ویترین

مهاجرت به مراکش

مهاجرت به مراکش

بسیاری از مهاجران نیازی به ویزای مهاجرت به مراکش ندارند، اما همه اتباع خارجی باید ظرف 90 روز اول برای اجازه اقامت اقدام کنند. ویزا یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید جهت مهاجرت به مراکش در نظر گرفته شود، اما در این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سایر موضوعات اصلی را مورد بررسی قرار می دهند تا هموطنان گرامی قبل از نقل مکان کردن به این کشور اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند. استانداردهای مراکش ممکن است با استانداردهای کشورهای غربی متفاوت باشد و افراد نباید سطح تمیزی و سازماندهی یکسانی را پیش بینی کنند. زندگی در مراکش با فضایی آرام تر و راحت تر مشخص می شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این سبک زندگی آرام می ‌تواند معایبی داشته باشد.

مراکش قرن‌ ها است که یک دیگ ذوب قومی بوده است و در اینجا اروپایی ‌ها، بربرها، آفریقایی‌ های جنوب، خاورمیانه ‌ای ‌ها، آمریکایی‌ ها و غیره را می توان دید. به عنوان چهارراه اروپا، آفریقا، و خاورمیانه، مردم محلی بسیاری از آداب و رسوم، گویش ها، سنت ها را در آنچه که اکنون یک مخلوط فرهنگی غنی است پذیرفته اند. به همین دلیل، جامعه مهاجران زنده و سالم و کاملاً نزدیک است، با همسایگانی که برای اخبار و اطلاعات در خانه خود به یکدیگر متکی هستند.

مهاجرت به مراکش و ویزای مورد نیاز

به طور کلی، افرادی که شهروند ایران، سودان، مصر یا سوریه هستند، برای بازدید از مراکش باید ویزای ورود دریافت کنند. برعکس، افرادی که اهل ایالات متحده یا هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند، نیازی به آن ندارند. ویزای ورود تنها نوع ویزای موقت موجود است و معمولاً 3 ماه اعتبار دارد و افرادی که برای ورود به مراکش نیاز به ویزا دارند، باید این روند را خیلی قبل از سفر خود شروع کنند. ویزای توریستی به افراد اجازه می دهد تا برای مقاصد گردشگری از مراکش دیدن کنند و معمولاً تا 90 روز اعتبار دارد. اما ویزای اقامت برای افرادی است که قصد دارند برای مدت طولانی در مراکش بمانند و این نوع ویزا برای افرادی مناسب است که به دنبال کار، تحصیل یا زندگی طولانی مدت در مراکش هستند.


فرآیند برنامه دریافت ویزا جهت مهاجرت به این کشور به صورت زیر است:

پروسه دریافت ویزا برای مهاجرت به مراکش

مدارک لازم برای اخذ ویزای مراکش

مهمترین مدارکی که باید جهت ارسال درخواست ویزا به سفارت مراکش ارسال شوند عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • کپی از 3 صفحه اول پاسپورت
  • 2 عکس با اندازه پاسپورت
  • مدرک بیمه درمانی
  • مدرک مالی کافی برای اقامت، به عنوان مثال صورت حساب بانکی، فیش حقوقی و قرارداد کار

مدارک لازم برای اخذ ویزای مراکش

برای افرادی که برای ویزای تجاری اقدام می کنند، مدارک مورد نیاز شامل موارد ذکر شده در بالا به همراه یک الزام اضافی است. علاوه بر پاسپورت معتبر، فرم درخواست تکمیل شده، عکس پاسپورت، مدرک اقامت و مدرک کافی، متقاضیان باید یک کپی از دعوت نامه صادر شده توسط شرکتی که قصد بازدید از مراکش را دارند ارائه دهند. از طرف دیگر، اگر هدف از بازدید شامل شروع یک کار جدید در کشور باشد، یک نسخه از قرارداد کار باید به عنوان بخشی از درخواست ویزا ارائه شود. این اسناد به عنوان شواهدی از فعالیت ها و ترتیبات مرتبط با تجارت در مراکش انجام می شود و از روند درخواست ویزا پشتیبانی می کند.

مزایای مهاجرت به هلند

در نمودار زیر به هزینه دریافت ویزای مراکش اشاره شده است:

هزینه دریافت ویزای مراکش

مهاجرت به مراکش و مجوزهای اقامت در این کشور

پس از نقل مکان به مراکش، افرادی که قصد اقامت برای بیش از 90 روز را دارند، ملزم به دریافت مجوز اقامت خواهند بود که به عنوان carte de séjour شناخته می شود. این مجوز را می توان از مقامات مهاجرت، به ویژه اداره خارجی، واقع در ایستگاه مرکزی پلیس در منطقه مربوطه دریافت کرد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که فرآیند برخورد با بوروکراسی مراکش اغلب می ‌تواند زمانبر و چالش ‌برانگیز باشد و اغلب به صبر و پشتکار نیاز دارد. بنابراین، به افراد توصیه می ‌شود پس از ورود به مراکش هرچه زودتر درخواست مجوز اقامت را آغاز کنند تا زمان کافی برای تکمیل و پردازش داده شود.

شرایط مهاجرت به فرانسه

هنگام مهاجرت به این کشور، متقاضیان باید از داشتن مهر ورود در گذرنامه خود در بندر ورودی خود اطمینان حاصل کنند. .برای درخواست اجازه اقامت علاوه بر مهر ورود خود، متقاضیان به موارد زیر نیاز دارند:

  • 2 فرم درخواست تکمیل شده (موجود در اداره مهاجرت)
  • 10 عکس با فرمت پاسپورت (در حالی که صورت فرد سه چهارم عکس را گرفته است).
  • مجوز کار
  • بررسی سابقه کیفری از کشور قبلی (که ممکن است تا 40 روز طول بکشد تا پردازش شود).
  • بیانیه ای از بانک مراکشی به عنوان اثبات موجودی بانک محلی
  • یک گواهی پزشکی تکمیل شده توسط یک پزشک محلی که تأیید می کند فرد بیماری مسری ندارد.

هر یک از این اسناد باید در نزدیک ترین دفتر منطقه محلی افراد قانونی شود و در 2 نسخه ارائه شود. متقاضیان می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند تا از شرایط اقامت در مراکش و سایر کشورهای همسایه بیشتر آشنا شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *