ویزای کاری

ویزای کار ونکوور

ویزای کار ونکوور

در طی سال های اخیر، یکی از موارد جذب مهاجرین به کانادا، ویزای کار ونکوور کانادا بوده است و به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. ونکوور یکی از شهرهای کاری و پر رونق کانادا است که سالانه از هزاران مهاجر خارجی استقبال می کند. در چند سال اخیر، ونکوور کانادا مورد توجه ایرانیان علاقه مند جهت کار و تحصیل قرار گرفته است. شما جهت کار و اقامت در ونکوور به روادید کار ونکوور کانادا نیاز دارید. ویزای کار ونکوور کانادا اصولا بر مبنای برنامه کارگر خارجی موقتی به متقاضیان اعطا می شود. هدف ما از این نگارش، معرفی جامع ویزای کار ونکوور کانادا، توضیح مفصل شرایط و مدارک لازم برای اخذ این ویزا و معرفی مراحل اخذ ویزای کار ونکوور کانادا برای علاقه مندان کار در کانادا است. یقینا همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین مشاور شما در زمینه های مهاجرتی و اقامتی می باشند.

ونکوور، به عنوان بزرگترین بندر کانادا، دروازه اصلی برای تجارت منطقه ای و فرامنطقه ای به شمار می رود. بنابراین، بسیاری از شرکتها شعبه های ملی و بین المللیشان را در ونکوور تاسیس کرده اند، مخصوصا شرکت های فعال در زمینه اکتشاف معدن و بخش جنگلداری. همچنین بیوتکنولوژی و IT در اقتصاد ونکوور، نقش مهمی را یافته است. درحال حاضر، در حدود 38000 متخصص فناوری اطلاعات یا IT در ونکوور مشغول کار هستند. بخش گردشگری و صنعت فیلم (در حال حاضر 10% از فیلم های هالیوود در آنجا فیلمبرداری می شود) در شهرت ونکوور تاثیرگذار بوده اند.

کار در ونکوور در 2023

شهر ونکوور یکی از ستون های اقتصادی اصلی کشور کانادا محسوب می گردد. کار در ونکوور کانادا در سال 2023 اغلب گزینه اول مهاجرین علاقه مند به تجربه کار کانادایی می باشد. ونکوور کانادا یکی از مقاصد بسیار معروف مهاجرین خارجی است، بنابراین بازار کار این شهر فوق العاده رقابتی است. شما با کار در ونکوور، مستحق داشتن یک سری مزایا و امتیازات می گردید:

  • شهروندان خارجی تحت برنامه پاداش کارگر پاداش هایی را اخذ می کنند.
  • شهروندان خارجی تحت برنامه بیمه کار، خود و خانواده شان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
  • ونکوور یکی از گزینه های اصلی برای خارجیان علاقه مند به کار در کانادا به شمار می رود.
  • ونکوور جزو اولین مراکز عمده اقتصادی کانادا به شمار می رود.
  • خارجیانی که در ونکوور کار می کنند می توانند در زمینه های اقتصادی مختلفی کسب تجربه کنند.

کاریابی در ونکوور کانادا در 2023

آنهایی که متقاضی کار در ونکوور هستند، بایستی این نکته را هم مدنظرشان قرار دهند که یافتن کار در آنجا به همین آسانی هم نیست. دلیل هم ساده است؛ ونکوور کانادا در بین مقاصد بسیار جذاب و پرمتقاضی در جهان می باشد. این نکته هم اضافه میشود که خود کانادا، در حال حاضر تعداد بالایی از فارغ التحصیلان داخلی ماهر دارد. بنابراین بازار برای کارهای فارغ التحصیلی خوب کاملا رقابتی است.

با این همه، با توجه به مدرک و تجربه کاری در زمینه مناسب، در سال 2023 مهاجرین خارجی علاقه مند به کار در ونکوور هنوز هم شانس یافتن کار در آنجا را دارند. مهارت های تخصصی در زمینه هایی همچون IT، زیست مهندسی و بخش های تجاری خاص جزو رقابتی ترین بخش ها به شمار می روند. در این میان، صنعت تکنولوژی ونکوور موتور اقتصادی کلیدی برای بریتیش کلمبیا و کانادا محسوب می گردد.

شرایط ویزای کار ونکوور کانادا

سوالی که اغلب هموطنان در مورد ویزای کار در ونکوور کانادا می پرسند این است که ما در ونکوور، مشمول کدام نوع ویزا می شویم؟ گام نخست شما برای کار در ونکوور شامل اخذ روادید کار تحت برنامه کارگر خارجی موقتی می باشد. کیفیت تحصیلاتتان و نیز سابقه کاریتان ارزیابی می شود تا معلوم شود آیا درخواست روادید کار برای شما متناسب با استانداردهای کانادایی است یا خیر. پیش شرط برای اخذ ویزای کار ونکوور کانادا چیست؟ پیش شرط ساده است: شما به منظور شروع کار در ونکوور، نیازمند 1 قرارداد استخدام هستید. این ویزا تنها به خاطر کار خاصی که شما در قرارداد امضا کرده اید، صادر می شود.

نحوه درخواست ویزای کار ونکوور

کارفرمایی که شما با آن کارفرما کار می کنید، لازم است که ویزای کار ونکوور کانادا را درخواست کند و ارزیابی تاثیر بازار کار مثبتی را بدست آورد. این ارزیابی، صادره از طرف اداره خدمات کانادا، شامل جزییات درباره دسترسی جویندگان کار مهارتی به موقعیت ویژه شان و این مورد است که آیا اقتصاد محلی می تواند از کارتان در ونکوور سود ببرد. اداره خدمات کانادا اطمینان حاصل می کند که در مشاغل موجود، شانس اول به کانادایی ها داده می شود، همین موضوع فرآیند درخواست ویزای کار ونکوور را برای کارفرماها و متقاضیان خارجی تا حدودی محدود می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسکیل ورکر کانادا به لینک مربوطه مراجعه نمایید. پروسه اخذ ویزای کار ونکوور به صورت مراحل زیر می باشد:

مرحلهشرحمرحله شرح
مرحله 1ارزیابی نیازمندی به ویزای کار ونکوور کانادامرحله 5جمع آوری مدارک و فرم های مورد نیاز
مرحله 2تعیین صلاحیتتان برای درخواست روادید کار موقتی کانادامرحله 6پرداخت هزینه درخواست ویزا
مرحله 3کسب پیشنهاد کار موقتی از کارفرمای احتمالیتانمرحله 7تحویل درخواست به صورت آنلاین یا به مرکز درخواست ویزا
مرحله 4
اخذ ارزیابی تاثیر بازار کار مثبت از طرف کارفرمای احتمالیتان
مرحله 8اخذ ویزای کار ونکوور کانادا

برنامه کارگر خارجی در ونکوور کانادا

چگونه من به عنوان کارگر خارجی موقتی به کانادا مهاجرت کنم؟ برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک کارگر خارجی موقتی، شما نیازمند اخذ روادید کار هستید. اگر شما شهروند کانادایی یا مقیم دایمی کانادا نیستید، شما برای انجام کار قانونی در کانادا نیازمند روادید کار هستید. در واقع شما قبل از مهاجرت به کانادا، لازم است که روادید کارتان را از اداره مهاجرت و پناهنگی و تابعیت کانادا (IRCC) یا اداره ویزای کانادا دریافت کنید. برای اینگونه روادیدهای کار لازم است که قبل از درخواست، شما از کارفرمایی یک پیشنهاد کاری داشته باشید.

باید درخواست ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA)، از اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) توسط کارفرما انجام پذیرد. در ادامه ESDC تعیین می کند که آیا کارفرما می تواند کارگر خارجی را برای پر کردن پست شغلی استخدام کند یا خیر. انواع مختلف روادید کار خاص برای انواع کارگران نظیر پرستاران، تجار و کارگران زراعی وجود دارد.

برنامه کارگر خارجی در ونکوور

مشاغل مختلف در ونکوور کانادا

در ونکوور 25% مردم زیر 64200$ (دلار کانادا) در سال حقوق می گیرند و سطح درآمد سایرین بالاتر است. البته هزینه های زندگی در ونکوور نیز در مقایسه با مونترآل، تورنتو و غیره بیشتر می باشد. در واقع 1 نفر در ونکوور ماهانه بین 1300$ تا 1750$ (دلار کانادا) باید بابت هزینه های زندگی خود بپردازند. در حالی که در شهر تورنتو یا مونترآل هزینه های زندگی ماهانه بین 1000$ تا 1250$ (دلار کانادا) می باشد. جدول ذیل متوسط درآمد در ونکوور و برخی شهرهای دیگر کانادا با هم مقایسه کرده است:

شهرهای محبوب کانادامتوسط درآمد سالانه به دلار کانادا
ونکوور$129000
تورنتو$134000
وینیپگ$124000
رجینا$113000
مونترآل$134000
اوتاوا$128000
کبک$126000
همیلتون$124000
کلگری$126000

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار ونکوور کانادا

از مدارک لازم برای اخذ ویزای کار ونکوور کانادا عبارتند از:

  • پاسپورت یا مدرک مسافرتی معتبر
  • 2 قطعه عکس از خودتان و اعضای خانواده همراه
  • مدارک دال بر تامین شرایط کار احتمالیتان
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدرک اثبات کننده روابط با همسر و فرزندان
  • تکمیل چک لیست مدارک (IMM5488)
  • فرم اطلاعات خانواده (IMM 5645) تکمیلی

هزینه درخواست ویزای کار ونکوور 155$ (دلار کانادا) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ اقامت دائم کانادا به لینک مربوطه مراجعه نمایید. ما در این مقاله، شما را در جریان شرایط و نحوه اخذ ویزای کار ونکوور کانادا قرار دادیم. نشان دادیم که اخذ ویزای کار ونکوور تحت برنامه کارگر خارجی موقتی می باشد و نحوه رسیدگی به آن از طریق ارزیابی تاثیر بازار کار می باشد. کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، حاضرند با ارائه مشاوره های تخصصی و دقیق، موفقیت در امور مهاجرتی و اقامتیتان را مطمئن تر کنند.

سوالات پرتکرار درباب ویزای کار ونکوور کانادا

متقاضیان اخذ ویزای کار در ونکوور با سوالات زیر روبرو می شوند:

  1. شرایط کار و وضعیت اقتصادی ونکوور چگونه است؟ ونکوور، به عنوان بزرگترین بندر کانادا، دروازه اصلی برای تجارت منطقه ای و فرامنطقه ای به شمار می رود. بنابراین، بسیاری از شرکتها شعبه های ملی و بین المللیشان را در ونکوور تاسیس کرده اند، مخصوصا شرکت های فعال در زمینه اکتشاف معدن و بخش جنگلداری. همچنین بیوتکنولوژی و IT در اقتصاد ونکوور نقش مهمی را یافته است.
  2. مزایای کار در ونکوور چیست؟ شهروندان خارجی تحت برنامه پاداش کارگر پاداش هایی را اخذ می کنند، شهروندان خارجی تحت برنامه بیمه کار، خود و خانواده شان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند، ونکوور یکی از گزینه های اصلی برای خارجیان علاقه مند به کار به شمار می رود.
  3. پیش شرط ویزای کار ونکوور چیست؟ شما به منظور شروع کار در ونکوور، نیازمند یک قرارداد استخدام هستید. این ویزا تنها به خاطر کار خاصی که شما در قرارداد امضا کرده اید، صادر می شود.
  4. مدارک مورد نیاز ویزای کار کانادا چیست؟ پاسپورت معتبر، دو قطعه عکس از نفر اصلی و همراهان، مدارک دال بر سوابق کاری، فرم درخواست تکمیل شده آنلاین سفارت، مدارک مربوط به ازدواج و فرزندان، تکمیل چک لیست مدارک (IMM5488) و فرم اطلاعات خانواده (IMM 5645) تکمیلی.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *