ویزای کاری

ویزای کاری پرتغال

ویزای کاری پرتغال

شاید برای یک تبعه خارجی اخذ ویزای کاری پرتغال بهترین اتفاق ممکن برای مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت دائم این کشور قلمداد گردد. داشتن اطلاعات کافی در خصوص ویزای کاری برای یک مهاجر یک الزام است، عضویت در اتحادیه اروپا و حضور در توافق نامه شنگن، افراد زیادی را برای مهاجرت به این کشور ترغیب می­ کند. دریافت ویزای کاری، راهی است برای حضور در این کشور و امید به دریافت اقامت دائم در آن، پس پیشنهاد می شود برای همواره برای دریافت این ویزا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشد.

  • مدارک مورد نیاز ویزای کاری در پرتغال چیست؟
  • هزینه زندگی در پرتغال چقدر است و بهترین شهر برای زندگی کجاست؟

نحوه یافتن شغل در پرتغال در 2024

اولین گام برای دریافت ویزای کار در پرتغال در سال 2024 این است که شخص پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای داخل این کشور داشته باشد و نحوه احراز یک شغل در پرتغال، همچون سایر کشورهای اروپایی به این صورت است که ابتدا موقعیت شغل مورد نظر، در داخل پرتغال آگهی می­شود چنانچه پس از گذشت 3 ماه متقاضی واجدالشرایطی برای آن اعلام آمادگی نکرد، این آگهی به مدت 3 ما دیگر و البته اینبار در اتحادیه اروپا تکرار می­شود. اگر همچنان فردی صاحب این موقعیت شغلی نشد، نوبت به متقاضیان از سایر کشورهای دنیا می­رسد، همانطور که ملاحظه می­شود پیدا کردن شغلی مناسب در پرتغال از خارج از مرزهای این کشور و اتحادیه اروپا بسیار دشوار است.


افزون بر این پیدا کردن شغل در پرتغال در سال های اخیر به دلیل بحران اقتصادی این کشور، دشوارتر نیز شده است هرچند که با بروز نشانه هایی از بهبود اقتصادی کمی امیدواری افزایش پیدا کرده است. بنابراین برای افزایش شانس یا باید فرد متقاضی آشنایی در داخل پرتغال داشته باشد که بتواند برای او یک پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما فراهم کند یا راهی برای ورود به این کشور و جستجوی کار در داخل آن را داشته باشد.

کاریابی از طریق ویزای تحصیلی پرتغال

یکی از راه های مرسوم جهت مهاجرت به پرتغال اخذ ویزای تحصیلی پرتغال است، دانشجویانی که در پرتغال به تحصیل مشغولند این شانس را دارند تا در دوران تحصیل به کار پاره وقت بپردازند این فرصت می­تواند در پایان تحصیل آنها به یک موقعیت شغلی تبدیل شود و یا اینکه از فرصت حضور خود در این کشور استفاده کرده و موقعیت شغلی مدنظر خود را بیابند.

علیرغم نبود فرصت شغلی زیاد در پرتغال، اما همچنان در برخی حوزه ها امکان اشتغال فراهم است و مهم ترین این حوزه ها عبارتند از فناوری اطلاعات (IT)، سلامت، صنعت توریسم (هرچند کارهای این حوزه عموماً فصلی هستند)، کشاورزی و ارتباطات (به ویژه برای افراد چند زبانه). افزون بر حوزه های ذکر شده، در زمینه تجارت خودرو، تعمیرات، ساخت و ساز و البته تولیدات مدرن نیز در سال های اخیر، فرصت های شغلی ایجاد شده، روند رو به رشدی داشته است شرکت های چند ملیتی که عموماً در شهر لیسبون قرار دارند نیز، فرصت های کاری مناسبی در اختیار متقاضیان خارجی قرار می­ دهند.

انواع ویزای کار در پرتغال

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، نیاز به ویزای کار پرتغال به ملیت و مدت استخدام متقاضی در پرتغال بستگی دارد. بر این اساس، انواع ویزاهای کار شامل ویزای کار کوتاه مدت و بلند مدت می شود. ویزای کار کوتاه مدت برای قراردادهای موقتی کوتاه مدت یعنی، کمتر از 6 ماه مناسب است. این نوع ویزا در دسترس کارگران و کارآفرینان مورد ارزیابی اداره کار پرتغال (IEFP) قرار دارد. در صورت نیاز به تمدید، این ویزا قابلیت تمدید تا حدود یک سال را نیز دارد. در صورت مسافرت کوتاه مدت کاری، متقاضیان به جای ویزای کار می توانند ویزای تجاری را درخواست دهند. اما ویزای کار پرتغال بلند مدت مخصوص متقاضیانی است که قصد کار بیش از 6 ماه را در پرتغال را دارند.

از آنجایی که پرتغال عضوی از شنگن است، ویزای کار پرتغال در قالب ویزای شنگن بلند مدت (نوع D) صادر می شود. بر این اساس، دارندگان این نوع ویزا به طور آزادانه ای می تواند به 26 کشور ناحیه شنگن مسافرت نمایند. به محض دریافت ویزای کاری این کشور، فرآیند اخذ ویزای اقامت از داخل خود پرتغال شروع می شود.

قوانین ویزای کاری پرتغال

کار در پرتغال، عموماً به صورت روزی 8 و هفته ای 40 ساعت است البته قانون کار در این زمینه انعطاف نیز دارد و گاهی اجازه 12 ساعت کار روزانه و 60 ساعت کار هفتگی را می­دهد. همچنین کارکنان تمام وقت، به جزء 9 روز تعطیلات عمومی، اجازه 22 روز مرخصی در طول سال را نیز دارند.

قوانین ویزای کاری پرتغال

ویزای کاری کوتاه مدت در پرتغال

این ویزا که برای افراد خارج از اتحادیه اروپاست، مخصوص قراردادهای کاری کوتاه مدت و یا کارهای پاره وقت است، مدت این ویزا 6 ماه است و در صورتی که شخص بتواند اثبات کند طی این مدت مشغول کارهای تحقیقاتی بوده یا مسئولیت شغل تخصصی و حساسی را به عهده گرفته است، می­تواند آن را تا یک سال تمدید کند.

ویزای کاری بلند مدت در پرتغال

این ویزای کاری برای افراد خارج از اتحادیه اروپا که قصد دارند در پرتغال بیش از 6 ماه کار کنند نیاز است، این ویزا عموماً برای مدت یک سال صادر می ­شود اما قابل تمدید است و معمولاً دارندگان این ویزا بعد از دو سال کار کردن (مشروط به پرداخت به هنگام مالیات)، موفق به دریافت کارت آبی (EU Blue card) می­شوند. معمولاً بعد از همین مدت نیز خانواده فرد می­توانند به او بپیوندند. همانطور که پیش از این ذکر شد، پرتغال در پیمان شنگن حضور دارد، ویزای کاری به صورت یک ویزای طولانی مدت ویزای شنگن (نوع D) است که اجازه می دهد که صاحب آن در سراسر 26 کشور شنگن سفر کند.

روند درخواست ویزای کاری پرتغال

تمامی متقاضیانی که به دنبال اخذ ویزای کاری پرتغال جهت کار در این کشور هستند، باید روند درخواست ویزای کاری را به طور دقیق بررسی کنند. زیرا در صورت رعایت نکردن مراحل درخواست ویزای کاری این کشور، متقاضیان با مشکلات گسترده ای در این زمینه مواجه خواهند شد. نکته قابل توجه در خصوص ویزای کاری این کشور آن است که، روند درخواست این نوع از ویزا به نسبت اغلب کشورهای اروپایی مدرن بسیار ساده تر صورت می پذیرد. به طوری که تمایم متقاضیان از کشورهای مختلاف جهان مکی توانند به راحتی برای اخذ ویزای کاری این کشور در کشور محل اقامت خود درخواست دهند.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای کاری پرتغال را با کشورهای دیگر مقایسه کنید:

مقایسه هزینه درخواست ویزای کاری پرتغال را با کشورهای دیگر

انواع مختلف ویزای کاری پرتغال

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی، ویزای کاری پرتغال بسته به اهداف متقاضیان به دسته های مختلفی تقسیم می شود. بنابراین اتباع کشورهای خارجی می توانند با توجه به هدف کاری خود، یکی از انواع مختلف ویزای کاری این کشور را جهت کار انتخاب کنند. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین مزیت های ویزای کاری این کشور برای کارکنان بین المللی این است که، می توانند از بین برترین ویزاهای پرتغال یکی را انتخاب کنند. در نهایت اینکه، اتباع کشورهای خارجی باید قبل از شروع روند درخواست ویزای کاری خود، باید با انواع ویزای کاری این کشور به طور دقیق آشنا شوند.

برای اینکه بیشتر با انواع مختلف ویزای کاری پرتغال آشنا شوید، در این بخش از مقاله لیستی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم، که به شرح زیر می باشد:

  • ویزای خود اشتغالی
  • ویزای کارگران با مهارت های بالا
  • ویزای فرهنگی

مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری پرتغال

همانطور که اعلام شد آگاهی از مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در این کشور از اصول اولیه این برنامه مهاجرتی است، همچنین در تهیه این مدارک و ارائه آنها به سفارت می توان با کمک یک وکیل اقدام نمود، این مدارک به شرح زیر می باشند:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت
  • کپی قرارداد کاری
  • گواهی سلامت
  • مدارک نشان دهنده محل اقامت در پرتغال
  • مدارک نشان دهنده وضعیت و تمکن مالی متقاضی
  • مدارک بیمه
  • مدارک ازدواج برای افراد متاهل

در مقاله پیش رو، تلاش شد تا خوانندگان محترم به صورت کلی با شرایط کاری در پرتغال و نحوه اخذ آن، آشنا شوند. بدیهی است جزئیات و نکات ریز بسیاری باقیست که بیان همگی آن ها از حوصله این بحث خارج است. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر، ضمن مطالعه سایر مقالات مرتبط این سایت، می توانند با مراجعه به کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با استفاده از تجارب ارزنده متخصصان این موسسه، اطلاعات خود را کامل تر کنند.

سوالات متداول درباب ویزای کاری پرتغال

متقاضیان اخذ ویزای کاری این کشور با سوالات زیر همراه می باشند:

      • بهترین مشاغل برای دریافت ویزای کاری پرتغال کدامند؟ مشاغل مرتبط با صنعت توریسم، سلامت، IT و ارتباطات بهترین مشاغل در پرتغال هستند.

    <l

i>ویزای کاری پرتغ

    • ال چه مزایایی برای دارنده آن دارد؟ دارندگا

ن ویزای کاری پرتغ

    ال از کلیه خدمات شهروندی این کشور بهره مند خواهند بود و می توانند آزادانه در حوزه شنگن سفر کنند.
  • آیا کاریابی در پرتغال دشوار است؟ روند اقتصادی پرتغال در سال های اخیر به گونه ای بوده که کاریابی را برای شهروندان خارجی بسیار دشوار کرده است.
5/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *