مهاجرت

مهاجرت اتباع افغانستان به هلند

مهاجرت اتباع افغانستان به هلند

مهاجرت اتباع افغانستان به هلند همانند ملل سایر کشورهای دنیا به طرق مختلف امکان پذیر است. هلند کشوری فوق العاده زیبا و توسعه یافته است که از 12 استان تشکیل شده است. هلند در قاره اروپا واقع گردیده و با کشورهای آلمان در شرق و بلژیک در جنوب همسایه است و از شمال غربی به دریای شمال ختم می شود. کشور هلند علاوه بر این که عضوی از اتحادیه اروپا (EU) می باشد، در حوزه یورو (Euro Zone، G10، NATO، OECD، WTO) و حوزه شنگن (Schengen Area) نیز عضو است. هلند در حال حاضر کم تر از 20 میلیون نفر جمعیت دارد که به لحاظ شاخص توسعه انسانی و تولید نلخالص داخلی به ازای جمعیت، به ترتیب رتبه 10 و 11 را در دنیا به خود اختصاص داده است. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات شما پاسخ داده می شود.

مهاجرت اتباع افغانستان به هلند از طریق تحصیل

بهترین راه مهاجرت به هلند قطعا از طریق تحصیل می باشد. اتباع افغانستان باید از یکی از دانشگاه های هلند پذیرش گرفته و در نهایت برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. منتهی باید توجه داشت که اتباع افغانستان همانند بسیاری دیگر از ملل حوزه خاورمیانه، برای اخذ ویزای تحصیلی بدون داشتن مدرک زبان تافل یا آیلتس شانسی نخواهند داشت. شهریه دانشگاه های هلند نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی)، نوع رشته (پزشکی، مهندسی برق، حقوق و غیره)، مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و تابعیت فرد (اتحادیه اروپا یا خارج از اتحادیه اروپا) متفاوت خواهد بود.

منتهی دانشجویان سایر ملل یا اصطلاحا non-EU/EEA students که شامل افغان ها، ایرانی ها، ژاپنی ها و غیره می شود برای تحصیل در هلند طی به شرح ذیل شهریه پرداخت می نمایند:

  • در مقطع کارشناسی: سالیانه بین 6000€ تا 15000€ (یورو)
  • در مقطع کارشناسی ارشد: سالیانه بین 8000€ تا 20000€ (یورو)

البته دانشگاه های خصوصی هلند با توجه به این که برخلاف دانشگاه های دولتی بودجه ای از دولت هلند دریافت نمی کنند، شهریه بیشتری از دانشجویان دریافت می کنند. شهریه دانشگاه های خصوصی هلند ممکن است به 30000€ (یورو) در سال نیز برسد؛ هرچند شهریه پرداختی در رشته های پزشکی و تجارت حتی کمی بیشتر می باشد. علاوه بر شهریه دانشگاه ها، نکته دیگری که دانشجویان افغان باید به آن توجه داشته باشند هزینه زندگی در هلند است که با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فرد متفاوت خواهد بود.

در نمودار ذیل متوسط هزینه زندگی ماهیانه در برخی از شهرهای محبوب هلند بیان شده است:

متوسط هزینه ماهیانه زندگی در شهرهای محبوب هلند

مهاجرت اتباع افغانستان به هلند از طریق کار

مهم ترین نکته برای کار در هلند این است که اتباع افغانستان از آن جایی که شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستند، برای اخذ ویزای کاری هلند ابتدائا باید پیشنهاد شغلی داشته باشند. پس از اخذ پیشنهاد شغلی یکسری مدارک باید تقدیم سفارت هلند شود که برخی از آن ها عبارت هستند از:

  • قرارداد کاری با کارفرمای هلندی ای که مجوز استخدام افراد خارج از اتحادیه اروپا را داشته باشد
  • گواهی اثبات کننده این امر که برای فرصت شغلی مربوطه فرد مناسبی در خاک هلند و سایر کشورهای اتحادیه وجود نداشته است
  • رزومه به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی مدارک مذکور در رزومه به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان هلندی یا انگلیسی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • بیمه درمانی معتبر در هلند
  • قرارداد کاری مربوطه حقوق ماهیانه ای معادل حداقل درآمد در هلند به فرد پیشنهاد داده باشد یعنی 25000$ (دلار آمریکا) در سال
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا visa fee

مهاجرت اتباع افغانستان به هلند از طریق کار

مهاجرت اتباع افغانستان به هلند از طریق خرید ملک

در هلند نیز همانند ژاپن، آلمان، اتریش و برخی کشورهای دیگر خارجی ها اجازه خواهند داشت ملک خریداری کنند. منتهی اتباع افغان از طریق خرید ملک در هلند نمی توانند اقامت این کشور را به دست آورند. در حالی که در برخی کشورها مثل رومانی و ایران خارجی ها اجازه خرید ملک ندارند، کشورهایی مثل هلند این کار را قانونی می دانند. منتهی کشورهای کمی هستند که به واسطه خرید ملک به خارجی ها اقامت هم می دهند و از آن جمله می توان به پرتغال، اسپانیا و یونان اشاره نمود.

راه های مهاجرت اتباع افغانستان به هلند

راه های مهاجرت اتباع افغانستان به هلند شامل چندین روش است که هر فردی باید براساس شرایط و هدف خود یکی از مسیرهای موجود را انتخاب برای آن آماده شوند. یکی از راه های رایج برای مهاجرت اتباع افغانستان کار و مهاجرت از طریق کار به کشور هلند است. اگر می خواهید برای مهاجرت کاری به کشور هلند اقدام کنید باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای هلندی برای اخذ ویزای کار این کشور داشته باشید. مسیر دیگر ثبت شرکت در هلند است که یکی از راه های عالی و مناسب برای مهاجرت اتباع افغانستان به هلند است. از دیگر راه های مهاجرت به هلند برای اتباع افغانستان که برای هلند عالی است، استارت آپ است. هلند مرکز بهترین و برترین استارت آپ های دنیاست.

از دیگر مسیرهای مهاجرتی برای مهاجرت به اتباع افغانستان راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی است که برای اتباع افغانستان نیز می تواند یک مسیر مناسب باشد. در حال حاضر می توانید از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور هلند نیز یک مسیر مهاجرتی را طی کنید، البته در صورتی که منابع مالی خوبی دارید. همچنین یک گزینه دیگر نیز برای مهاجرت اتباع افغانستان به هلند وجود دارد که تحصیل است. تحصیل در هلند برای اتباع افغانستان از طریق اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور امکان پذیر است.  برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات تخصصی درباب مهاجرت اتباع افغانستان به هلند

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • مهاجرت اتباع افغانستان به هلند از طریق تحصیل چگونه است؟ بهترین راه مهاجرت به هلند قطعا از طریق تحصیل می باشد. اتباع افغانستان باید از یکی از دانشگاه های هلند پذیرش گرفته و در نهایت برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. منتهی باید توجه داشت که اتباع افغانستان همانند بسیاری دیگر از ملل حوزه خاورمیانه، برای اخذ ویزای تحصیلی بدون داشتن مدرک زبان تافل یا آیلتس شانسی نخواهند داشت. شهریه دانشگاه های هلند نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی)، نوع رشته (پزشکی، مهندسی برق، حقوق و غیره)، مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و تابعیت فرد (اتحادیه اروپا یا خارج از اتحادیه اروپا) متفاوت خواهد بود.
  • راه های مهاجرت اتباع افغانستان به هلند چگونه است؟ راه های مهاجرت اتباع افغانستان به هلند شامل چندین روش است که هر فردی باید براساس شرایط و هدف خود یکی از مسیرهای موجود را انتخاب برای آن آماده شوند. یکی از راه های رایج برای مهاجرت اتباع افغانستان کار و مهاجرت از طریق کار به کشور هلند است. اگر می خواهید برای مهاجرت کاری به کشور هلند اقدام کنید باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای هلندی برای اخذ ویزای کار این کشور داشته باشید. مسیر دیگر ثبت شرکت در هلند است که یکی از راه های عالی و مناسب برای مهاجرت اتباع افغانستان به هلند است. از دیگر راه های مهاجرت به هلند برای اتباع افغانستان که برای هلند عالی است، استارت آپ است. هلند مرکز بهترین و برترین استارت آپ های دنیاست.
5/5 - (2 امتیاز)

10 دیدگاه برای “مهاجرت اتباع افغانستان به هلند

  1. سلام
    حسین ولد عبدالله اسم پدر عبدالله
    حسین قربانی از افغانستان هستم در تهران هستم
    از افغانستان یک چهار ماه می‌شود آمده‌ام مهاجر شدم در ایران مشکل کلی دارم ر ایران بی سرپرست هستم می‌خواهم هلند بیام باید چی کار کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      در زمینه مهاجرت غیر قانونی نمی تونیم کمکی به شما داشته باشیم.
      در صورتی که شرایط مالی مناسبی دارید، می تونید برای تحصیل در هلند اقدام کنید

  2. افغان گفت:

    سلام وقت بخیر
    من شغلم نجاریه وبیشتر کار ساختمان هستم
    و رشته تحصیلاتم معماریه
    آیا من می تونم ویزای کاری هلند رو بگیرم

    با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فقط در صورتی می تونید برای کار در هلند اقدام کنید، که یک پیشنهاد کاری داشته باشید

  3. امیرعباس گفت:

    سلام وقت بخیر
    من زبان انگلیسی در سطح پیشرفته خواندم
    و تا دیپلم هم تحصیل کردم
    ۲۲ سال سنمه و شغلم نجاریه .
    لوله کشی هم کار کردم و میخوام برای پناهندگی هلند اقدام کنم بنظر شما با توجه به این شرایط الان برای من چجوری میشه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      پناهندگی شما به مواردی که در بالا اشاره کردید ارتباطی نداره. شما باید دلایل روشنی داشته باشید که چرا زندگی در کشور خودتون خطرناک هست برای شما

  4. شقیق الله گفت:

    سلام من و خانم ام بابچه هام از دست طالبان اومدیم ایران چون خانم ام دردفتر هالند در افغانستان خیلی کارکرده ازدستی طالبان خیلی به عضاب بودیم وجونمان درختربود میخوایم شما برای ما رأی حل ش راه بیگوید تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر مقصودتون پناهندگی هست، باید در درخواست خودتون رو به سفارت این کشور بدید تا بررسی کنند

  5. رمضان سیدی گفت:

    ارتش افغانستان امدن ایران اس دست طالبان میخواهم درخواست پناهندگی در هالند بدم جانم دخطر هست لطفان کمکم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید به نهادهای مرتبط با سازمان ملل درخواست پناهندگی بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *