آن است که آیا تحصیل در این کشور می تواند ارزش آفرین باشد یا خیر. مهم ترین موضوعی که در این رابطه باید به آن توجه داشت آن است که مقطع کارشناسی ارشد برای بسیاری از افراد یک دوره کمک آموزشی برای تقویت رزومه و دانش است. در چنین شرایطی فرد باید تلاش کند تا در بهترین دانشگاه ممکن به ادامه تحصیل بپردازد. در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره داشت که لیختن اشتاین کشوری نیست که بتوان آن را از نظر علمی مورد تایید قرار داد.


برخی از بهترین دانشگاه های لیختن اشتاین در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

  • University of Liechtenstein
  • University for Human Sciences in the Principality of Liechtenstein
  • International Academy of Philosophy

با این وجود باید در نظر داشت که در بین 3000 دانشگاه برتر جهان، نامی از هیچ یک از دانشگاه های فوق دیده نمی شود. این خود یکی از مهم ترین چالش هایی است که در این رابطه وجود دارد.

شرایط کلی تحصیل در لیختن اشتاین

مسیر تحصیل فوق لیسانس در لیختن اشتاین

باید به این نکته توجه جدی داشت که ورود به مقطع کارشناسی ارشد در کشورهای مختلف ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. با این وجود باید به این نکته اشاره کرد که در لیختن اشتاین نیز مسیر نسبتا ساده است. افرادی که این کشور را برای آینده خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که در مرحله اول به یک مدرک معتبر کارشناسی نیاز خواهند داشت. در کنار این باید توجه داشت که در شرایط کنونی، دریافت پذیرش از دانشگاه های لیختن اشتاین بدون مدرک زبان ممکن نیست.

در کنار این مدارک، در اختیار داشتن مدارک زیر نیز الزامی است:

  • ترجمه ریز نمرات تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • رزومه تحصیلی
  • توصیه نامه از اساتید مقطع کارشناسی

مسیر تحصیل فوق لیسانس در لیختن اشتاین

برای دانشجویان رشته های هنری الزامی است که یک پرتفولیو نیز به پرونده خود اضافه کنند. در غیر این صورت پروسه پذیرش دانشجویان با ناکامی همراه خواهد شد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که از دانشجویان هزینه هایی برای دریافت پذیرش نیز دریافت خواهد شد.

هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه ویژه داشت، هزینه هایی است که فرد برای آینده خود به آن نیاز خواهد داشت. دانشجویان در لیختن اشتاین با شهریه بالایی روبرو نخواهند شد. متوسط شهریه در لیختن اشتاین برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 2700€ (یورو) در سال است. دانشجویان خارجی می توانند در این کشور بورسیه نیز دریافت کنند اما باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، هیچ قطعیتی برای دریافت این بورسیه وجود ندارد.

محاسبه هزینه های زندگی در لیختن اشتاین

هزینه های کلی تحصیل سالانه در لیختن اشتاین را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

هزینه های کلی مقطع کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین

اگرچه دانشجویان شانس کار ضمن تحصیل در این کشور را نیز خواهند داشت اما در مجموع، لیختن اشتاین یکی از کشورهای نسبتا پر هزینه اروپایی برای تحصیل و زندگی است. با این حال امتیازهایی که در این کشور وجود دارد بسیار بیشتر است و می توان با همه این تفاسیر آن را ارزشمند دانست. در صورتی که تمایل به انتخاب بهترین گزینه برای خود دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالاتی درباره مقطع کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین

از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • دوره کارشناسی ارشد در این کشور چقدر به طول می انجامد؟ 2 سال
  • زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین چیست؟ اکثر رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *