ویزای توریستی

مکان های دیدنی آذربایجان

مکان های دیدنی آذربایجان

در این نوشتار هموطنان می توانند با برخی از بهترین مکان های دیدنی آذربایجان آشنا شوند و با بازدید از آن ها خاطرات دلنشینی را ثبت نمایند. از پایتخت خیره کننده باکو در سواحل دریای خزر گرفته تا آتشفشان های گلی و تپه های آتشین، این کشور منحصر به فرد در تقاطع اروپا و آسیا برای مسافران ماجراجو ضروری است. آذربایجان در منطقه قفقاز واقع شده و کشوری که در شرق اروپا و غرب آسیا قرار دارد، بنابراین مسافران باید انتظار داشته باشند که وقتی سنت های شرقی و غربی با هم ملاقات کنند، در مکان های دیدنی آذربایجان سرگرمی زیادی خواهند داشت. در دریای خزر، استراحتگاه های ساحلی نیمه گرمسیری جذابی وجود دارد، یا می توان نام آذربایجان را به عنوان سرزمین آتش تجربه کرد و به کوه های آتشین و آتشفشان های گلی رفت.

این شهر در دامنه تپه، مساجد و مناره های باستانی و همچنین برخی از چشمگیرترین معماری های مدرن جهان را به شکل برج های شعله باکو در خود پنهان می کند، بنابراین بدون توجه به برنامه و محدودیت های زمانی، آذربایجان در چهارراه اروپا و آسیا به بازدیدکنندگان زیادی ارائه می دهد. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی برخی از بهترین مکان های دیدنی آذربایجان پرداخته اند که نباید از دست داد. این مکان ها همه چیز را برای ارائه دارند، از معماری باستانی گرفته تا فرهنگ غنی.

باکو در صدر لیست مکان های دیدنی آذربایجان

باکو با داشتن جذابیت بی نظیر، در صدر لیست مکان های دیدنی آذربایجان قرار گرفته است. پایتخت آذربایجان، باکو، در سواحل دریای خزر، ترکیبی نسبتاً عجیب از شهر باستانی ایچری ‌شهر محصور شده و شیدایی برای معماری مدرن است که منجر به رونق آسمان‌ خراش‌ ها شده است، که بسیاری از آنها به صفحه‌ نمایش LCD مجهز شده ‌اند. در میان آنها، حتما باید به دیدن برج ‌های شعله پرداخت، سه برج شعله ‌مانند که در شب درخششی برنزی بر شهر می ‌پاشند. این شهر همچنین خانه جدیدترین آثار موزه هنرهای معاصر است که بیش از 900 اثر هنری از هنرمندان منطقه را در خود جای داده است و برای علاقه مندان به فرهنگ مدرن ارزش دیدن دارد.

همچنین می‌توان به بازار تی، بازاری که به پنیرها و ادویه‌ هایش معروف است، رفت تا از محصولات محلی امتحان کرد، یا در یکی از بسیاری از رستوران‌های روباز واقع در سراسر شهر، غذاهای لذیذ محلی، کباب ‌های مختلف را امتحان کرد. باکو که یکی از مکان های دیدنی آذربایجان می باشد، یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد کلی توریست ها در این کشور می باشد.

در نمودار زیر به تعداد گردشگران آذربایجان در سال های مخلتف اشاره شده است:

تعداد گردشگران آذربایجان در سال های مخلتف

شایان ذکر است که یکی از اصلی ترین دلایل کاهش تعداد گردشگران در آذربایجان طی 2 سال اخیر یعنی از سال 2020 تا 2022 جنگ آذربایجان و ارمنستان بوده که علاوه بر صنعت گردشگری، بر سایر صنایع این کشور نیز تاثیر زیادی داشته است.

ایچری ‌شهر یکی دیگر از مکان های دیدنی آذربایجان

ایچری ‌شهر که به شهر قدیمی و قلعه معروف است، یک میراث جهانی یونسکو است که در قلب باکو واقع شده است و شاهکارهای معماری شگفت انگیزی را این منطقه می توان مشاهده کرد. از جمله برج دوشیزه که قدمت آن به قرن دوازدهم می رسد و بخشی از شهر باستانی باکو است و کاخ شیروانشاه که در قرن سیزدهم ساخته شده است. نه تنها برای معماری، بلکه برای صنایع دستی مانند سرامیک و همچنین پارچه هایی مانند فرش و لباس های ملی سنتی آذربایجان می توان به ایچری ‌شهر که یکی دیگر از مکان های دیدنی آذربایجان است، سفر کرد. شایان ذکر است که فروشگاه های زیادی در ایچری ‌شهر وجود دارد که مسافران می توانند از بین آنها انتخاب کنند، اگر می خواهند در مرکز تاریخی شهر قدم بزنند و فرصتی برای خرید سوغاتی داشته باشند، ایده آل است.

در جدول زیر به برخی از محله های برجسته این منطقه اشاره شده است:

محله های برجسته ایچری ‌شهر
نام به ترکیتوضیحات
محله Seyyidsمحله روحانیون
محله Aghshalvarlilarقسمت اعیان نشین شهر که احتمالا شلوار های سفید به پا داشتند
محله Bozbashyemeyenlerافرادی که گوشت جزء وعده غذاییشان نبود
محله Gemichilerمحله کشتی سازان
محله Hamamchilarمحله کارگران حمام
محله Arabachilarمحله رانندگان چرخ دستی

ایچری ‌شهر حتی برای افرادی که اقدام به مهاجرت به آذربایجان از طرق مختلف می کنند و در این کشور زندگی می کنند نیز بسیار جذاب می باشد و بازدیدکنندگان داخلی زیادی از این منطقه دیدن می کنند.

ایچری ‌شهر یکی دیگر از مکان های دیدنی آذربایجان

پارک ملی آبشوران در لیست مکان های دیدنی آذربایجان

پارک ملی آبشوران یک پارک ملی در آذربایجان که در منطقه جنگل ‌های مختلط هیرکانی خزر و در 8 فوریه 2005 در قلمرو اداری ناحیه عزیزبیف در شهر باکو در پایگاه حفاظتگاه طبیعی ایالت آبشوران تأسیس شد. پارک ملی آبشوران در لیست مکان های دیدنی آذربایجان قرار می گیرد که 783 هکتار مساحت دارد و مکانی ایده آل برای تماشای گیاهان و جانوران شگفت انگیز آذربایجان است. این پارک ملی زیستگاه طیف کاملی از حیات وحش بومی مانند آهو، پرندگان، شغال، گورکن و دریای خزر است. زمین در پارک ملی آبشوران عمدتاً علفزار خشک است، مناسب برای تپه‌ های شنی و نیزارهایی که در باد تاب می‌خورند. آب اینجا بسیار زلال و مناسب برای حیات وحش از جمله مارماهی گاه به گاه شناخته شده است. برای مشاهده فوک های معروف خزری، توصیه می شود مسافران در ماه شهریور به پارک ملی آبشوران مراجعه کنند.

آشنایی با آتشفشان گاراسو آذربایجان

بسیاری از گردشگران آذربایجان ممکن است ندانند که این کشور دارای بیشترین آتشفشان های گلی در جهان است. به طور دقیق 350 آتشفشان در آذربایجان وجود دارد و معروف ترین آنها کوه گاراسو است که به پرتاب گل به ارتفاع بیش از 1000 متر در هوا معروف است. آتشفشان ‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که گاز در زیر زمین جمع می‌شود و گل را به ‌عنوان آزادسازی به هوا می‌ فرستد. گفته می شود اولین آتشفشان های گلی 25 میلیون سال پیش در آذربایجان فوران کردند و بازدیدکنندگان گاراسو اغلب می گویند که شبیه سطح ماه هستند. علاوه بر مکان های دیدنی آذربایجان که در این نوشتار به آنها اشاره شده است، مکان های دیگری نیز وجود دارند که می توان به آنها اشاره کرد.

سایر مکان های دیدنی آذربایجان عبارتند از:

  • استراحتگاه نفتی نفتالان
  • پارک ساحلی باکو
  • پارک ملی شیروان
  • شهر شکی

هموطنان محترمی که علاوه بر مکان های دیدنی آذربایجان قصد دارند درباره سایر موضوعات مرتبط با این کشور مانند تحصیل در آذربایجان، کار در آذربایجان یا سایر موارد اطلاعات کامل کسب کنند، می توانند با متخصصات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند تا به طور کامل آگاه شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *