مهاجرت

نیوزلند بهتر است یا استرالیا؟

نیوزلند بهتر است یا استرالیا؟

نیوزلند بهتر است یا استرالیا؟ این سوالی است که اکثر متقاضیان و علاقه مندان مهاجرت به دو کشور استرالیا و نیوزلند دارند و ممکن است حتی سوال شما نیز باشد. حقیقت این است که دو کشور استرالیا و نیوزلند به نوعی همسایه جغرافیایی هم بوده و تا حدودی از لحاظ اقتصادی هم مشابه هم هستند. اما با وجود برخی تشابهات، تفاوت هایی نیز در بخش های مختلف از ارکان اقتصادی و اجتماعی این دو کشور وجود دارد که می تواند باعث برتری یک کشور بر کشور دیگر شود. همین امر باعث جذابیت بیشتر مهاجرتی یکی از کشورها بر آن دیگری می شود.

هر دو کشور نیوزلند و استرالیا از جمله برترین مقاصد مهاجرتی سال 2022 به شمار می روند. اما منتها ما در این مقاله با بررسی ابعاد مختلف مهاجرتی از جمله شرایط و امتیازات تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری این دو کشور را تجزیه و تحلیل کرده و به زبان علمی و آماری نشان می دهیم که آیا نیوزلند بهتر است یا استرالیا؟ پس دعوت می شود که مقاله جذاب حاضر را که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده تا انتها مطالعه فرمایید تا به اطلاعات مفید و کاملی دست یابید.

  • تفاوت زندگی در نیوزلند و استرالیا چیست؟
  • مزایای زندگی در استرالیا چیست؟
  • تفاوت های تحصیل در استرالیا و نیوزلند چیست؟
  • شرایط کار در کدام کشور بهتر است؟
  • مهاجرت برای سرمایه گذاری در کدام کشور ساده تر است؟

شرایط تحصیلی در نیوزلند و استرالیا 2022

هر دو کشور نیوزلند و استرالیا از نظام آموزش عالی مدرن و پیشرفته ای برخوردار هستند که دانشگاه ها و کالج های با اعتبار بین المللی نماینده این نظام های آموزشی می باشد. دانشجویان بین المللی به راحتی می توانند در دانشگاه های هر دو کشور نیوزلند و استرالیا اخذ پذیرش نموده و ادامه تحصیل دهند. اما نباید از این نکته غافل شد که تعداد دانشگاه های رتبه بالا و معتبر استرالیا بیشتر از نیوزلند است. برای اثبات این مدعا جدول رتبه های بین المللی سه دانشگاه برتر هر دو کشور را در زیر ملاحظه نمائید:

دانشگاه های استرالیارتبه QS در سال 2022دانشگاه های نیوزلندرتبه QS در سال 2022
دانشگاه ملی استرالیا29دانشگاه اوکلند83
دانشگاه ملبورن38دانشگاه اوتاگو176
دانشگاه سیدنی42دانشگاه فناوری اوکلند442

هر دو کشور از امتیاز ویزای پسا تحصیل، بورسیه تحصیلی و کار دانشجوئی 20 ساعته برخوردارند. اما باید در نظر گرفت که اولا تعداد فرصت های بورسیه استرالیا برای دانشجویان خارجی بیشتر از نیوزلند بوده و در ثانی درآمد دانشجویان در استرالیا هم به مراتب بالاتر از نیوزلند می باشد. در یک کلام شرایط کار حین و پس از تحصیل برای دانشجویان در استرالیا مهیاتر از نیوزلند است. نمودار زیر نشانگر مقایسه متوسط درآمدی دانشجویان در این دو کشور است:

مقایسه میانگین درآمد ساعتی دانشجویان در استرالیا و نیوزلند

تفاوت دیگر هزینه تحصیل سالانه در دو کشور است که سطح این هزینه در استرالیا برای دانشجویان لیسانس حدود 13731$ الی 30896$ (دلار) و در نیوزلند از 14900$ الی 21700$ (دلار) می باشد. از تفاوت های دیگر در شرایط تحصیلی دو کشور نیوزلند و استرالیا مربوط به اثبات تمکن مالی جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا یا نیوزلند می باشد که این تفاوت را می توان در قالب نمودار زیر مشاهده کرد:

مقایسه مقدار تمکن مالی جهت اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند و استرالیا

شرایط کاری در نیوزلند و استرالیا 2022

هر دو کشور نیوزلند و استرالیا از یک بازار کار بسیار خوب و ایده آلی جهت مهاجرت نیروی کار خارجی برخوردار هستند. واقعیتی که لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا و نیوزلند در سال جدید هم مبین آن است. در این دو کشور به کارگران ماهر یا Skill Workers در مشاغلی مثل مهندسی، مدیریت، بازرگانی، فناوری اطلاعات (IT)، امور بهداشتی، تکنولوژی های جدید و غیره نیاز است. اما درباره کار در این دو کشور بایستی به چند نکته توجه کرد. اولا استاندارد کاری در نیوزلند 40 ساعت در هفته اما در استرالیا 38 ساعت می باشد. ثانیا نرخ بیکاری در نیوزلند 4.2% اما در استرالیا حدود 5.2% می باشد. ثالثا میانگین درآمد کار در نیوزلند بهتر از استرالیا است. متوسط حقوق ماهیانه در کشور استرالیا حدود 4115$ (دلار) اما در نیوزلند حدود 4831$ (دلار) می باشد. نمودار پایین به طور شماتیک این مقایسه را نشان می دهد:

مقایسه میانگین درآمد ماهیانه استرالیا و نیوزلند

اما جدا از بحث درآمدی، اطلاع از شرایط هزینه زندگی در دو کشور نیوزلند و استرالیا نیز حائز اهمیت است. در این مورد بایستی به عرض هموطنان عزیز رسانده شود که کلا هزینه زندگی در نیوزلند پایین تر از استرالیا است. قیمت های مصرف کننده در نیوزلند حدود 5.82%، قیمت های اجاره 10.15%، قیمت های رستوران 9.11%، قیمت های خواروبار حدود 6.78% پایین تر از کشور استرالیا است.

شرایط سرمایه گذاری در نیوزلند و استرالیا 2022

وضعیت سرمایه گذاری در نیوزلند و استرالیا بسیار مطلوب می باشد و هر دو کشور با پروژه های مختلف سرمایه گذاری و مشوق های گوناگون از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کنند. بخش های مختلف اقتصادی همانند بخش انرژي، بازرگانی، صنایع فولاد و خدروسازی، توریسم و گردشگری، فناوری های پیشرفته و برتر (High-tech)، مسکن، درمان و مراقبت های بهداشتی از جمله بخش های پیشرو سرمایه گذاری در دو کشور استرالیا و نیوزلند می باشد. سرمایه گذاران در این دو کشور می توانند از دو طریق راه اندازی یا خرید بیزینس و یا خرید ملک برای دریافت اقامت این دو کشور اقدام کنند. منتها باید دید که شرایط کدامیک از این دو کشور جهت سرمایه گذاری مناسب است.

کشورویزاشرط حداقل سرمایه گذارینوع اقامت
استرالیاویزای سرمایه گذار (سابکلاس 891)AUD1.5 میلیون دلار استرالیا معادل 1029877$ (دلار آمریکا)دائمی
نیوزلندویزای سرمایه گذارNZD3000000 (دلار نیوزلند) معادل 1934249$ (دلار)موقت

آیا نیوزلند کشوری بهتر است یا استرالیا؟

آیا نیوزلند کشوری بهتر است یا استرالیا؟

با توجه به تمامی توضیحات فوق می توان به یک جمع بندی رسید و به پاسخ سوال آیا نیوزلند بهتر است یا استرالیا نیز رسید. آمارها و اطلاعات حاصل از نتایج این تحقیق نشان می دهد که پاسخ اینکه نیوزلند بهتر است یا استرالیا غالبا با توجه به موضوعات مختلف مهاجرتی متفاوت است. مثلا در زمینه تحصیل و فرصت های آموزشی، شرایط کشور استرالیا به مراتب بهتر از نیوزلند می باشد. اما در زمینه موضوع کار ورق برگشته و اوضاع به نفع کشور نیوزلند می باشد. چراکه وضعیت نیوزلند از لحاظ میزان بیکاری و متوسط درآمدی بهتر از استرالیا است. بنابراین به نظر کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انتخاب یکی از کشورهای استرالیا یا نیوزلند برای مهاجرت و اولویت قرار دادن آن نسبت به دیگری غالبا به هدف افراد از مهاجرت به این دو کشور بستگی دارد.

سوالات مکرر درباب نیوزلند بهتر است یا استرالیا؟

اکنون در اینجا کارشناسان زبده ما به سوالات متقاضیان مهاجرت به نیوزلند و استرالیا پاسخ می دهند:

  • آیا تحصیل در استرالیا بهتر از نیوزلند است؟ بله کاملا، کیفیت تحصیل آموزش عالی در استرالیا به مراتب بالاتر از کیفیت تحصیل در نیوزلند است.
  • هزینه تحصیل در دو کشور نیوزلند و استرالیا چقدر است؟ سطح این هزینه در استرالیا برای دانشجویان لیسانس حدود 13731$ الی 30896$(دلار) و در نیوزلند از 14900$ الی 21700$ (دلار) می باشد. پس هزینه تحصیل در نیوزلند پایین تر از استرالیا است.
  • آیا درآمد کارگری در نیوزلند بالاتر از استرالیا است؟ بله، میانگین درآمد کار در نیوزلند بهتر از استرالیا است. متوسط حقوق ماهیانه در کشور استرالیا حدود 4115$ (دلار) اما در نیوزلند حدود 4831$ (دلار) می باشد.
  • آیا برای زندگی نیوزلند از استرالیا است؟ بله، هزینه زندگی در نیوزلند حدود 5.82% پایین تر از استرالیا است.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *