ویزای تحصیلی

رشته مدیریت ساخت در تایلند

رشته مدیریت ساخت در تایلند

در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که رشته مدیریت ساخت در تایلند یکی از رشته های استثنایی در این کشور به حساب می آید. بسیاری از رشته های تحصیلی در تایلند با کیفیت مناسبی ارائه نمی شوند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب کنند. در چنین شرایطی است که فرد یا افراد زیادی می توانند به راحتی تایلند را از بین کشورهای مورد نظر خود خارج کنند. یکی از دلایلی که در سال های اخیر توجه به این کشور بیشتر شده است، تمایل به تحصیل در منطقه شرقی آسیا است.

رشته مدیریت ساخت یکی از رشته های مرتبط با گروه مهندسی است که با توجه به نیاز به توانایی های مدیریتی در این حوزه ایجاد شده است. افرادی که در این رابطه کار می کنند، مسئولیت های سنگینی را به عهده خواهند داشت و این مسئله باید پیش از ورود به این رشته مورد توجه قرار گیرد. محدودیت هایی که برای دانشجویان در این کشور وجود دارد نیز نسبتا زیاد است و نمی توان انتظار داشت که به راحتی بتوان آن را انتخاب کرد. همین مسئله سبب شده است تا مشاورین ما در موسسه سفیران سروش سعادت، به بررسی روند تحصیل رشته مدیریت ساخت در تایلند بپردازند.

  • چرا تحصیل رشته مدیریت ساخت در کشوری مانند تایلند نمی تواند امتیاز ویژه باشد؟
  • برای تحصیل در این رشته، کدام دانشگاه های تایلند شرایط بهتری دارند؟
  • چه هزینه هایی برای تحصیل در رشته مدیریت ساخت باید پرداخت شود؟
  • آیا می توان بازار کار مدیران ساخت را در تایلند مناسب دانست؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت ساخت در تایلند

در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که تایلند یکی از کشورهایی است که کمتر برای تحصیل مورد توجه قرار می گیرند. با این حال به دلیل شرایط خاصی که شرق آسیا پیدا کرده است، انتظار می رود که تایلند نیز مورد توجه بیشتری قرار گیرد. فرایند تحصیل در تایلند برای دانشجویان خارجی به گونه ای است که می توان انتظار داشت دشواری خاصی از نظر دریافت پذیرش و همچنین ویزای تحصیلی تایلند برای دانشجویان وجود نداشته باشد.


دانشجویان برای تحصیل در تایلند این فرصت را خواهند داشت که رشته مدیریت ساخت را در مقطع کارشناسی نیز انتخاب کنند ولی محدودیت هایی برای انتخاب این رشته وجود دارد که باید به آن نیز اشاره کرد. این محدودیت بیشتر از نظر تعداد دانشگاه هایی است که این رشته را ارائه می کنند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که تنها برخی از دانشگاه های تایلند به زبان انگلیسی این رشته را ارائه می کنند.

برخی از رشته هایی که می توان به کمک آن ها وارد دوره کارشناسی ارشد مدیریت ساخت شد عبارتند از:

  • مکانیک
  • معماری
  • عمران
  • متالوژی
  • ساخت و ساز و غیره

به علاقمندان به این رشته توصیه می شود تا اطلاعات دقیقی در رابطه با چگونگی ادامه تحصیل در این رشته را به دست آورند.

شرایط تحصیل رشته مدیریت ساخت در تایلند

دانشگاه های برتر تایلند در رشته مدیریت ساخت

در تایلند دانشگاه های قدرتمندی برای تحصیل وجود ندارد و این نکته را باید صادقانه اعلام کرد. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که در رشته مدیریت ساخت اما دانشگاه های این کشور شرایط نسبتا مناسب تری دارند و می توان برخی از آن ها را در سطح جهان مناسب دانست. برای مثال، موسسه تکنولوژی آسیایی در تایلند رتبه 153 جهان در این رشته را به دست آورده است.

برخی دیگر از این دانشگاه ها عبارتند از:

بهترین دانشگاه های رشته مدیریت ساخت در تایلند

هزینه تحصیل رشته مدیریت ساخت در تایلند

یکی از مسائلی که تحصیل در تایلند را برای بسیاری از افراد سخت می کند، پرداخت هزینه هایی که در مسیر پایان دوره تحصیل خود در این کشور وجود دارد است. در حال حاضر می توان گفت که تایلند یکی از کشورهای گران آسیای شرقی است و نمی توان به راحتی آن را به بسیاری از افراد توصیه کرد.

هزینه کلی تحصیل رشته مدیریت ساخت در این کشور را می توان به شرح زیر دانست:

  • شهریه دانشگاه های خصوصی در حدود 25000$ (دلار)
  • شهریه دانشگاه های دولتی در حدود 14000$ (دلار)
  • هزینه زندگی در ماه برای یک دانشجو در حدود 550$ (دلار)
  • دانشجویان امکان کار ضمن تحصیل در این کشور را نخواهند داشت!!

شرایط کار در حوزه CM در تایلند

در حال حاضر می توان گفت که شرایط زندگی در تایلند به گونه ای نیست که بتوان به سادگی آن را به بسیاری توصیه کرد و به همین دلیل است که حتی بسیاری از مهاجران خارجی پس از دریافت مدرک تحصیلی خود تلاش می کنند که به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. همین مسئله سبب می شود تا توصیه شود که فرد هزینه های تحصیل در تایلند را در کشورهای دیگر بپردازد. با همه این اوصاف یک مدیر ساخت در این کشور می تواند درآمدی در حدود 177000THB (بات تایلند) را دریافت کنند. در صورتی که شما نیز به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی برای خود هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

پرسش های کلیدی درباره رشته مدیریت ساخت در تایلند

بر کسی پوشیده نیست که مدیریت ساخت یکی از رشته های بسیار مهم در جهان امروز است. این افراد در توسعه فیزیکی شهرها نقش بسیار پررنگی دارند. همین مسئله سبب شده است که افراد بیشتری تمایل داشته باشند تا در این رشته تحصیل کنند. این یکی از مزیت های انتخاب این رشته است که بتوانند به سرعت وارد بازار کار شوند.

  • آیا مدیریت ساخت رشته ای ارزشمند در تایلند است؟ بله این کشور در حال توسعه روز افزون است. در چنین شرایطی است که فرد می تواند آینده کاری خود در این کشور را نیز روشن تصور کند.
  • آیا هزینه های تحصیل رشته مدیریت ساخت در این کشور بالا است؟ متاسفانه هزینه های کلی تحصیل در تایلند بالا است. به همین دلیل است که افراد نمی توانند با انتخاب این کشورامید داشته باشند که هزینه ای کم برای تحصیل داشته باشند.
  • فرایند دریافت پذیرش در رشته مدیریت ساخت در تایلند چگونه است؟ افرادی که بخواهند در این رشته تحصیل کنند، از طریق سابقه تحصیلی خود پذیرش دریافت می کنند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *